E-ticaret Sitenizi Sevgililer Günü’ne Hazırlayın

E-ticaret Sitenizi Sevgililer Günü’ne Hazırlayın

Dünyanın her yerinde insanlar Sevgililer Günü’nde hediye alırlar. 14 Şubat’ın yaklaştığını gördüğümüze göre, e-ticaret mağazanızı böylesine özel bir tarihe hazırlamanın zamanı geldi demektir. Müşteriler genelde çiçek ve çikolata gibi geleneksel hediyelere ek olarak, romantik bir gün için kozmetik, giysi ve aksesuar satın alma eğilimindedir. Siz de e-ticaret sitenizi bu güne uygun düzenleyebilir, kampanyalar oluşturabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Nasıl yapabileceğinize dair bu ipuçlarından yararlanabilirsiniz.

  • Geçen yılın verilerine bakın.

Bir POS sistemi kullanıyorsanız, Sevgililer Günü envanter tahmininizde size yardımcı olması için geçen yılın bu zamanına ait satış verilerinizi kontrol edebilirsiniz. Devam eden pandemi nedeniyle birçok şey değişse de elde edeceğiniz verileriniz bu sene uygulayacağınız satış stratejileri için değerli bir temel olacaktır.

  • Sevgililer Günü e-postaları ile avantajlı bir başlangıç ​​yapın.

E-posta pazarlaması stratejinizin en önemli parçalarından olmalıdır. Geleneksel tatil sezonunun aksine, çoğu insan Sevgililer Günü hediyelerini çok önceden satın alma eğiliminde değildir. Dar bir zaman içinde alışveriş yapanları yakalamak ve son dakika alışverişlerine teşvik etmek için Sevgililer Günü’nden en az bir hafta önce müşterilerinize kampanyalarınızı ve ürünlerinizi içeren e-postaları göndermeye başlayın.

  • Kampanyalarınızı sosyal medyada paylaşın.

E-posta göndermenin yanı sıra, mağazanızın sosyal medya sayfalarında özel teklifler veya etkinlikler hakkında yayın yapın. “Yalnızca sınırlı süreli” mesajını vererek ve avantajınız için Instagram Hikayeler’deki geri sayım sayacı gibi yerleşik araçları kullanarak heyecan yaratın. E-ticaret web sitenize trafik çekmek için Instagram’ın alışveriş yapılabilir etiketlerini veya yukarı kaydırma özelliğini kullandığınızdan emin olun.

  • E-ticaret sitenize özel bir bölüm ekleyin.

E-ticaret sitenizde, daha fazla satın almaya teşvik etmek için Sevgililer Günü’ne dikkat çekecek bölümler ekleyin. Örneğin, ana sayfanızda öne çıkan bir kategori olarak herhangi bir hediye veya diğer ilgili öğeleri ekleyin. Özellikle sınırlı süreli bir indirim yapıyorsanız, tüm başlık resimlerini veya site afişlerini Sevgililer Günü temalı olanlarla değiştirin. 

  • Sevgililer Günü hediye kılavuzları oluşturun.

Sevgililer Günü’ne özel seçilmiş ürünlerinizi e-ticaret sitenizin bir bölümünde gruplayın, böylece müşterileriniz ilgili ürünlerde “Sepete ekle”yi kolayca tıklayabilir. Benzer şekilde, Sevgililer Günü ürünlerinizin tek bir alanda bulunması ve müşterilerinizin sepetlerine kolayca birden fazla ürün eklemesi için de bir fırsattır.

  • Ücretsiz hediye paketi sunun.

Ücretsiz hediye paketi sunmak sadece hoş bir jest değil, aynı zamanda alışveriş yapanların hediyelerini sizden almaya daha meyilli olmasını da sağlayabilir. Ücretsiz hediye paketi sunmaya karar verirseniz, müşterilerinize kulaktan kulağa, sosyal medya veya e-posta yoluyla haber verdiğinizden emin olun.

  • Hızlı teslimat seçeneği ekleyin.

Hediyelerin zamanında gelmemesi hayal kırıklığı yaratabilir. Ürünlerinizin 14 Şubat’a kadar ulaşacağını garanti edebiliyorsanız ya da hızlı teslimat seçeneği ile aynı gün bile teslimat garanti verebiliyorsanız bu daha fazla sipariş almak için harika bir teşvik olacaktır. Bu garantiyi herhangi bir Sevgililer Günü e-posta pazarlama kampanyasında ve web sitenizde belirtin. 

  • Son dakika indirimleri ekleyin.

Sevgililer Günü hediyeleri için son dakika flaş indirimi yaparak erteleyenlere hitap edin. Daha fazla çevrimiçi sipariş oluşturmak için bir son dakika e-postası gönderebilir, sosyal medyadan duyurabilir ve son dakika satışlarınıza yenilerini ekleyebilirsiniz.