Sosyal Ticaret Nedir ve Neden Önemlidir?

Sosyal Ticaret Nedir ve Neden Önemlidir?

Sosyal ticaretin ne olduğundan tam olarak emin olmasanız bile, muhtemelen daha önce görmüşsünüzdür. Facebook veya Instagram’da gezinirken “satın al” düğmesi veya ürün etiketi olan bir ürün görseli görmeniz artık çok olasıdır. Günümüzde markalar sosyal ticareti markalı hashtagler oluşturmak gibi temel stratejilerden, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği hem web sitelerine hem de sosyal kanallara dahil etmek veya müşterilerin uygulama içinde ürün satın alabilecekleri sosyal alışverişi mümkün kılmak gibi daha gelişmiş tekniklere kadar çeşitli şekillerde kullanıyor. Sosyal ticaret, ürün ve hizmetleri tanıtmak ve satmak için Facebook, Instagram ve Twitter gibi ağ sitelerinin araç olarak kullanılmasıdır. Bir sosyal ticaret kampanyasının başarısı, tüketicilerin şirketin pazarlamasıyla retweetler, beğeniler ve paylaşımlar yoluyla etkileşime girme derecesi ile ölçülür. Artık sosyal ticaretin ne olduğunu bildiğinize göre, neden ilgilenmeniz gerektiğini ve markanız için bundan en iyi şekilde nasıl yararlanmaya başlayacağınızı öğrenelim.

 

Facebook alışverişi

Sosyal ticaretin en yaygın türlerinden biri Facebook alışverişi ve birçok markanın bu platformda tanıttığı mağazalarıdır. Birçok farklı e-ticaret platformu, bir Facebook alışveriş entegrasyonu kurmayı oldukça kolaylaştırır. Bu uygulamalar, yaptığınız tüm güncellemelerin otomatik olarak Facebook mağazanıza iletilmesi ve tüm Facebook siparişlerinin gönderilmesi için siteniz ve Facebook mağazanız arasında verilerinizi senkronize etmenize olanak tanır.

Her şeyi hazırladıktan sonra, gönderilerinizde ve reklamlarınızda ürünleri etiketlemeye başlayabilirsiniz. Müşteriler daha sonra uygulama içinde ürün ayrıntılarını görüntüleyebilir ve hatta bu ürünleri kaydedebilir, beğenebilir veya paylaşabilir. Sosyal ticaretin başlıca avantajlarından biri, müşterilerinizle bulundukları yerde etkileşim kurmanıza olanak sağlamasıdır. İdeal hedef kitleniz, Facebook demografik kullanıcılarıyla aynı özellikleri taşıyor ise sosyal ticaret yolculuğunuzda önemli bir adımdır.

 

Instagram alışverişi

Instagram, ürünlerinizi satmak için onu mükemmel bir kanal haline getiren son derece görsel bir platformdur. Facebook’a benzer şekilde Instagram, markalara gönderilerinde ve hikayelerinde ürünleri etiketleme ve bunları uygulamada satma şansı verir. Facebook mağazanızı zaten kurduysanız, Instagram da Facebook’a ait olduğundan, Instagram üzerinden satış yapmak oldukça basittir. Kullanıcılar özet akışlarında gezinip beğendikleri bir ürünü gördükçe, mağazada arama yapmak, web sitesinde gezinmek ve ardından ürünü aramak yerine ürüne tıklayıp ayrıntılarını uygulamalarında görüntülemek çok daha kolay bir deneyimdir. Instagram demogrofisini de Facebook’ta olduğu gibi araştırarak, hangi ürünlerin hangi cinsiyet ya da yaş grubunun karşısına çıkmasını istediğinizi belirleyebilirsiniz.

 

Üçüncü taraf uygulama entegrasyonları

Sürekli gelişen teknoloji ile birlikte, küçük işletmeler için olumlu sosyal medya deneyimleri yaratmayı amaçlayan yüzlerce araç bulunmaktadır. Müşteri sadakati için sosyal medyanızdan yararlanmanın en iyi yollarından biri sosyal kanıt kullanmaktır. Bu, müşterilerinizin diğer kullanıcılara ilham vermek için kendi sosyal medya hesabında yayınladığı resimlerin yer almasını içerir. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, müşterilerin web sitenize gönderdiği incelemeler, fotoğraflar ve videolar şeklinde de gelir.

Müşterilerin inceleme istekleri otomatik e-postalar aracılığıyla ürün incelemeleri bırakmasını kolaylaştırmak, hatta yorum bırakan müşterilere fotoğraf ve video eklediklerinde bonus puanlarla ödüllendirmeniz de markanız için büyük bir fayda sağlayacaktır. Bu, müşterilerinizi hem fikirlerini paylaşmaya motive eder hem de alışveriş yapmaya teşvik eder.

 

Sosyal Ticareti neden önemsemelisiniz?

Ürün gönderileriniz mevcut müşterileriniz tarafından paylaşıldığında, onların sosyal ağları sizi keşfederek başka türlü ulaşamayacağınız bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Bu, talep oluşturmak için hedeflenen reklamlarla birleştiğinde, güçlü ve uygun fiyatlı bir satın alma stratejisi oluşturur. Müşterilerinizi satın alma aşamasından etkileşim aşamasına taşımak, çevrimiçi marka topluluğunuzun devreye girdiği yerdir. Markalı hashtag’ler ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik gibi daha az yoğun sosyal ticaret stratejileri, markanız etrafında heyecan yaratan mükemmel müşteri etkileşimi oluşturma araçlarıdır.

 

Sosyal medya sadece beğeni, yorum ve takipten daha fazlasıdır.

Facebook, Instagram veya Twitter’da bir “iş hesabı” oluşturduğunuz ve ara sıra sosyal medya stratejinizi oluşturan bir ürün resmi yayınladığınız günler geride kaldı. Müşterinizin değişen sosyal medya davranışlarına ayak uydurabilmek için en son sosyal trendler ve stratejiler hakkında güncel kalmanız gerekir. Yani sosyal ticaret, e-ticaret markalarının sosyal medya stratejileri hakkında düşünme şeklini değiştiriyor.