E-Ticarette Müşteri Memnuniyetini Arttırmanın Yolları

E-Ticarette Müşteri Memnuniyetini Arttırmanın Yolları

E-ticarette başarılı olmak için sadece kaliteli ürün ve fotoğrafları, dikkat çekici bir site tasarımı ya da ürün açıklamaları yeterli değildir. Başarılı olabilmenin en etkili yollarından biri de müşteri memnuniyetidir. Satış öncesi ve sonrasında verdiğiniz destek ile müşteri memnuniyet oranlarını yükseltebilir, geri dönüşlerin olumlu olmasını sağlayabilirsiniz.

 

  1. Sosyal platformlarda aktif bir şekilde yer aldığınızı gösterin.

Müşteri memnuniyeti için güven ilk sıradadır. Bu sebeple önceliğiniz sosyal medyada görünür olmak ve müşterilerinizin satın alma sürecinde sosyal medyanızdan faydalanabiliyor olmasıdır. Aktif olarak potansiyel müşterilerinizle iletişime geçebildiğiniz, bilgi verebildiğiniz ve ürünlerinizi sergilemenize yardımcı olan sosyal medya araçları aracılığıyla ayrıca kampanyalarınızı da hedef kitlenize kolayca duyurabilirsiniz.

 

  1. Müşterilerinizin size istedikleri zaman ulaşabileceklerini gösterin.

Ulaşılabilir bir satıcı olmanız müşterinin sorun yaşaması ya da karar verme sürecinde aklındaki soruları sorması açısından önemlidir. Size ulaşabilecekleri telefon numaralarınızı ve mail adresinizi hem sitenizde görünür bir yere hem de sosyal medya araçlarınıza mutlaka yazmalısınız. Ayrıca siteniz üzerinden canlı destek veriyor olmanız her zaman sizin için bir artı olacaktır. Ulaşılabilirlik, yeterli bilgi aktarımı ile beklemek istemeyen ya da ekstra bir önem verilmesini bekleyen müşterilerinizin değerli ve güvende hissetmelerini sağlayacaktır.

 

  1. Sitenizde kategori ve içerik yönlendirmelerinin doğru olduğundan emin olun.

Sitenize giren bir müşteri aradığı ürünlerin kategorisine göre ayrılmış olmasını ister. Ürünlere kolay bir şekilde ulaşılabiliyor olması müşterinin sitenizde geçireceği zamanı arttırır ve satışa yönelmesinde önemli rol oynar. Kategorize edilmiş olan ürünlerinizin doğru fotoğraflarla sunulmuş olması da önemlidir. Ürün fotoğrafında büyük ve ön plana çıkarılmış bir sehpa varken üzerindeki küçük bir vazoyu satıyor olmanız, müşteri açısından yanıltıcı olarak algılanıp siteden çıkmasına ya da güven kaybı yaşamasına sebep olabilir.

 

  1. Müşterilerinizin fikirlerini önemsediğinizi gösterin.

Müşteri memnuniyeti müşteri isteklerinin en iyi şekilde karşılanmasından geçer. Bu da bizi müşteri yorumlarını değerlendirmeye yönlendirir. Sitenizde satış sonrasında müşterilerinizden geri dönüşler almanızı sağlayacak bir alan oluşturun. Bunu isterseniz ürün altı yorumları ile isterseniz sitenizin giriş sayfasında bulunabilecek genel müşteri memnuniyeti yorumları ile yapabilirsiniz. Ek olarak sadece iyi yorumları değil gelen tüm yorumları paylaşmanız ve müşterinin memnun kalmadığı alanların geliştirilebileceğini herkese yansıtmalısınız.

 

  1. Ödeme seçeneklerini geniş tutun.

Sitenizden ilk defa alışveriş yapan bir müşteri kredi kartı bilgilerini vermek istemeyebilir, kredi kartı kullanmıyor olabilir ya da nakit ödeme yapmak istemiyor sadece kredi kartı ile ödeme yapmak istiyor olabilir. Tüm bunları göz önünde bulundurarak müşteri memnuniyetinin sağlanması açısından müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabiliyor olmalısınız. Böylece memnuniyet sağlamasının yanı sıra satın alma faaliyeti önündeki bir engeli de kaldırmış olacaksınız.

 

  1. Popüler pazaryerlerinde bulunun.

Kendi e-ticaret siteniz dışında diğer popüler satış kanallarında bulunmanız hedef kitle, fark edilme ve müşteri güveni kazanmanız açısından önemlidir. Hedef kitlenizi ne kadar genişletebilirseniz satışlarınız ve müşteri memnuniyetiniz o kadar artacaktır. Türkiye’de en popüler pazar yerlerine ise Trendyol, Hepsiburada, Amazon örnek verilebilir.

 

  1. Müşterilerinizi özel hissettirin.

Müşterilerinize özel kampanyalar oluşturun. Kişiye özel, süreli ve beklenmedik anda bir indirim olması müşteriyi hem sitenizden alışveriş yapmasına hem de ona özel bir indirim olduğu için memnuniyet duymasına olanak sağlayacaktır. Ayrıca müşterilerinizin siparişlerini hazırlarken satın aldıkları ürünün yanında hediye olarak göndereceğiniz küçük ürünlerle sizden memnun kalmalarını ve tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.