SKU Nedir? Nasıl Belirlenir?

SKU Nedir? Nasıl Belirlenir?

Çevrimiçi perakende satış yolculuğunuza yeni başladıysanız, SKU kodlarının tam olarak ne olduğunu, nasıl oluşturabileceğinizi bilmiyor olabilirsiniz. Stok tutma birimi kodları olarak da bilinen SKU kodları, belirli bir ürünün tanımlanması için oluşturulan harf ve sayıların bir kombinasyonudur. Stok tutma birimleri, ürün tanımlayıcısı olarak çalışır. Depodaki stok seviyelerini ölçmek ve yönetmek için de kullanılabilirler. SKU’lar üreticilerin, tedarikçilerin ve diğer aracıların envanter düzenlemesine ve bir dizi görevi optimize etmesine ve hızlandırmasına yardımcı olur.

 

SKU Kodlarının Önemi

SKU kodları, çevrimiçi mağazalara yardımcı olabileceği için oldukça önemlidir. SKU kodları ile;

  • Toplama ve paketleme sırasında oluşan hata sayısını en aza indirin.
  • Ürünlerin toplanmasını ve paketlenmesini hızlandırın.
  • Depodaki ürün sayısına ilişkin daha doğru bir genel bakış sağlayın.
  • Optimum stok seviyesi sağlayarak depo kaynaklarını en üst düzeye çıkarın.
  • En çok ve en az satılan bedenler veya renkler hakkında bilgi verin.
  • Tedarik zinciri boyunca daha fazla izlenebilirlik sağlayın.

 

SKU kodunu örnekle anlatmak gerekirse, mor Ugg marka botların 6 numarasının stoğunuzda olduğunu düşünelim, SKU kodu şu şekilde olmalıdır: “UGGPUR06”. SKU kodu ürünün markası, modeli, rengi ve numarası/bedeni yazılır.

 

SKU Kodu Nasıl Belirlenir?

Stok tutma birim kodları, bir ERP sistemi aracılığıyla otomatik olarak oluşturulma eğilimindedir. Bir SKU kodu oluşturmak için ürün tipi, beden ve renk gibi farklı özellikleri göz önünde bulundurmalısınız. Satış hacminiz için mantıklı ve sürdürülebilir bir şekilde SKU kodları oluşturmak için SKU’nuza dahil etmek istediğiniz farklı özellikleri (ürün türü, rengi, boyutu vb.) ve özgünlük düzeyini göz önünde bulundurun. SKU’larınıza ne kadar fazla ayrıntı eklerseniz, malları tanımlamanız o kadar kolay olur. Bu ayarlandıktan sonra, yazılım sisteminizi ürün adının ilk üç harfini (yani T-shirtler için TSH), ardından rengi (yani siyah için 000) ve boyutu alacak şekilde yapılandırabilirsiniz. Özel karakterler eklemeyin ve SKU kodlarınızı olabildiğince basit ve mantıklı yapın.

Farklı türlerde siyah tişörtler satıyorsanız, bu örnek çok genel olacaktır ve yinelenen SKU’lar oluşturmamak için daha fazla ayrıntı eklemeniz gerekecektir. SKU’lar benzersiz değilse, toplama ve paketleme sürecinde hatalar ve karışıklıklar meydana gelebilir ve bu da daha sonra nakliye sorunlarına neden olabilir.