dijital-donusumun-itici-gucu-pandemi-oldu

Dijital Dönüşümün İtici Gücü Pandemi Oldu

İş dünyasında dijital dönüşüm uzun yıllardır konuşuluyor. Pandemiyle birlikte, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde dijital dönüşümün hızlandığını görüyoruz. Tüketicilerin değişen alışkanlıkları, iş yeri sahiplerini, artık uzaktan alışveriş yapmak isteyen müşterilerine yeni bir kullanıcı deneyimi sunmaya zorladı.

 

Pandemi döneminde birçok günlük işlem için uzaktan ve temassız alternatif üretildi. Alışverişler, ödemeler, karşılıklı iletişim ve pek çok iş süreci yenilikçi teknolojiler sayesinde artık uzaktan yapılabiliyor. İki tarafın aynı yerde bulunma zorunluluğunu ortadan kaldıran dijital çözümler sayesinde şirketler müşterilerine daha güvenli bir deneyim sunarken, tüketici de akıllı telefonundan tüm ihtiyaçlarını karşılamanın konforunu yaşıyor.

 

İletişimde dijital dönüşüm: Online konferanslar

Pandemi, online görüntülü konuşma teknolojilerinin kullanımını da oldukça artırdı. Sanal ortamda sosyalleşmenin yanında, artık toplantılarımızı da Zoom ile online ortama taşıdık. Toplantıların yanı sıra canlı dersler ile eğitimler de Zoom üzerinden verilmeye başladı.

 

Dijital ödemelerde hızlı çözüm: Sanal POS

Alışverişin mağazalardan online platformlara geçişi, birçok işletmeyi de hazırlıksız yakaladı. Bu dönemde özellikle Sanal POS gibi çözümlere ihtiyaç adeta patlama yaptı. Web sitesi sahiplerinin en hızlı ve en kolay şekilde web sitelerinden güvenli online ödeme almalarına imkan tanıyan Sanal POS hizmeti, Sipay ile web sitelerine kolayca entegre edilerek çok kısa sürede kullanıma açılabiliyor. Sipay Sanal POS hizmetleri ile tüm bankalarla tek tek anlaşma yapmak yerine, tüm banka kartları ve kredi kartlarıyla avantajlı oranlardan ödemelerinizi alabilirsiniz.

 

Sosyal mesafe dostu uzaktan ödeme

Tüketiciler, artık aldıkları hizmetin veya ürünün karşılığını ödemek için fiziksel olarak yer değiştirmek istemiyor. Hem sosyal mesafe koşulları hem de uzaktan işlem ihtiyacına karşılık geliştirilen teknolojilerin başında ise linkle ödeme geliyor. Sipay tarafından da sunulan linkle ödeme, işletme sahibinin ürün veya hizmet için yapacağı tahsilatı güvenli bir internet bağlantısı üzerinden gerçekleştirmesini sağlıyor. Bu sayede tüketici, SMS veya e-posta ile kendisine gelen ödeme linkini takip ederek ödemesini her an her yerden ve kolayca yapabiliyor.

 

QR kodla işlem

Pandemi döneminde bir yandan dijital bankacılık yükselişe geçti. Ancak halen nakit paraya ihtiyaç devam ediyor. Bu ihtiyacı karşılamanın tek yolu ATM’ler olunca da bu cihazların önündeki kuyruklar uzadıkça uzuyor. Bu noktalarda sosyal mesafeyi korumak için işlemleri daha hızlı hale getirecek QR teknolojisi ön plana çıkıyor. Banka müşterileri, akıllı telefonlarındaki mobil bankacılık uygulamasına ATM ekranındaki QR kodu okuttuklarında, daha önceden belirledikleri işlemleri hızlıca yapabiliyor. Bu sayede ortak kullanılan kart girişi ve tuş takımı gibi noktalara temas en aza indiriliyor. Kullanıcı, QR kodu okutarak birkaç saniye içinde para yatırma veya çekme gibi temel işlemleri yaparak, ATM kuyruklarının çok daha çabuk erimesini sağlıyor.

 

Tüketici ihtiyacı dijital dönüşüme şekil veriyor

Pandemi sonucunda hayatımızı şekillendiren “yeni normal” teknolojiden besleniyor. Daha sağlıklı ve daha verimli bir yaşantı sürebilmemiz için, gelişmekte olan teknolojiler hayatı kolaylaştırmaya devam edecek. İş dünyasının dijital dönüşümünü tüketicilerin artan ve değişen beklentileri yönlendirecek.