E-ticarette Sahtecilik (Fraud) Nasıl Önlenir?

E-ticarette Sahtecilik (Fraud) Nasıl Önlenir?

E-ticaret ile uğraşanlar, e-ticaret sahtekarlığını hızlı ve kolay bir şekilde nasıl önleyeceklerini bilmelidir. Bunu yapmazlarsa, sorunla başa çıkmak için çok fazla kaynak harcamaları gerekir. Bunun sonucunda ise, temel işleri zarar görebilir.

Dolandırıcıların sistemden yararlanmak için kullandıkları ödeme dolandırıcılığı türleri sürekli olarak değişmektedir. Tüccarların e-ticaret sahtekarlığını önlemek için alabileceği hızlı bir önlem yoktur. Ancak aşağıdaki adımları takip etmek, riski azaltmaya yardımcı olabilir.

 

Sektöre özgü risk modellemeyi kullanın

Farklı endüstriler ve sektörler, farklı dolandırıcılık modelleriyle karşılaşır. Tüccarlar, genel kalıplara güvenmek yerine ilgili kalıpları ve eğilimleri bulmak için kendi verilerini gözden geçirmelidir.

 

Satıcı hatalarından kaçının

Ters ibrazların %20-40’ının satıcı hatasından kaynaklandığını tahmin ediyor. Meşru müşterileri hayal kırıklığına uğratabilecek net olmayan fatura tanımlayıcıları veya kafa karıştırıcı iade politikaları gibi şeylerden kaçının.

 

Dolandırıcılığı önlemeyi uygun şekilde ölçeklendirmek için bir planınız olsun

Büyüyen işletmeler, dolandırıcılar için büyüyen bir hedeftir. Tüccarlar dolandırıcılık verilerini izlemeli ve ölçeği yönetmek için bir plana sahip olmalıdır. Ne zaman harekete geçecekleri konusunda referans olarak ters ibraz oranlarını, idari maliyetlerini ve kayıp malların maliyetlerini kullanmalıdır.

 

Kimlik avı saldırılarına dikkat edin

Dolandırıcılar genellikle e-posta yoluyla gönderilen kötü amaçlı bağlantılara casus yazılım yerleştirir. Bu uygulama “phishing” olarak bilinir. Araştırmalara göre, her 99 e-postadan biri bir kimlik avı saldırısıdır. E-posta platformları işletmeleri korumak için yeterli değildir. Çalışanlar, para veya kimlik bilgisi isteyen bir e-postaya asla yanıt vermemelidir.

 

Satıcıya özel araçları bulun

Dolandırıcılık önleme çözümleri, belirli e-ticaret platformlarında dolandırıcılığın önlenmesine yardımcı olmak için genellikle kendi hizmetlerini sunar. Genellikle, dolandırıcıların bu siteyi özellikle nasıl hedeflediğine ilişkin verilerden yararlanırlar.

 

Ayrıntılı sipariş kayıtlarını tutun

Satıcılar ters ibrazlarla mücadele edebilir. Ancak bunun için, siparişin doğru bir şekilde gönderilmesini ve alınmasını kanıtlamak gerekir. Bu da çok fazla bilgi gerektirir. Öncelikle nakliye kayıtlarını dosyada tutun. Daha sonra müşterilerin paketleri imzalamasını isteyin. Net fatura tanımlayıcıları sağlayın ve müşterilerle her temas noktasını belgeleyin. Bunları daha sonra dolandırıcılıkla mücadele etmek için kullanabilirsiniz.

 

Adres doğrulama hizmetini kullanın

Adres Doğrulama Hizmeti (AVS), müşterinin ödeme sırasında girdiği kredi kartı fatura adresinin, kartı veren bankanın kart için kaydettiği adresle eşleşip eşleşmediğini kontrol eder.

 

Kart güvenlik kodunu (CVV) kontrol edin

Kart Güvenlik Kodu (CVV), müşterinin bir satın alma işlemi gerçekleştirirken kredi kartına fiziksel olarak yazılan üç veya dört basamaklı ayrı bir tanımlayıcı kod sağlamasını gerektirir. Tüccarların CVV verilerini dosyada tutması yasa dışıdır.

 

PCI uyumluluğunu sağlayın

PCI uyumluluğu, Ödeme Kartı Endüstrisi Veri Güvenliği Standardı Konseyi’nin e-ticaret müşteri verilerini korumaya yönelik kurallarına uymak anlamına gelir. Tüm çevrimiçi tüccarların bunlara uyması gerekir. PCI Güvenlik Standartları Konseyi web sitesinde, uyumluluğun nasıl korunacağına ilişkin bilgiler bulunur.