Retargeting (Yeniden Hedefleme) Nedir?

Retargeting (Yeniden Hedefleme) Nedir?

Yeniden hedefleme, görüntülü reklamlar aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayan bir pazarlama stratejisidir. Ancak bu, onları rastgele kullanıcılara göstermekle ilgili değil, bir şekilde retargeting mağazasının ürünlerine ilgi gösteren kişilere göstermekle ilgilidir.

Yeniden hedefleme kampanyasında, web site ziyareti, ürüne tıklama veya satın alma işlemini tamamlamadan sepete ekleme gibi faaliyetlerden herhangi birini gerçekleştiren potansiyel müşterilerin verileri çerezler aracılığıyla toplanır. Ardından, toplanan verilere dayanarak bir mağaza, kullanıcıları mağazaya dönmeye ve satın alma işlemlerini tamamlamaya teşvik etmek için yeniden hedefleme reklamları başlatır. Bu reklamlar üçüncü şahısların web sitelerinde görüntülenir.

Yeniden hedefleme reklamları bir mağazayı (bir markayı), hizmetlerini, koleksiyonlarını ve hatta belirli bir ürünü tanıtabilir. Müşterinin e-ticaret sitesinden ayrıldığı aşamaya bağlı olarak serbestçe özelleştirilebilirler.

E-ticaret işletmeleri, Google Görüntülü Reklam Ağı’nı ve ayrıca Facebook’u kullanarak yeniden hedefleme reklamları oluşturabilir.

 

Retargeting Türleri

Site içi ve site dışı olmak üzere iki şekilde retargeting reklamı yapılabilir.

Site içi retargeting, mağazanın web sitesi veya sosyal medyasıyla halihazırda bir miktar etkileşimde bulunan ve bu nedenle markanın varlığından haberdar olan kişileri hedeflemeye odaklanır.

Site dışı retargeting ise henüz bir marka ile teması olmayan ancak markanın müşterilerine benzer ilgi alanları gösteren (arama motorunda benzer ürün ve hizmetleri arayan) kişilere yöneliktir. Bu tür kişilere, Google’da yazdıkları anahtar kelimeler ve sorular bazında ulaşılabilir.

 

Retargeting Avantajları ve Dezavantajları

Avantajlar

İşletmeler için: Retargeting reklamlar genellikle daha iyi tıklama oranları alır. Kullanıcılar ayrıca, retargeting reklamları diğer reklamlardan daha fazla fark etme eğilimindedir. Bu da, işletmelerin reklam gelirlerini artırırken pazarda daha iyi envanter derecelendirmesi elde etmesine yardımcı olur.

Reklamverenler için: Retargeting, reklamverenleri ilgili kullanıcıları bulma zahmetinden kurtarır. Kullanıcıların web sitesindeki ürünlerle daha önceki etkileşimlerine dayanarak, reklamcılar, ilgilerini uyandırmak için onlara aynı veya ilgili ürünlerin reklamlarını kolayca gösterebilir.

Kullanıcılar için: Tanıdık bir ürün görmek, kullanıcının onu tıklayıp ürünü satın alma şansını artırır. Retargeting, kullanıcılara bir ürün, web sitesi veya hizmetle etkileşimlerini hatırlatarak ve onları satın alma işlemlerini tamamlamaya teşvik ederek yardımcı olur.

 

Dezavantajlar

İşletmeler için: Aynı reklamları görmek, kullanıcıları reklam engelleyici indirmeye sevk eder ve bu da işletmecinin reklam gelirini olumsuz etkiler. Sorun, daha iyi sıklık sınırları koyarak çözülebilir.

Reklamverenler için: Bazen kullanıcılar, reklamverenin ürününü ve reklamını tekrar tekrar görmekten rahatsız olduklarında, markanın değerini ve itibarını etkiler.

Kullanıcılar için: Bazı kullanıcılar aynı reklamları tekrar tekrar görmekten rahatsız olabilir. İyi yürütülmezse, bu reklamların ürünü zaten satın almış kullanıcılara gösterilmesi de olasıdır.