sosyal-medyada-musteri-guveni-nasil-olusturulur

Sosyal Medyada Müşteri Güveni Nasıl Oluşturulur?

İçeriğiniz ve hizmetiniz ne kadar iyi olursa olsun, hedef kitlenizle ortak nokta bulmak bazen zor olabiliyor. Sosyal medya ortamı sürekli değişiyor ve bugün ilgi çeken bir konu yarın bir konuşma konusu bile olmayabiliyor.

Güven, iş dünyasında gelir getirir ve sosyal medya, profesyonel yardım almadan bile bu hedefe ulaşmak için mükemmel bir araçtır. Sosyal medyayı aracınız olarak kullanarak müşterilerinizle nasıl güven inşa edebilirsiniz, birlikte bakalım.

 

1. Açık iletişim kanalları

Şirketler zaman zaman yeni ürünlerini, hizmetlerini ve hatta indirim dönemlerini duyurmak için sosyal medyaya başvururlar fakat müşterileriyle sosyal medya aracılığıyla kurdukları iletişimi bunlardan öteye götürmezler. Bu tek taraflı iletişim modeli, büyük perakende zincirleri ve pazarları için işe yarayabilirken, gerçek hizmet sunan çoğu şirketin bundan çok daha fazlasını yapması gerekiyor.

Müşterilerinize sosyal medyada net iletişim kanalları vermek, güven oluşturmanın iyi bir yoludur. Müşterileriniz ürünleriniz hakkında çok şey söylemek istiyor.

Neden bu fırsatı ücretsiz bir şekilde analiz etmek ve iş yapınızı yükseltmek için kullanmıyorsunuz? Güven her iki tarafa da gider ve bu, markanız ile hizmet ettiği müşteri tabanı arasında karşılıklı bir anlayış oluşturmada uzun bir yol kat edecektir.

 

2. Bilgi şeffaflığı

İnsanlar ne satın aldıklarını ve bunun için ne kadar ödediklerini bilmek isterler. Nerede yaşarsanız yaşayın zaman acımasızdır ve her kuruş sadece müşterileriniz için değil sizin için de önemlidir.

Duyurularınıza, fiyatlandırma modellerinize ve politikalarınıza göre hareket ederseniz, müşterileriniz sadece mutlu olmakla kalmayacak, daha fazlası için geri dönecektir. Müşteriyi elde tutma ve olumlu ağızdan ağıza iletişim de tam olarak istediğiniz şeydir.

 

3. Alakalı, yüksek kaliteli içerik

Bazı markaların ve şirketlerin çevrimiçi olarak içeriklerine gelince “gölgeli” göründüğünü söylemek yanlış olmaz. İçeriğinizi profesyonelce oluşturmak için bir grafik tasarımcı veya yazar tutmanıza gerek yok, ancak yine de tanıtım aracı olarak ne kullandığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. İnsanlar yıllarca kötü reklamları ve materyalleri hatırlarlar ve bazen markanızın güvenilirliğini ciddi şekilde zedeleyebilirler.

 

4. Hızlı ve koordineli müşteri desteği

Müşteri desteği, hangi alanda çalışırsanız çalışın, müşterilerinizle güven oluşturmanın önemli bir parçasıdır. Müşteri desteği, özellikle sosyal medya kanalları aracılığıyla çevrimiçi olarak faaliyet gösteren herhangi bir marka için çok ihtiyaç duyulan bir ektir. Bazı müşterileriniz ne yazık ki aldıkları üründen memnun kalmayacaklardır ama bu hatayı düzeltmek sizin görevinizdir.

İnsanlara sosyal medyada ve web sitenizde müşteri desteğine net bir erişim imkanı vermek, yasal ve açık fikirli bir firma gibi görünmenizi sağlayacaktır.

 

5. Sürekli ve ödüllendirici katılım

Müşterilerinizi sosyal medyada bir günlüğüne bile unutmak, bu noktaya kadar oluşturduğunuz güven üzerinde ciddi sonuçlar doğurabilir. Bunun nedeni, insanların kendilerine ürün veya hizmet sağlayan kişinin dikkatini çekmeyi sevmesidir.

Aynı şey sosyal medya sayfalarınızda çekilişler, indirim kuponları veya yarışmalar düzenlemek için de geçerlidir. Sürekli iletişimi sürdürmezseniz ve neler olup bittiği konusunda hedef kitlenizi güncellemezseniz, onları kaybedebilirsiniz.

Müşterilerinizle günlük olarak iletişim kurmak için çalışan kişiler varsa, müşteri sadakati konusunda endişelenecek bir şeyiniz olmaz.

 

6. Sosyal sorumluluk

Son olarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve markanızı tanıtmak için sosyal medyayı kullanmak belirli bir sorumluluk taşır. Sosyal medya platformunda herkesin güvenini kazanırken, sosyal medyayı esasen markanızın bilinirliğini artırmak, müşteri kitlesi ile iletişim kurmak ve genişletmeye çalışmak için kullanıyorsunuz.

Bu tür bir sorumluluk kolaylıkla suistimal edilebilir veya yanlış reklam için kullanılabilir. Müşterilerinize karşı mümkün olduğunca şeffaf ve dürüst olmalısınız.