E-ticarette Müşteri Deneyimini Geliştirmenin 7 Yolu

E-ticarette Müşteri Deneyimini Geliştirmenin 7 Yolu

En sevdiğiniz perakende satış noktasına her gittiğinizde, genellikle ihtiyacınıza göre en iyi ürünü seçmenize yardımcı olmaya istekli samimi bir satış elemanı tarafından karşılanırsınız. Bütçenizi göz önünde bulundururlar ve süreç boyunca aklınıza gelebilecek tüm soruları çözerler. Sonunda, bir satın alma işlemi yaparsınız ve mağazadan mutlu hissederek ayrılırsınız, tatmin edici bir müşteri deneyimi yaşarsınız.

Müşteri deneyimi, bir markanın alıcının yolculuğunun her adımında müşterileriyle iletişim kurmasıdır. E-ticaret mağazaları müşterilerinin sürekli olarak onlardan alışveriş yapmasını sağlamak için yeni yollara ihtiyaç duyuyor.

Müşteri deneyimini geliştirerek dönüşüm oranları büyük ölçüde artırılabilir. Bu yazıda, e-ticaret mağazanız için müşteri deneyimini iyileştirebileceğiniz 7 yolu inceleyeceğiz.

 

1. Müşterilerinizi Memnun Edin

HBR’ye göre müşteri elde tutma oranını %5 artırmak, karı en az %25 artırıyor. Müşterileri elde tutmanın önemini anlayan kuruluşlar, mevcut alıcılarına sorunsuz bir müşteri deneyimi sağlamak için çok çalışıyor. E-ticaret mağazası için bazı müşteri memnuniyeti fikirlerini aşağıda sizler için paylaşıyoruz:

  • Müşteriler, ürünleri satın aldıktan sonra ödül veya sadakat puanlarını e-posta ile gönderin.
  • Alışverişten sonra teşekkür e-postaları gönderin. Daha da iyi bir yol, müşterilerinizin hacmine bağlı olarak el yazısıyla yazılmış bir teşekkür kartı göndermektir.
  • Hem mevcut müşterilerinize hem de yeni alışveriş yapanlara fayda sağlayacak bir tavsiye programı uygulayın.
  • En sadık müşterilerinize siparişle birlikte tişört, kupa veya anahtarlık gibi ücretsiz hediyeler gönderin.

 

2. Müşterilerinizi Şaşırtın!

Online alışveriş yapan tüketiciler sürprizleri sever. Müşteri deneyimini geliştirmek için alıcının yolculuğu sırasında sürprizler sunabilirsiniz. Genellikle ücretsiz gönderim yapılması önerilir. Bu stratejiyi biraz farklı bir şekilde uygulayarak satışlarınızı artırın. Örneğin bunu ödeme işlemi sırasında belirtin. Bu, müşteriyi sizden tekrar satın almaya teşvik edecek ve ağlarında ağızdan ağıza yayılmasına yardımcı olacaktır.

Bu stratejiyi sepette kalmış ürünler için de kullanabilirsiniz. Müşterilerinize tipik “Seni özledik” e-postaları göndermek yerine, satın alma işlemini tamamlamaları için onları bir teşvikle şaşırtın.

 

3. Bir Topluluk Oluşturun

Topluluk, ürünlerinizin sıkı hayranları olan bir grup insandır. Bir marka olarak yaptığınız ve temsil ettiğiniz her şeyin nihai sonucudur. Topluluk üyeleri, ürünlerinizin savunucularıdır. Sosyal medya ve e-posta, bir topluluk oluşturmak için en güçlü kanallardan ikisidir. Topluluğunuzu ürün sayfalarınızda incelemeler ve derecelendirmeler bırakmaya teşvik edebilirsiniz.

 

4. Sosyal Medyaya Zaman Ayırın

Sosyal medya, markaların benzersiz marka seslerini yansıtmalarına olanak tanır. Şu anda özel bir sosyal medya görevlisine sahip olmanız mümkün değilse, mağazanızla ilgili sosyal medya sorgularını yanıtlamak için her gün belirli bir zaman ayırın. Her bir sorguyu ele aldığınızdan ve Facebook, Twitter, Instagram vb.’de olumlu mu olumsuz mu olduğunu gözden geçirdiğinizden emin olun.

 

5. Etkili Bir İçerik Stratejisi İzleyin

İçerik pazarlamasının amacı, alışveriş yapanların en büyük sorunlarını çözmelerine yardımcı olmaktır. Sattığınız ürünlerle ilgili blog yazıları, ipuçları, röportajlar ve videolar paylaşabilirsiniz. Örneğin, moda ürünlerine odaklanan bir e-ticaret mağazası işletiyorsanız, stil tavsiyeleri, ipuçları, moda trendleri vb. içeren içerikler oluşturabilirsiniz. Bunu her zaman bir içerik takviminde planladığınızdan emin olun.

 

6. Çok Kanallı Müşteri Deneyimi Sunun

Müşterileriniz internetteki tüm kanallarda mevcuttur. Çok kanallı pazarlama, dönüşümleri büyük ölçüde artırabilir. E-posta adresleri ve iletişim bilgileri gibi gerekli bilgilerinin web sitenizde açıkça göründüğünden emin olun.

Müşterilerinizle gerçek zamanlı olarak iletişim kurmanıza olanak tanıyan canlı sohbeti web sitenize dahil edin. Sohbet robotlarının gelişimi, müşteri hizmetleri departmanının günün her saatinde ulaşılabilir olmasını ve sık sorulan sorulara otomatik yanıt vermesini kolaylaştırdı.

 

7. Müşteri Deneyimini Kişiselleştirin

Kişiselleştirme çağındayız fakat kişiselleştirilmiş e-postalar artık yeterli değil. Alıcının yolculuğu boyunca alışveriş deneyimini farklı değişkenlere göre kişiselleştirmeniz gerekiyor. Kullanıcının konumu, alışveriş ve göz atma geçmişine göre kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için öneri motorlarından yararlanın.