E-ticarete Nasıl Girilir: Çevrimiçi Mağaza Açmanın Adımları

E-ticarete Nasıl Girilir: Çevrimiçi Mağaza Açmanın Adımları

Pek çok büyük fikirle yeni e-ticaret işinize başlamak harika olsa da, tutkularınızı bir kenara bırakıp ilk önce en pratik adımlara odaklanmanızı öneririz. Bir e-ticaret işine başlamadan önce bilmeniz gerekenlerden oluşan bir liste hazırladık.

 

  1. Satacağınız Ürünlere Karar Verin

E-ticaret dünyasında tamamen yeniyseniz, tam olarak ne satmanız gerektiğini merak ediyor olabilirsiniz. Aslında, buna takılıp kalmak, insanların kendi e-ticaret işlerini kurmaya bir türlü başlayamamalarının büyük bir nedenidir.

Modaya uygun olan, mağazalarda veya Amazon gibi popüler e-ticaret web sitelerinde bulunması o kadar kolay olmayan bir dizi veya tek bir ürünü belirleme konusunda stratejik olmalısınız.

Bu nedenle, kitap veya takı gibi sıradan ürünler satmayı tercih etmek büyük olasılıkla bir çıkmaza yol açacaktır. Halihazırda bu talepleri karşılayan çok sayıda büyük oyuncu var.

Bunun yerine, belirli bir kitleye hitap eden daha spesifik öğelerle gitmek isteyebilirsiniz. Mağazanızda satmak isteyebileceğiniz potansiyel ürünlerin bir listesini yaparak başlamanızı öneririz. Sizin, arkadaşlarınızın, iş arkadaşlarınızın veya ailenizin ilgileneceği şeyleri düşünün. Ayrıca, ne satacağınız konusunda daha fazla fikre sahip olmak için Pinterest veya Instagram gibi sosyal satış sitelerini keşfedin.

Araştırmaya başladığınızda her yerde gerçekten ilham vardır ve ürün fikirlerinizin iyi olup olmadığını Google Trends ile her zaman doğrulayabilirsiniz.

 

Ürünlerinizi Nasıl Tedarik Edeceksiniz?

Bu noktada, ürünlerinizi tam olarak nasıl tedarik edeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz ve bu noktada stoksuz satış, e-ticaret iş planınız için uygun bir seçenek olabilir.

Dropshipping, girişimciler arasında giderek daha popüler hale gelen bir iş modelidir. Çünkü ön yatırım maliyetlerini önemli ölçüde düşürür ve genellikle, tedarikçileri bulmanızı ve envanteri kendiniz stoklamanızı gerektiren daha geleneksel e-ticaret iş modellerine göre daha düşük riskli bir alternatiftir.

Dropshipping hakkında daha detaylı bilgi öğrenmek isterseniz, “Dropshipping Nedir? Faydaları Nelerdir?” blog yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping, birçok işlemi otomatikleştirir. Bu şekilde, harika bir e-ticaret pazarlama stratejisi oluşturmak gibi işinizi büyütmenize yardımcı olacak şeylere odaklanmak için daha fazla zamanınız olacaktır. Bir e-ticaret işletmesi kurmanın her adımına aşina olmak istiyorsanız, bu stoksuz satış yöntemini denemekten çekinmeyin.

 

  1.  Diğer Çevrimiçi İşletmeleri Araştırın

Araştırma, e-ticaret mağazanızın başarısının ayrılmaz bir parçasıdır. Ürünlerinizi seçtikten sonra rakiplerinize ve ne yaptıklarına bakın. Rakip analizi yaparken dikkat etmeniz gereken birkaç nokta:

Onların iş modeli nedir?

Birden fazla ürün mü yoksa tek bir ürün mü satıyorlar?

Hangi sosyal medya kanallarını kullanıyorlar?

Hedef pazarları kim?

Rakip analizi, satılacak daha iyi ürünleri belirlemenize ve çevrimiçi bir işletmeyi nasıl kuracağınıza dair harika bir anlayışa sahip olmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, girişimcilerin ürün seçiminde sıklıkla yaptıkları stoksuz satış hatalarından kaçınmanıza da yardımcı olabilir.

 

  1.  Çevrimiçi Mağazanızı Oluşturun

Ürünlerinizi seçtikten ve rakip araştırmanızı yaptıktan sonra, yapmanız gereken bir sonraki şey mağazanızı oluşturmaktır. Shopify gibi e-ticaret platformlarını seçmek, mağazanızın kurulumunu kolaylaştırabilir.

E-ticaret mağazanızı kurarken hedef kitlenize uygun bir tema ve hayal ettiğiniz başarıyı yansıtacak fiyatlar seçin. E-ticaret işletmenize akılda kalıcı bir isim vermek, insanların adınızı hatırlayacağını garanti eder. Bu, istediğiniz kadar renkli veya yaratıcı olabilecek logonuz için de geçerlidir.

Web siteniz sipariş almaya hazır olduğunda, sürecin müşteri için sorunsuz olduğundan emin olmak için önce kendiniz bir test siparişi vermeyi unutmayın. Çevrimiçi bir şey satın almak için gereken ek adımları azaltın ve yalnızca ödeme işlemi için gerekli olan bilgileri isteyin.

 

  1.  E-ticaret İşletmenizi Tanıtın

Mağazanızı açtıktan sonra, tamamen e-ticaret pazarlamasına odaklanın. Diğer her şey, trafik oluşturabileceğinizden ve potansiyel müşterilere ulaşabildiğinizden emin olana kadar bekleyebilir.

E-ticaret pazarlamasının sırrı, ürünleriniz için doğru kanalı bulmak ve ardından bir satıştan kazandığınızdan daha az yeni bir müşteri maliyeti getirene kadar pazarlama stratejinizi mükemmelleştirmektir.

İşletmenizi ücretsiz pazarlama kanallarında tanıtarak başlayın, ardından biraz farkındalık yarattıktan sonra ücretli kanallara geçebilirsiniz.

Diğer bir ipucu, pazarlama giderlerinizi tutarlı bir şekilde karşılayacak kadar yüksek marjlara sahip ürünleri satmaktır. E-ticaret pazarlaması çok pahalıya mal olabileceğinden, ürünlerinizi iyi fiyatlandırdığınızdan emin olun.

Harika bir e-ticaret iş planı biraz yatırım gerektirir. Reklam taktiklerinize para yatırmak, nihayetinde ihtiyacınız olan satışa dönüşmelidir. Ek olarak, insanları mağazanıza çekmek için e-ticaret SEO ve e-posta pazarlaması gibi diğer pazarlama taktiklerini deneyebilirsiniz.