uptime-ve-downtime-hakkinda-bilinmesi-gerekenler

Uptime ve Downtime Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Uptime terimi, bir bilgisayarın çalıştığı süreyi ifade eder. Buna karşılık downtime, bilgisayarın kullanılamadığı veya çalışmadığı süredir. Sistemin veya ağın kullanılamaması, bir tür yazılım çökmesinden veya iletişim arızalarından kaynaklanabilecek herhangi bir sistem arızasından kaynaklanabilir.

Uptime ve downtime, gerçek zamanlı hizmetlerin veya sistemlerin başarı düzeyini belirlemek için kritik öneme sahiptir. Bu terimler, bu hizmetlerin veya sistemlerin başarı değerini ölçmemize yardımcı olur.

 

Downtime ve IT Problemlerine Karşı Alınabilecek 5 Önlem

Bir işletmeyi yönetmenin pahalı bir girişim olması şaşırtıcı değildir. İşletme; ağlarında, yazılımlarında veya ekipmanlarında teknik sorunlarla karşılaştığında, maliyetler yalnızca finansal bir bakış açısının ötesine geçer. Çalışanların veya teknik desteğin bu sorunları çözmek için harcadıkları zaman, işletme için daha verimli bir şekilde harcanabilir. İşte bu riski azaltmanın, işletmenizi biraz finansal stresten kurtarmanın ve optimum seviyede çalışmasını sağlamanın birkaç yolu.

 

1. Kuruluşunuzun vizyonuna uygun bir satıcı seçin

İş yerinde downtime kaçınılmazdır. Bu süre zarfında işletmenizin üretken kalmasını sağlamanın bir yolu, doğru IT yönetim hizmetini işe almaktır. İşletmenizin IT sistemlerinin yönetimi için tam bir kadroya sahip olması pahalı olabilir. Eğitimli profesyonellerden oluşan bir ekibin işe alınması, sorunların hızlı ve tatmin edici bir şekilde çözülmesine yardımcı olacak ve finansal açıdan stresi azaltacaktır.

 

2. Yazılımınızı ve donanımınızı sürekli olarak güncelleyin

Hızlı hareket eden bilgi teknolojisi dünyasında, mümkün olduğunca güncel kalmak önemlidir. Mobil cihazlarınızdaki ve çalışma yerlerinizdeki uygulamalar için en son güncellemeleri takip etmek, arıza süresi riskini azaltmanın basit ve etkili bir yoludur. Sistemlerin sürekli güncellenmesi, arıza süresini ortadan kaldırmasa da, alınabilecek en önemli önlemler arasındadır.

 

3. Bir işletmenin downtime yaşaması durumunda prosedürleri uygulayın

Downtime’ı azaltmanın önemli bir adımı, bir felaket olduğunda işletmenizin üretken kalmasını sağlamak için gerekli önlemleri almaktır. Daha önce de belirtildiği gibi, downtime bazen kaçınılmaz olabilir. Örneğin, doğal afetler ve büyük elektrik kesintileri meydana gelebilir. İşletmelerin, sistemin downtime süresiyle uğraşırken tamamlanması gereken bir görev ve hedef listesi oluşturması yararlıdır. Kesintiler önceden tahmin edilemez ve bunlara hazırlanmak için proaktif olmak kolay ve etkili bir stratejidir.

 

4. Güvenilir ekipman satın alın

Daha düşük fiyatlı ürün ve hizmetler satın alma kararı vermek cazip gelse de, sistemin downtime süresi riskini büyük ölçüde artırabilir. Yüksek kaliteli ekipmana yatırım yapma kararı, sistem hatalarından kaçındığınızdan emin olmak için basit ve etkili bir adımdır. Daha kaliteli ürünler daha uzun süre dayanacak ve daha üretken bir düzeyde performans gösterecektir. Düşük kaliteli ekipmanın ilk satın alınması daha ucuz olmasına rağmen, bakım gerektirecek ve daha kısa bir ömre sahip olacaktır.

 

5. Çalışma alanını düzenli olarak temizleyin

Ekipmanla ilgili diğer bir sorun ise su hasarı, dikkatsiz çalışanlar, kabloları kemiren küçük haşereler ve yangınlardır. Çalışanları temiz bir çalışma alanı sağlamanın ve gerekli yapısal tehlikeleri kontrol etmenin önemi konusunda uygun şekilde eğitmek için zaman ayırın.