E-Ticaret Sitelerindeki Ortalama Sepet Tutarını Artırmak İçin İpuçları
Kârınızı artırmanın birçok yolu vardır. Bunlardan bazıları daha fazla alıcı bulmayı, işletme maliyetini düşürmeyi ve ortalama sipariş tutarını artırarak daha fazla satış yapmayı içerir. Bu yazıda son noktaya odaklanacağız ve ortalama sipariş tutarını nasıl artırabileceğinizi hakkında ipuçları vereceğiz.
Ortalama Sepet Tutarı Nedir?
Ortalama sepet tutarı, müşterinizin tek bir sipariş için harcadığı ortalama para miktarı olarak tanımlanır. Gelirin belirli bir zaman dilimindeki sipariş sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Ortalama sipariş tutarını aylık ve yıllık olarak şu şekilde hesaplayabilirsiniz:
Diyelim ki şubat ayında toplam 50 sipariş vermiş olan 40 müşteriye satış yaparak 10.000 TL kazandınız, yani müşterilerinizden bazıları birden fazla sipariş verdi. Elde ettiğiniz geliri sipariş sayısına böldüğünüzde ortalama sepet tutarına ulaşmış olacaksınız. Aynı formülü yıllık bazda hesapladığınızda yıllık ortalama sepet tutarınızı bulmuş olacaksınız. Ortalama sipariş tutarı formülü, işletmenizin sahip olduğu alıcı sayısını dikkate almaz, yalnızca sipariş sayısını dikkate alır.
Ortalama Sepet Tutarını Artıracak İpuçları
- Ücretsiz kargo için limit belirleyin.
Ortalama sepet tutarını artırmanın en kolay yolu ücretsiz kargo için bir limit belirlemektir. Örneğin “100 TL üzeri alışverişlerde kargo bedava!” gibi bir kampanya başlattığınızda, müşteriler kargo ücreti ödemek yerine daha fazla ürün almayı tercih edeceklerdir.
Ücretsiz kargo limitini belirlerken de dikkat etmekte fayda var. Müşterilerin daha fazla alışveriş yapmasını sağlamak için bu limiti üst seviyelerde tutarsanız tam tersi bir etki yaratarak müşterinizi tamamen kaçırabilirsiniz. Ortalama sipariş tutarınızın en fazla %30 fazlası olacak şekilde kampanyanızı başlatabilirsiniz.
- İndirim yapın.
Ürünlerinizi satın almaya hazırlanan müşterilerinize vereceğiniz indirim haberi daha fazla alışveriş yapmayı teşvik edeceğinden ortalama sepet tutarınız da haliyle artmış olacak. Tüm ürünlerinizde geçerli olmasa da örneğin X ürün satın alındığında aynı kategoriden başka bir ürünün %30 indirimli olacağı haberini verin.
Müşterilerinizin normale göre daha az para harcayarak daha çok ürün alacağını düşünmelerini sağlamanız yeterli olacaktır. İndirim konusunda yapacağınız her kampanya müşteriyi buna yönlendirecektir.
- Paket ürünler sunun.
Müşteriler, alışverişi kolaylaştırdığı için paket ürünleri satın almaktan hoşlanır. Her şeyi tek bir sayfada bularak zamandan tasarruf sağlarlar. Ancak bu tek başına bir paket satın almak için yeterli bir neden olmayabilir. Bu nedenle bu paketleri, müşterinin ürünleri tek tek satın almış olsaydı ödeyeceği fiyattan daha düşük bir fiyata sunmanızı öneririz.
- Sürpriz hediyeler ekleyin.
Müşterilerinize belirli bir fiyat ya da belirli bir adet üzeri siparişlere hediye eklediğinizi duyurun. Bunu “4 ürün alana benzer 2 ürün sürpriz gönderilecektir.” haberini sosyal medyadan duyurarak hem yeni müşterilere ulaşın hem de ortalama sepet tutarınızı arttırın. Bu kampanyayı farklı şekillerde de yapabilirsiniz. Örneğin: “250 TL üzeri alışverişlerde 2 sürpriz ürün hediye” ya da “Yüzük kategorisinden alacağınız 5 ürüne karşılık 2 sürpriz yüzük bizden!”
- Tamamlayıcı ürünler sunun.
Müşterileriniz satmakta olduğunuz bir pantolonu beğendi ve satın almak için sepete gittiğinde satın alacağı ürünü tamamlayan ürünleri sunun. Müşterinizin ihtiyacı olmasa bile sitenizde gördüğü kombin onu etkileyebilir ve satın alabilir. Bu da doğrudan ortalama sepet tutarınıza etki eder.