Instagram’da Nasıl Satış Yapılır? Püf Noktaları ve Avantajları

Sosyal medyanın kitlelere ulaşma konusundaki etkisi göz ardı edilemez. İşletmelere yüz milyonlarca potansiyel müşteriye erişim imkanı sunan Instagram, satış gerçekleştirmek için de en ideal platformlar arasında yer alıyor. Görselliğin ön plana çıktığı Instagram’da ürün ve hizmetlerinizi tanıtabilir ve hatta satışını gerçekleştirebilirsiniz. Gelin, binlerce işletmenin de yaptığı gibi Instagram’dan satış gerçekleştirmenize yardımcı olacak püf noktaları ve avantajlarına yakından bakalım.
İşletme Hesabına Geçin
Instagram’da satışa başlarken gerçekleştirmeniz gereken ilk işlem hesabınızın türünü işletme hesabı olarak değiştirmek olmalıdır. Böylelikle Instagram tarafından işletmeler için sunulan ve kişisel hesaplar tarafından kullanılamayan ek özelliklere erişim sağlayabilirsiniz. İşletme hesapları net bir şekilde kişisel hesaplardan ayrılır.
İşletme hesabı kullanmanız, takipçi ve müşterilerinizin işletmenize olan güveninin güçlenmesine katkı sağlar. Aynı zamanda işletme hesabına geçiş, ürün çeşidi belirleme, paylaşım zamanlama ve hedef kitlenizi tanıma gibi birçok konuda yardımcı olacak farklı istatistikler sunar. Instagram mağaza özelliğini kullanmak için de işletme hesabına geçiş yapmanız gerekir.
Marka İmajı Oluşturun
Sosyal medya hesapları işletmelerin en önemli dijital varlıkları arasında yer alır. Markanızı dijital dünyada temsil eden sosyal medya hesapları, potansiyel müşterilerinize erişebilir aynı zaman ürün satışından müşteri memnuniyeti sağlamaya kadar birçok amaç için kullanılabilir. Söz konusu satış gerçekleştirmeyi de hedeflediğiniz Instagram hesabınız olduğunda kurumsal kimliğinizi doğru bir şekilde yansıtmaya özen göstermelisiniz.
Instagram profilinizi marka kimliğinizi yansıtacak şekilde düzenlemelisiniz. Profil fotoğrafı olarak logonuzu yerleştirmek, açıklama kısmında önemli bilgilere yer vermek, web sitenizin bağlantısını eklemek ve iletişim bilgilerini eklemeniz oldukça önemlidir. Aynı zamanda paylaşımlarınızda kullanacağınızı dili, renk paletini ve hashtagleri belirleyerek düzenli bir şekilde içerik üretmeye özen göstermelisiniz.
Farklı Formatlarda İçerik Üretin
Instagram’da birçok farklı formatta içerik üretebilirsiniz. Standart gönderilerin yanı sıra birçok görselin tek bir gönderide sunulduğu çoklu gönderi, hikaye ve reels biçiminde de paylaşım yapmalısınız. Özellikle de reels kullanımı sayesinde markanızı ve ürünlerinizi çok daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.
Instagram üzerinden satış söz konusu olduğunda birçok işletme sadece ürün fotoğraflarının yeterli olacağı gibi yanlış bir tutum içerisindedir. Paylaşımlarınızı çeşitlendirmek hesabınızı kısa sürede büyütmenize yardımcı olacaktır. Çeşitli formatlardaki içerikler sayesinde ürün ve hizmetlerinizin farklı yönlerini ele alarak çok daha detaylı bir şekilde tanıtma imkanı elde edersiniz. Ürün ve hizmetleriniz ile uyumlu akımlara da dahil olarak markanızı Instagram’da öne çıkarabilirsiniz.
Paylaşım için En İyi Zamanı Belirleyin
Sosyal medyada her an içerik paylaşılabilir olması işletme hesabınızdan sürekli olarak paylaşım yapmanız gerektiği anlamına gelmez. Hatta sık bir biçimde yapılan paylaşımlar takipçi kaybetmenize ve Instagram algoritması tarafından filtrelenmenize neden olabilir. Paylaşım sıklığı ve yeni bir gönderi oluşturmak için en uygun zamanı, işletme hesabı sayesinde elde ettiğiniz verileri analiz ederek belirleyebilirsiniz. Böylece takipçi kitlenizin platformda en aktif olduğu zaman aralığında paylaşım yaparak gönderilerinizin çok daha fazla kişi tarafından görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.
