Müşteriyi Elde Tutma Oranınızı Artırmanın 6 Yolu
Müşteriyi elde tutmayı artırmanın aşağıdaki altı yolu, hemen hemen her tür işletme için geçerlidir. Müşterilerinizin en iyi neye yanıt verdiğini görmek için bu taktiklerin bir kısmını veya tamamını uygulayabilirsiniz.
1. Geri dönen müşteriler için fiyatlandırmanızı ayarlayın
Fiyatlandırmanızı, mevcut müşterilerin geri dönmesini ve sizinle daha fazla iş yapmasını kolaylaştıracak şekilde ayarlayabilirsiniz.
Örneğin, en son siparişleri için e-makbuz aldıklarında, müşterilerinize bir sonraki alışverişlerinde e-posta yoluyla indirimler veya sık alışveriş yapanlar için ücretsiz gönderim ve iadelerin yanı sıra fiyatla ilgili ek avantajlar sunabilirsiniz.
Son olarak, hizmetiniz için uygun maliyetli bir abonelik sunabilirsiniz.
2. Çapraz satış ve yukarı satış stratejilerini uygulayın
Web siteniz ve tüm iletişiminiz genelinde çapraz satış ve yukarı satış stratejilerini kullanarak müşterilerin, sepetlerine daha fazla ürün eklemelerini sağlayın.
Fiziksel bir mağazada alışveriş yapanlara ek satış yapmak kolaydır, ilgili ürünleri yan yana yerleştirebilir veya dikkat çekmek ve anlık satın almaları teşvik etmek için diğer mağazacılık tekniklerini kullanabilirsiniz.
Bununla birlikte, çevrimiçi alışveriş yapanlar genellikle belirli bir ürünü aramak için yolculuklarına başlarlar, bu nedenle çapraz satış ve ek satış yaparken stratejik olmanız gerekir.
Stratejinizi başlatmak için öncelikle kendinize şu soruları sorun:
- Müşterilerin sıklıkla birlikte satın aldığı iki veya daha fazla ürün var mı?
- Hangi ürünlerimiz birbirini doğal olarak tamamlıyor ve eşleştirildiğinde daha da kullanışlı oluyor?
- Hangi ürünlerin daha iyi versiyonları vardır?
Bu taktikler daha temel düzeyde de uygulanabilir. Örneğin, müşteriler belirli bir alışveriş sepeti toplamına ulaştığında ücretsiz gönderim sunabilirsiniz.
3. Bir müşteri sadakat programı oluşturun
En sadık müşterilerinizi ödüllendirmek için bir program uygulamak, mevcut ilişkileri geliştirmenin ve şirketinize geri dönmelerini teşvik etmenin kolay bir yoludur.
Örneğin, müşterilerinizin en iyi %10’una her ay özel bir teklif e-postası gönderebilirsiniz. Hangi tekliflerinizin belirli müşterilerde yankı uyandırdığını test edebilir ve ardından zaman içinde ödüllerinizde düzenleme yapabilirsiniz. Ödüller, bir teşekkür notundan ücretsiz kargoya ve %10 indirime kadar değişebilir.
Ayrıca, müşterilerin içeriğinizi sosyal medyada paylaşmak veya ağlarında satın alma yapan bir kişiye yönlendirmek gibi eylemler için puan kazanmalarına olanak tanıyan bir puan sistemi ekleyerek sadakat programınızı genişletebilirsiniz.
Bir müşteri sadakat programını uygularken hatırlanması gereken en önemli şey, onu basit tutmaktır. Müşterilerin ödül kazanmak için atmaları gereken adımları anlamalarını ve ödül uygulama özelliğini kullanmalarını kolaylaştırın.
4. Alıcının yolculuğunu kişiselleştirin
Müşterilerinizi tanımanın bir başka yolu da deneyimlerini kişiselleştirmektir. Bu, sitenizde gezinmelerini kolaylaştırabilir ve kendilerini değerli hissetmelerini sağlayabilir.
Örneğin, ziyaretçilerinizi akıllı form aracılığıyla kaydolmaya teşvik edin. Adlarını, e-posta adreslerini, doğum günlerini ve deneyimlerini geliştirmenize yardımcı olacağını düşündüğünüz diğer bilgileri doldurmalarını isteyin.
Ardından, sitenize bir daha geldiklerinde, bir web sayfasında “Tekrar hoş geldiniz, [İsim]” ifadesini görüntüleyebilir veya formda almanıza izin verdiği iletişim bilgilerine dayalı olarak doğru gönderi ayrıntılarını otomatik olarak görüntüleyebilirsiniz.
5. Yinelenen bir abonelik sunun
Abonelik sunmak, elde tutma oranını artırmanın basit bir yoludur. Bu, alışveriş yapanların kolaylık ve esneklik arzusuna hitap eder (aylık, üç aylık veya yıllık abonelikler sunabilirsiniz).
Bir abonelik modeli kullanılarak kolayca satılabilecek türden ürünleriniz olmasa bile, müşteri desteği veya sigorta gibi eklentiler satmayı düşünebilirsiniz.
6. Müşterilerinizi tanımaya çalışın
Müşterilerinizi gerçekten anladığınızda, yani onların kim olduklarını, sizden neye ihtiyaçları olduğunu, karşılaştıkları zorlukları ve zamanlarını nerede harcadıklarını bildiğinizde, onlarla gerçek bir iletişim kurabilirsiniz.
İstedikleri ve ihtiyaç duydukları içerik türünü (ör. blog, video, sosyal medya) oluşturabilecek ve ardından nerede olurlarsa olsunlar (ör. çeşitli web siteleri, medya kanalları, sosyal platformlar vb.) paylaşabileceksiniz.
Bunu yaparken akılda kalacak, ihtiyaçları olduğunun farkında olmasalar bile destek sunacak ve müşterilerinize onları ne kadar anladığınızı ve onlara değer verdiğinizi göstereceksiniz.