e-posta-pazarlama-e-mail-marketing-nedir-nasil-yapilir

E-posta Pazarlama (E-mail Marketing) Nedir, Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlaması, web siteleri, sosyal medya, bloglar ve daha fazlası için çevrimiçi pazarlamayı kapsayan internet pazarlamasının bir bölümüdür. Ayrıca yatırım getirisi sağlayan en karlı doğrudan pazarlama kanalıdır. Yalnızca bu nedenle bile, e-posta dijital pazarlama stratejinizin temeli olmalıdır.

E-posta pazarlaması, müşterileriniz ya da potansiyel müşterilerinize ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak amacıyla gönderilen postalardır. Sizden e-posta almak için açık izin vermiş olan müşteri listenize ticari e-postalar göndererek, müşterilerinizi bilgilendirebilir, satış promosyonları ve özel fırsatları sunabilir ayrıca markanız ile ilgili güncellemeleri içeren haber bültenlerini müşterilerinize iletebilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz ile sıkı bir bağ kurmanız kolaylaşacaktır.

Müşterilerinize gönderdiğiniz her e-posta aslında birer e-posta pazarlamasına örnektir. Kampanyalar, seminerler, e-kitaplar, kuponlar ya da herhangi bir markanız adına gönderilen e-posta, e-posta pazarlamasına örnektir. Diğer yandan başka pazarlama türleriyle karşılaştırıldığında, e-posta pazarlamasının markanız adına iki büyük avantajı vardır. Bunlar; düşük maliyet ve kolaylıktır.

 

E-posta Pazarlama Stratejileri

Etkili bir e-posta pazarlaması kolay gibi gözükse de yüksek çaba gerektirir. E-posta pazarlama kampanyalarınızdan en iyi şekilde geri dönüş alabilmeniz için bazı önemli noktalar vardır. Bunlar;

  • Hedef kitle belirleme

Oluşturacağınız e-postanız için hedef kitlenizi gözden geçirmeniz markanız adına iyi olacaktır. Hedef kitlenizin çoğunluğunun yaşı, cinsiyeti, eğitimi ve coğrafi konumu hakkında bilgi edinmeniz ayrıca alışveriş alışkanlıkları, internette en çok zaman geçirdikleri vakitleri analiz etmeniz durumunda göndereceğiniz e-posta içeriğini ve sıklığını düzenleyebilirsiniz.

  • İlgi uyandıracak konu başlığı seçme

Müşterilerinizin gelen e-postayı açmalarını sağlamanız için öncelikle ilgi çekici bir konu belirlemeniz gerekecektir. Başlığınızın kısa olmasına dikkat edin. Bunu bir haber başlığı gibi düşünebilirsiniz. İçerik tahmin edilebilir ama emin olmak için tıklanması gerekir. Sizde e-posta pazarlaması yaparken tıklama garantili bir başlık seçtiğinizden emin olun. Aynı zamanda başlığın ve içeriğin tutarlı olmasına özen gösterin. Ek olarak müşterilerinize özel başlıklar kullanmanız müşteri sadakatini arttırmada yardımcı olacaktır. Örneğin, özel günlerde (doğum günü, sevgililer günü vb.) müşterinizin adının olduğu bir başlık ile gönderilen e-postanın açılma ve tıklanma oranı yükselecektir.

  • E-posta içeriklerinizi düzenleme

Müşteriler genelde e-postalarda uzun uzun okuma yapmak istemezler. Asıl iletmek istediğiniz ayrıntıyı e-postanıza mutlaka büyük ve ilgi çekici şekilde yerleştirin. Müşterinin ilgisini çektikten sonra e-postayı okumaya devam etme oranı yükselecektir. Vermek istediğiniz mesajı akıcı, samimi ve anlaşılır bir dilde yazın. E-posta, eğer kurumsal bir alıcıya gönderiliyorsa içeriğin dili daha resmi olmalıdır. Ayrıca tüm içeriklerinizi markanıza ait bilgiler olacak şekilde düzenlemeniz, müşterilerinizin sizi diğer sosyal medya araçlarından da takip edebilmesi adına ya da sizin ulaşılabilir olduğunuzu anlaması adına önemlidir.

  • E-posta sıklığını belirleme

E-posta pazarlaması yaparken müşterilerinizi sıkmak ve kaçırmak isteyeceğiniz son şey olacaktır. Çoğu markanın düştüğü bu hatayı yapmamak için e-posta atma sıklığınızı belirlemeniz gerekiyor. Her gün birden fazla posta göndermeniz durumunda müşterileriniz bir süre sonra ya e-postaları açmadan sileceklerdir ya da abonelikten çıkmak isteyeceklerdir.

  • E-posta dönüşlerini ölçme

Göndermiş olduğunuz e-posta sonrasında, müşterilerin postayı açma oranlarını, tıklama oranlarını, spam bildirme oranlarını, abonelikten çıkma oranlarını ölçümleyin. Sonraki e-posta gönderim zamanınızı, kitlenizi, kampanyanızı ona göre belirleyin.

  • Alışveriş yarıda bırakıldığında ya da tamamlandığında e-posta bildirimi

Müşterileriniz gönderdiğiniz e-posta üzerinden ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi satın almak üzere bir adım attı fakat yarıda bıraktıysa bir süre sonra müşterinize bunu hatırlatmanız fayda sağlayacaktır. Beğendiği o ürünlere hala sahip olabileceğini bilmesi ve bunun hatırlatılması satın alma eylemi üzerinde olumlu bir etki sağlayacaktır. Diğer yandan alışverişini tamamlamış olan müşterilerinize bir teşekkür maili ile sonraki alışverişi için küçük bir indirim kuponu göndermeniz, müşterinizin bir sonraki alışverişini de neredeyse garantilemiş olacaktır.