Gerilla Pazarlama Nedir?
Gerilla pazarlama, bir şirketin bir ürün veya hizmeti tanıtmak için alışılmamış etkileşimler kullandığı bir pazarlama taktiğidir. Gerilla pazarlama, genellikle kişisel etkileşime dayanması, daha küçük bir bütçesi olması ve yaygın medya kampanyaları yerine belirli bir yerde mesajın yayılmasından sorumlu olan daha küçük destekçi gruplarına odaklanması bakımından geleneksel pazarlamadan farklıdır.
Gerilla Pazarlama Açıklaması
Gerilla pazarlamasını kullanan şirketler, viral pazarlama veya kulaktan kulağa yayılmak için yüz yüze tanıtımlarına güvenirler ve böylece daha geniş bir kitleye ücretsiz olarak ulaşırlar. Bir tüketicinin duygularıyla bağlantı, gerilla pazarlamanın anahtarıdır. Bu taktiğin kullanımı her tür mal ve hizmet için tasarlanmamıştır ve genellikle olumlu yanıt verme olasılığı daha yüksek olan genç tüketicileri hedeflemek için kullanılır. Gerilla pazarlama, sokaklar, konserler, halka açık parklar, spor etkinlikleri, festivaller, plajlar ve alışveriş merkezleri gibi mümkün olduğunca geniş bir kitleye hitap eden halka açık yerlerde gerçekleşir. Gerilla pazarlamanın kilit unsurlarından biri, potansiyel yasal sorunlardan kaçınarak bir kampanya yürütmek için doğru zamanı ve yeri seçmektir.
Gerilla Pazarlama Türleri
Gerilla pazarlamanın işinize ve gereksinimlerinize göre kullanılan 4 alt kategorisi vardır. Bunları aşağıda sizler için açıklıyoruz:
İç Mekan Gerilla Pazarlama
Mağazalar, üniversiteler, tren istasyonları, kampüs veya binalar gibi iç mekanlarda gerçekleşir.
Dış Mekan Gerilla Pazarlama
Bu pazarlama kategorisi, iç mekan gerilla pazarlamasına çok benzer, ancak bir heykel gibi, dış mekanlarda, sokaklara veya kaldırımlara geçici sanat eserleri koyma gibi daha ilginç fikirlerle gerçekleşir.
Event Ambush Gerilla Pazarlama
Çoğunlukla futbol, olimpiyat, basketbol gibi büyük etkinliklerde reklam verenlerin etkinlik organizatörlerine herhangi bir sponsorluk ödemediği, ancak ürünlerini rakiplerine karşı tanıtarak aynı etkinlikte insanların dikkatini çekmeye çalıştıkları yerlerde gerçekleşir. Ancak, bu pazarlama tekniğini başarılı kılmak için yaratıcı pazarlama stratejileri gerekir.
Deneyimsel Gerilla Pazarlama
Deneyimsel gerilla pazarlama, halkın markayla etkileşime girmesini gerektirecek şekilde daha fazla kategoriyi bir araya getirir.
Gerilla Pazarlamanın Artıları ve Eksileri Nelerdir?
Gerilla pazarlamanın olumlu ve olumsuz olmak üzere iki tarafı vardır. Gerilla pazarlamasına dayalı pazarlama kampanyası üzerinde çalışmaya başlamadan önce her ikisini de dikkate almalısınız.
Gerilla Pazarlamanın Artıları Nelerdir?
Uygun fiyatlı – Gerilla pazarlamanın en önemli özelliği bütçe dostu yapısıdır. Klasik reklama göre çok daha ucuza gerçekleşir.
Yaratıcılık – Gerilla pazarlamada, hayal gücüne veya yaratıcı düşünmeye her zaman bütçeden daha fazla önem verilir.
Kulaktan kulağa yayılır – Gerilla pazarlama, büyük ölçüde, markanıza yeni bir güç kazandırmak için en güçlü silahlardan biri olarak kabul edilen ağızdan ağza pazarlamaya bağlıdır. İnsanların kampanyanız ve markanız hakkında konuştuğunu görmek kadar güzel bir şey yoktur.
Tanıtım inanılmazdır – Eşsiz gerilla pazarlama kampanyaları ile her zaman büyük bir popülerlik kazanabilirsiniz ve kampanyalarınız, markanızdan ilham alarak seçilen haber kaynakları ve diğer pazarlamacılar tarafından da takip edilir.
Gerilla Pazarlamanın Eksileri Nelerdir?
Mesaj yanlış anlaşılabilir – Pazarlama kampanyaları doğrudan olmadığı için bazen yanlış anlaşılabilir ve nihai sonuç beklendiği kadar iyi olmayabilir.
Otorite Müdahalesi – Bazen, gerilla pazarlamanın özel durumlarında, otoritenin ekstra müdahalesi istenmeyen gerilime neden olabilir.
Bilinmeyen Engeller – Bazen, daha önceden kestirilemeyen durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bu bilinmeyen engeller tüm kampanyanız için tehdit oluşturuyor.
Potansiyel Geri Tepki – Belirli durumlarda, bilgili hedef kitleler, onaylamadıkları gerilla pazarlama kampanyaları uygulayan işletmeleri arayabilir. Bu, özellikle gizli pazarlama kampanyaları için geçerlidir.