Google Analytics Kullanımında Sıklıkla Yapılan Hatalar

Google Analytics Kullanımında Sıklıkla Yapılan Hatalar

Google Analytics, piyasadaki en iyi pazarlama araçlarından biridir. Google Analytics, bir web sitesinde neler olduğu ve neden olduğu hakkında doğru ve kullanıcı dostu raporlar sağladığından, pazarlamacıların hedef kitlelerinin nasıl göründüğünü ve hangi stratejilerin işe yarayıp hangilerinin yaramadığını anlamaları için harika bir araçtır.

Google Analytics’ten en iyi şekilde yararlanmak için onu doğru kullanmalısınız. Bu güçlü araçtan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için kaçınmanız gereken bazı yaygın Google Analytics hatalarını sizler için paylaşıyoruz.

 

  1. Google Analytics’i kullanmamak

Web siteniz için Google Analytics veya başka bir analiz aracı kullanmadan, özellikle bireysel sayfa düzeyinde hangi pazarlama stratejilerinin işe yaradığını bilmek neredeyse imkansızdır. Her sayfanın nasıl performans gösterdiğine bakarak, iş stratejinizi geliştirmek için değişiklik yapabilirsiniz.

 

  1.  Şirket içi trafiği filtrelememek

Büyük bir kuruluş için, sizden veya çalışanlarınızdan ayda binlerce sayfa görüntüleme gelebilir. Bunlar da, verilerinizi çarpıtabilir ve size web sitenizin performansı hakkında yanlış bir fikir verebilir. Bu nedenle, incelemekte olduğunuz analizlerin mümkün olduğunca doğru olması için bu bilgileri sonuçlarınızdan kaldıracak bir filtre ayarlamak önemlidir.

 

  1.  Spam trafiğini filtrelememek

Spam, tüm internet trafiğinin yaklaşık %4’ünü oluşturur. Bu küçük bir miktar gibi görünse de, web siteniz için çok sayıda alakasız sayfa görüntülemesi ekler.

İstenmeyen posta engelleme yazılımını zaten yüklemiş olsanız bile, verilerinizi doğru tutmak için istenmeyen posta trafiğini filtrelemeniz gerekir.

 

  1. UTM parametrelerini yanlış kullanmak

UTM parametresi, web trafiğinizin nereden geldiğini görmenize yardımcı olmak için URL’lere ekleyebileceğiniz bir etiket türüdür. Örneğin, çeşitli web sitelerinde reklam yayınlıyorsanız, UTM parametreleri sitenize en çok trafiği hangi reklamların çektiğini görmenize olanak tanır.

 

  1. Yalnızca toplam verileri incelemek

Google Analytics verilerinizi demografi, alışkanlıklar ve coğrafyaya göre bölümlere ayırmazsanız, birçok yararlı veriyi kaybedersiniz. İçeriğinizi daha iyi özelleştirmek ve daha fazla insanı çekmek için bölümlere ayırarak web siteniz hakkında benzer bilgiler edinebilirsiniz.

 

  1.  Hedef belirlememek

Bir hedefe sahip olmanız, sizi çok daha fazla başarılı kılar. Bir pazarlamacı veya yönetici olarak, potansiyel müşteriler oluşturmak, müşteri sadakatini artırmak ve satış hedeflerini tutturmak gibi hedefleriniz vardır. Google Analytics’te de teknik incelemeler, daha fazla kişinin belirli bir sayfayı tıklamasını sağlamak veya daha fazla kişiyi iletişim formlarını doldurmaya motive etmek gibi hedefler belirleyebilirsiniz.

 

  1.  Dönüşümlerin takip edilememesi

Kullanıcılarınızın memnun olma oranlarının takip edebilmek için Google Analytics’i kullanın. Bu veriler olmadan, web sitenizin performansının eksik bir resmine sahip olursunuz; sonuçta, sitenin ana hedefi bu dönüşümleri artırmak olmalıdır.

Google Analytics’te bir dönüşüm hedefi belirlemek, dönüşümlerin nereden geldiğini, web kullanıcılarının en sık ziyaret ettiği sayfaları ve onları istediğiniz dönüşümleri tamamlamaya neyin yönlendirdiğini görmenize olanak tanır.

 

  1.  Kampanyaları takip etmemek

İnsanların yüzde 64,6’sı çevrimiçi bir ürün satın almak istediklerinde Google reklamlarını tıklıyor. Dolayısıyla, kendi kampanyalarınızı takip etmezseniz, hangi reklam kampanyalarının işe yarayıp hangilerinin yaramadığını bilemezsiniz.

Google Analytics, kampanya takip etme faktörlerinin yanı sıra yönlendirme trafiğinin nereden geldiğini de gösterir. Ayrıca, e-posta tıklamaları ve video görüntülemeleri gibi olayları da takip edebilirsiniz.