neden-musterilerinize-her-zaman-tesekkur-etmelisiniz

Neden Müşterilerinize Her Zaman Teşekkür Etmelisiniz?

Bir e-ticaret markası olarak, müşterilerinize devam eden sadakatleri için minnettarlık göstermek için neler yapabileceğinizi merak ediyorsunuzdur. Sonuçta, müşterileriniz olmadan mağazanız sadece bir web sitesi olacaktır. İşletmelerin %60'ı, işletmenin kendilerine kayıtsız kaldığını düşündükleri için bir müşterisini kaybediyor. Aynı şey e-ticarette de geçerlidir. Müşteriler marka topluluğunuza bağlı olduklarında, onları birer birey olarak önemsediğinizi hissetmek isterler. Bu bir müşterinin başka bir markayla alışveriş yapmayı seçmesine en büyük katkıda bulunan faktörlerden biridir. Çoğu müşterinin alışverişlerini fiyatlara ve ürünlere göre seçtiğini varsayabilirsiniz, ancak çoğu müşteri kayıtsız bir işletme sebebiyle tekrar aynı yerden alışveriş yapmaktan kaçınıyorlar.

 

Müşterilere teşekkür etmeye nasıl başlanır?

Müşterilerinize teşekkür etmenin sonsuz sayıda yolu olduğundan, işletmeniz, markanız ve her şeyden önce müşterileriniz için anlamlı bir yol bulmak önemlidir. Aşağıda görebileceğiniz 5 basit yolu deneyebilirsiniz.

 

  1. Her siparişe bir teşekkür notu ekleyin.

Bu, uygulamaya başlamak için açık ara en kolay ve en etkili stratejilerden biridir. Müşterilerinize ister sosyal medya üzerinden teşekkür edin, ister ambalajın içine el yazısıyla yazılmış bir notla, her yeni sipariş verdiklerinde onlara bir teşekkür ile geri dönüş yaparak günlerini aydınlatabilirsiniz. Bu uygulama, müşterilerinizi gülümsetmenin yanı sıra, işinizi farklılaştırmanıza da yardımcı olacaktır. Çoğu e-ticaret paketi yalnızca üründen oluşmaktadır. Kişisel bir mesaj eklediğinizde, tüm deneyimi (satıştan sonra bile!) müşteriyle olan ilişkinizi güçlendirmek için bir fırsata dönüştürürsünüz.

  1. Katma değerli içerikler yayınlayın.

Katma değerli pazarlama, müşteri deneyiminizi iyileştirmeye yardımcı olacak son derece güçlü bir araçtır. Sadece müşterileriniz için ekstra değer sağlamakla kalmaz, aynı zamanda henüz müşteriniz olmayan kişiler için de değerli bir kaynak haline gelir. Başlangıç ​​olarak, müşterilerinize ürününüz veya sektörünüzle ilgili bilgilerini artırabilecekleri bir öğrenme merkezi veya bilgi tabanı sağlayabilirsiniz. Bu tür içerik, işletmenizin ne yaptığına bağlı olarak farklı görünecektir. Örneğin, bir moda perakendecisiyseniz, müşterilere sitenizde bir sonraki kıyafetlerine ilham verecek bir stil rehberi sunabilirsiniz. Ne yapmayı seçerseniz seçin, bu ek içerik müşteri deneyiminizi iyileştirmede size fayda sağlayacaktır.

  1. Gruplar kadar bireyleri de düşünün.

Daha önce de bahsedildiği gibi, müşteriler her zaman kişiselleştirilmiş şeyleri severler. Bu, müşterilerinizi daha büyük marka topluluğunuza ait bireyler olarak düşünmeye başlamanız gerektiği anlamına gelir. Yeni başlayanlar için, pazarlama ve satın alma sonrası e-postalarınızda müşterilere adlarıyla hitap edebilir, hatta her yıl doğum günlerinde bir sonraki iş yılı için onlara teşekkür edebilirsiniz. Her müşteriye bireysel olarak yaklaşmak, daha derin ve anlamlı bir düzeyde teşekkür etmeye başlamak için mükemmel bir araçtır.

  1. El yazısıyla yazılmış mektup gönderin.

Bip sesleri ve tıklamalarla yönetilen bir dünyada, elle yazılmış bir mektup almak kadar heyecan verici çok az şey vardır. Birinin oturup onlara kişisel olarak hitap etmek için zaman ayırdığını bilmek, onu hemen daha değerli kılıyor. Müşterilerinize sipariş sonrası göndereceğiniz mail yerine sipariş ettiği ürünün içine el yazınızla yazılmış bir teşekkür mektubu müşterinizin uzun süre sizi hatırlamasını ve başkalarına anlatmasını sağlayacaktır.

  1. Teşekkür etkinliği düzenleyin.

Hiçbir şey yüz yüze edilen bir teşekkür kadar etkili değildir. Dünyanın her yerinden müşteriler için zor olsa da bunu yapmanın yolları var. Minnettarlığınızın etkisini azaltmadan müşterilerinize çok daha küçük ölçekte teşekkür edebilirsiniz. Bunu yapmanın iki harika yolundan bahsedelim; müşterileri bir web seminerine veya bir podcast'e katılmaya davet edebilirsiniz. Müşterilerinize aynı anda hitap etmesi için bir ünlü veya bir mikro-influencer davet ederek konuşmayı tatlandırabilirsiniz.