Instagram Reklamlarını Kullanın
Reklamlar dijital dünyada markanızı öne çıkarmanın en etkili yollarından biridir. Instagram reklamlarını kullanarak hesabınızın çok daha fazla Instagram kullanıcısına erişmesini sağlayabilirsiniz. Hedef kitlenize yönelik oluşturacağınız farklı formatlardaki reklamlar sayesinde takipçi sayınızı arttırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
Influencer marketing ise başvurabileceğiniz bir diğer yöntemdir. Ürün ve hizmetlerinizi Instagram kullanan milyonlara ulaştırmak için hedef kitlenizle benzer takipçi topluluğuna sahip influencerlar ile çalışmayı düşünebilirsiniz. Müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinize dair paylaşım yapmasını sağlamak, onların paylaşımlarına profilinizde yer vermek de uygulayabileceğiniz bir diğer etkili yöntemdir. Böylelikle müşterilerinizin kafasında ürünlerinize dair oluşan şüpheleri ve soruları da ortadan kaldırmanız mümkün hale gelir.
Müşteri ve Takipçilerinizle İletişim Kurun
Instagram hesabınızı sadece ürün paylaşımıyla sınırlamamalısınız. Instagramı, takipçi ve müşterilerinizle iletişim için etkili bir kanal olarak kullanmalısınız. Gönderilerinize gelen yorum ve soruları kısa sürede yanıtlamalı, sipariş süreci ve ürünle ilgili sorun yaşayan müşterilerinize yine Instagram üzerinden destek sunmalısınız. Böylelikle müşteri memnuniyetini sağlama ve koruma imkanı elde edebilirsiniz.
Instagram Mağaza Özelliğini Kullanın
İçerisinde birçok özelliğin yer aldığı Instagram’ın işletmeler için sunduğu en faydalı özelliklerden biri hiç şüphesiz mağaza özelliğidir. Eğer bir e-ticaret sitesine sahipseniz birkaç adımda ürünlerinizin Instagram mağazasında görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Profilinizde oluşan mağaza sekmesinde ürünleriniz görüntülenirken aynı zamanda diğer paylaşımlarınıza da bu ürünleri kolay bir şekilde etiketleyebilirsiniz. Müşterilerinizi de doğrudan satın alma adımı için e-ticaret sitenize yönlendirebilirsiniz.
Sipay’in Ödeme Çözümlerimden Destek Alın
Instagram’dan veya genel olarak internet üzerinden satış gerçekleştirmeye karar verdiğinizde ilgilenmeniz gereken en önemli konulardan biridir nasıl ödeme alacağınızdır. Bu noktada Sipay’in işletmeler için geliştirilen hızlı ve güvenli bir şekilde ödeme almanızı sağlayacak çözümlerine başvurabilirsiniz. Bir e-ticaret sitesi oluşturarak Instagram hesabınızla birlikte kullanarak satış gerçekleştirebilirsiniz. Sipay Sanal POS çözümünü e-ticaret sitenize kolaylıkla entegre ederek kredi ve banka kartlarından tek çekim ve taksitli satışlar gerçekleştirebilirsiniz.
Sosyal medya üzerinden bir e-ticaret sitesine sahip olmadan da satış gerçekleştirebilirsiniz. Instagram üzerinden gerçekleştireceğiniz satışları hem sizin hem de müşterileriniz için kolay ve güvenli hale getirmek için Sipay Link ile Ödeme çözümünü kullanabilirsiniz. Müşterileriniz için oluşturduğunuz ödeme linklerini onlara ileterek doğrudan Sipay’in güvenli altyapısıyla ödeme yapmalarını sağlayabilirsiniz.
İnternet üzerinden satış yapmak tedarikten kargolamaya, müşteri hizmetlerinden ödeme almaya kadar birçok süreci içerisinde barındırır. Sipay fiziksel ve online ödeme çözümleri sayesinde ödeme alma sürecini sorun olmaktan çıkarın.