Fintech Girişimlerinin Karşılaşabilecekleri Zorluklar

Fintech Girişimlerinin Karşılaşabilecekleri Zorluklar

Sektör ne kadar umut verici olursa olsun, her zaman üstesinden gelinmesi gereken zorluklar vardır. Neyse ki fintech, hala bazı sonuçları olmasına rağmen, Covid-19’un kritik olarak etkilemediği sektörlerden biri. Aslında finans sektörü, son yıllarda gündeme gelen zorlukların aynısını yaşıyor. Bunlar arasında şunlar vardır:

 

Eski teknoloji

Pek çok geleneksel finans kurumu hala modası geçmiş teknoloji ve iş modellerini kullanıyor. Rekabet sürekli büyüyor. Müşteriler daha fazlasını bekliyor, ancak birçok şirket, tüm endüstrinin gelişimini engelleyen eski teknolojileri kullanan fintech girişimleriyle rekabet etmeye çalışıyor. Pandemi dijital dönüşümü hızlandırdı, ancak bu zaman alıyor ve müşteri etkileşim modelleri ve iş felsefesi de dahil olmak üzere şirket içinde dahili değişiklikler gerektiriyor.

 

Yönetmelikler

Fintech’ler, müşterilerle etkileşim ve ödeme yapma süreçlerini hızlandırmak için tasarlanmış birçok çevrimiçi teknolojiyi kullandığından, veri gizliliğinin önemi artıyor. Finansal yönetime yeni bir yaklaşım, yeni yasalar gerektirir. Fintech ile ilgili mevzuat sürekli gelişmekte ve geleneksel kurumlarla rekabet edebilmek için müşteriler için değerini artırmaya çalışmaktadır.

 

Güvenli veri depolama

Kullanıcı verilerinin güvenli bir şekilde depolanması, modern çevrimiçi işletmelerin bir başka zorluğudur. Ödeme kartı numaraları, şifreler gibi verilerin sızdırılması kesinlikle kabul edilemez. Fintech şirketleri bunu önlemek için ellerinden geleni yapıyorlar. Özellikle kullanıcılar, işlemlerinde şeffaflık görmek istediklerinde, şeffaflığı güvenlikle birleştiren bir çözüme ihtiyaç duyarlar.

 

Kullanıcı güveni

Bir önceki noktadan sonra, bu da aynı derecede önemlidir. Finansal kurumlar müşterilere gerekli düzeyde hizmet sunmazsa ve veri güvenliğini tehdit ederse, müşteriler onlara güvenmeyi bırakır. Örneğin banka güvenliği, müşteriler için en önemli seçim kriterlerinden biridir. Ve giderek daha fazla verinin çevrimiçi olarak aktarılmasıyla, siber saldırılar son zamanlarda daha sık hale geldi. Security Intelligence’a göre, 2019’da bir veri ihlalinin ortalama maliyeti 3,92 milyon dolardı ve IBM’e göre uzaktan çalışma, bir veri ihlalinin ortalama maliyetini 137.000 dolar artırdı.

Tüm bu zorlukların farkına varan finansal piyasa oyuncuları, hizmet kalitesini artırmaya ve en son teknoloji trendlerine dayalı yeni çözümler sunmaya devam ediyor.