E-Ticaret SEO’nuzu Geliştirmenin 8 Yolu
Arama motoru optimizasyonu, genellikle arama motoru pazarlaması ile karıştırılmaktadır. Arama motoru pazarlaması, web sitenizin arama sonuçları sayfasında daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için yaptığınız hem ücretli hem de ücretsiz faaliyetleri içerir. Sosyal medya pazarlamanız ne kadar iyi olursa olsun, web sitenizin SEO’su üzerinde doğrudan bir etkisi yoktur. Bu nedenle, tüm pazarlama biçimlerine yatırım yapmak ve çevrimiçi alışveriş deneyiminizin tüm kanallarda iyi olmasını sağlamak önemlidir.
Küçük işletmeler için arama motoru optimizasyonu göz korkutucu olabilir. Web sitenizin diğer milyonlarca e-ticaret markası arasında Google’da görünmesini sağlamak göz korkutucu bir görev gibi görünebilir. İşte bu yüzden, özellikle küçük işletme SEO’suna yönelik 8 ipucu ile e-ticaret SEO’unuzu geliştirebilir ve öne çıkabilirsiniz.
1. Kitlenizi bölümlere ayırın
Pazarlamadaki diğer birçok şeyde olduğu gibi, olaylara müşterinizin bakış açısından bakarak başlamanız gerekir. SEO stratejinizi hazırlarken, markanızı bilseler de bilmeseler de kitlenizi çevrimiçi olarak sizi nasıl arayacaklarına göre segmentlere ayırmanın yaygın yollarını düşünmeniz gerekir. Örneğin, hedef kitlenizi satın alma döngüsündeki aşamalara, ürünlere, yaşa, cinsiyete, özel ihtiyaca, aranan faydaya, coğrafi olarak ve aklınıza gelebilecek diğer her şeye göre segmentlere ayırabilirsiniz.
2. Rekabetçi bir SEO denetimi yapın
Rakiplerinize kıyasla halihazırda nasıl bir sıralamada olduğunuzu bilmek önemlidir. Başlangıç noktanızın nerede olduğunu bilmiyorsanız SEO’nuzu geliştiremezsiniz. Öncelikle SEO açısından alakalı rakipler listenizi oluşturun. Bu rakipler, düşündüğünüz tipik rakipler olmayabilir. Başka coğrafi bölgelerde veya sektörünüzde dev markalar varsa, SEO denetiminizde bunları da göz önünde bulundurmalısınız. Doğrudan rakip olmasalar da çevrimiçi alışveriş çağında, Google sonuç sayfalarında müşterilerin dikkatini çekme konusunda hala bir tehdit oluşturuyorlar.
3. Anahtar kelime araştırması yapın
Rakiplerinizi ve segmentlerinizi belirledikten sonra, her segmentteki müşterilerin arayacağı anahtar kelimeler üzerine beyin fırtınası yapın. Anahtar kelimeleri Google’da veya başka bir arama motorunda arayın ve her bir anahtar kelime için konumunuzu ve rakiplerinizin konumlarını işaretleyin. Rakiplerinizin ve kendinizin ortalama konumunu hesaplayın. Nasıl performans gösterdiğinizi görmek için sonuçlarınızı karşılaştırın ve benzersiz yollarla doğru anahtar kelimeleri kendi web sitenize çekmenin yollarını arayın.
4. Web sayfası başlık etiketlerinizi optimize edin
Stratejik anahtar kelime araştırmanızı tamamladıktan sonra, web sitenizde uygulamaya başlamanın zamanı geldi. Başlamak için en harika yer, web sitenizin mimarisiyle ilişkili başlıklar ve adlardır. Web sitesi mimarisi, web sitenizin sayfalarının hiyerarşik yapısıdır… Web sitenizin yapısı, kullanıcıların bilgileri kolayca bulmasına ve arama motoru tarayıcılarının farklı sayfalar arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olmalıdır. Anahtar arama motoru optimizasyonu ipuçlarından biri, başlık etiketlerinizin mantıklı bir yapı izlemesini sağlamaktır.
5. Açıklayıcı URL’ler oluşturun
Bir web sitesi sayfası veya blog yazısı oluşturduğunuzda, açıklayıcı URL’ler oluşturduğunuzdan emin olun. Sayfa için hedef anahtar kelimenizi de URL’ye dahil etmek en iyi uygulamadır. Ayrıca müşterinin URL’lerinizi kolayca hatırlamasına yardımcı olur, böylece sitenize geri dönebilirler.
6. Müşteriler ve arama motorları için ürün açıklamaları yazın
E-ticaret SEO’suna özel başka bir ipucu da ürün açıklamalarınızı ve sayfalarınızı optimize etmektir. Ürün açıklamalarınızı yazarken müşteri segmentlerinizi ve hedef anahtar kelimelerinizi unutmayın.
7. Fotoğraflarınızı SEO dostu yapın
Web sitenize her fotoğraf eklediğinizde, görüntünün ne olduğunu açıklayan alt metni eklediğinizden emin olun. Bu, görme engellilerin web sitenizde aynı düzeyde deneyime sahip olmalarını sağlamak için öncelikle erişilebilirliğe yardımcı olur. Ancak, anahtar kelimelerinizi alt metninize dahil edebilirseniz, bu, sitenizin SERP’lerdeki (Arama Motoru Sonuç Sayfası) resim sonuçları sayfasında daha yüksek görünmesine yardımcı olabilir.
8. Bağlantıları avantajınıza kullanın
Diğer web sitelerinin web sitenize bağlanmasına geri bağlantı denir ve e-ticaret SEO’nuzu geliştirmenin en iyi yollarından biridir. Backlink, sayfa dışı SEO’nun bir şeklidir. Çünkü kendi web sitenizden başka bir yerde gerçekleşir ve bir şekilde kontrolünüz dışındadır. E-ticaret web siteleri için, size geri bağlantı vermesini isteyebileceğiniz tonlarca yer vardır. Markanızla alakalı sektör bloglarını, küçük işletme dizinlerini veya diğer yüksek kaliteli web sitelerini hedefleyebilirsiniz.