bilmeniz-gereken-gorsel-seo-ipuclari

Bilmeniz Gereken Görsel SEO İpuçları

Görsel SEO Nedir?

Görsel SEO, web sitenizdeki görselleri, arama motorlarının "okuması" ve bulması kolay olacak şekilde optimize etme işlemidir. Sonuç olarak içeriğinizin Google ve diğer arama motorlarındaki görünürlüğünü ve sıralamasını iyileştirir. Görsel SEO, görüntü türü, boyutu ve yükleme süresi gibi öğeleri ve görüntü dosyası adlarındaki alt metin ve anahtar kelimeleri kullanımınızı ve optimizasyonunuzu içerir.

Görsel SEO, sayfa içi SEO'nun daha sık gözden kaçan unsurlarından biridir, ancak bu önemli olmadığı anlamına gelmez. Aslında, dikkatli olmazsanız, zayıf görsel SEO, değerli organik trafik çekme ihtimalinizi düşürebilir.

Fakat sadece birkaç adımda görsel SEO'nuz üzerinde büyük bir etki yaratabilirsiniz:

 

1. Doğru Formatı Seçin

Sitenize resim eklemeye başlamadan önce en iyi dosya türünü seçtiğinizden emin olmanız gerekir. Aralarından seçim yapabileceğiniz birçok görüntü formatı olsa da, PNG ve JPEG, web için en yaygın olanlarıdır.

  • PNG: Daha kaliteli görüntüler üretir, ancak daha büyük bir dosya boyutuna sahiptir.
  • JPEG: Görüntü kalitesini kaybedebilirsiniz, ancak iyi bir denge bulmak için kalite düzeyini ayarlayabilirsiniz.
  • WebP: Hem Chrome hem de Firefox tarafından desteklenen tek görüntü formatı olan WebP’yi kullanarak kayıpsız veya kayıplı veri sıkıştırmayı seçebilirsiniz.

 

2. Resimlerinizi Sıkıştırın

Site hızı, görsel SEO'nun bir sayfanın genel sıralama ve trafik kazanma yeteneği üzerindeki en büyük etkisine sahiptir. Çok büyük site hızı, kullanıcının sayfadan sayfaya geçme fikrini etkilemenin yanında, aynı zamanda aktif bir sıralama faktörüdür. Sayfalarınız yavaşsa, Google onlara olumlu bakmayacaktır. Görüntü sıkıştırmanın önemli olduğu nokta burasıdır.

Araştırmaya göre, resimler toplam bir web sayfasının ağırlığının ortalama %21'ini oluşturur.

Bu yüzden sitenize yüklemeden önce resimlerinizi sıkıştırmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Bunu Photoshop'ta yapabilir veya TinyPNG gibi bir araç kullanabilirsiniz. TingPNG ayrıca kullanabileceğiniz bir WordPress eklentisine sahiptir.

Resimlerinizin sayfa hızınızı nasıl etkilediğinden emin değilseniz Google'ın PageSpeed ​​Insights aracını kullanabilirsiniz.

 

3. Benzersiz Görüntüler Yaratın

Web sitenizi stok görsellerle doldurursanız, göze çarpmayan diğer binlerce site gibi orijinallikten uzak kalırsınız. Çok fazla web sitesi aynı genel stok fotoğraflarıyla dolu. Kurumsal bir web sitesi, bir danışmanlık firması, müşteri hizmetleriyle övünen bir işletme düşünün. Tüm bu web siteleri, gülümseyen bir iş adamının neredeyse aynı görünen stok görüntüsünü kullanır.

Stok görsellerinizi mükemmel bir şekilde optimize etmiş olsanız da, orijinal, yüksek kaliteli bir görsel ile aynı etkiye veya potansiyel SEO avantajlarına sahip olmayacaktır.

Ne kadar çok orijinal fotoğrafınız varsa, kullanıcı için o kadar iyi bir deneyim ve alakalı aramalarda sıralama şansınız o kadar yüksek olur.

Büyük resimlerin Google Keşfet'te öne çıkma olasılığının daha yüksek olduğunu unutmayın ve logonuzu resim olarak kullanmayın.

 

4. Telif Hakkına Dikkat Edin

Kullanmayı seçtiğiniz resim dosyaları ne olursa olsun, telif hakkı olmadığından emin olun.

Shutterstock, Getty veya başka bir stok fotoğraf sağlayıcısı kullandığınız bir görsele sahipse ve onu kullanmak için lisansınız yoksa, pahalı bir dava riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

 

5. Görüntü Dosyası Adlarını Özelleştirin

SEO söz konusu olduğunda, açıklayıcı, anahtar kelime açısından zengin dosya adları oluşturmak kesinlikle çok önemlidir.

Görüntü dosyanızın adını kişiselleştirmemek, içinde hiçbir şey olmayan bir börek almak gibidir.

Görsel dosya adları, Google'ı ve diğer arama motoru tarayıcılarını görselin konusuyla ilgili olarak uyarır. Tipik olarak, dosya adları “IMG_722032” veya benzeri bir şeye benzeyecektir. Bu, Google’a pek yardımcı olmaz.  Arama motorlarının resminizi anlamasına ve SEO değerinizi iyileştirmesine yardımcı olmak için dosya adını varsayılandan değiştirin.

 

6. Sayfa Başlığınızı ve Açıklamanızı Yapın

Google ayrıca, görsel arama algoritmasının bir parçası olarak sayfa başlığınızı ve açıklamanızı kullandığını da açıkladı.

Meta veriler, başlık etiketleri, sayfadaki kopyalar, yapılandırılmış veriler vb. gibi tüm temel sayfa içi SEO faktörleriniz, Google'ın resimlerinizi sıralama şeklini etkiler. Bu nedenle, görüntü sıralamalarını iyileştirmek için sayfa başlığı ve açıklama eklediğinizden emin olun.

 

7. Resimlerinizi web sitenizle çalışacak şekilde ölçeklendirin

Uygun resim boyutu İçerik Yönetim Sistemi (CMS)'nize ve resmi yüklediğiniz sayfanın biçimine bağlı olarak değişecektir. Resimlerinizi yüklemeden önce CMS'niz için en iyi boyut uygulamalarına bakın. İçeriğinize çok yakışmış gibi görünen bir resim, CMS'niz tarafından sığması için otomatik olarak yeniden boyutlandırılmış olabilir.

Bu yeniden boyutlandırma, görüntüleme boyutunu düzeltir; bu, dosya boyutunu küçültmez. Ve genel olarak konuşursak, daha fazla piksele sahip görüntüler daha büyük dosya boyutlarına sahip olacaktır. Bu, doğru resim boyutlarını kullandığınızdan emin olmanın en emin yolunun sitenizin en uygun resim boyutunu ele almak ve ardından resimleri yüklemeden önce kırpmak olduğu anlamına gelir.

 

8. Site Haritanıza Resim Ekleyin

Resimlerinizi site haritanıza ekliyor veya resimler için yeni bir site haritası oluşturuyor olsanız da, resimleri site haritalarınızda bir yerde görmek istersiniz.

Resimlerinizi bir site haritasında bulundurmak, arama motorlarının resimlerinizi tarama ve dizine ekleme şansını büyük ölçüde artırır. Böylece, daha fazla site trafiği ile sonuçlanır.