etkili-bir-bulten-hazirlamanin-6-unsuru

Etkili Bir Bülten Hazırlamanın 6 Unsuru

Etkili bir haber bülteni, müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi sizinle çalışmaya ikna etmede ve eğitmede uzun bir yol kat edebilecek son derece değerli bir pazarlama aracıdır. Markanızın tüketiciler için akılda kalmasına yardımcı olur, bu alanda güvenilirlik ve otorite oluşturur ayrıca okuyuculara ilgilerini çekebilecek ürünler ve şirket haberlerini bildirirler.

Bu nedenle, belki haber bültenleri gönderme fikrinde yenisiniz veya belki de bir süredir haber bültenleri gönderiyorsunuz. Doğru unsurlarla haber bültenleri göndermek son derece önemlidir. Haber bültenlerinizin hem teşvik edici hem de ilgi çekici olmasını sağlamak için etkili bir haber bülteninin 6 temel unsurunu öğrenmenizde fayda var.

 

  1. İyi İçerik Pazarlaması

Etkili bir haber bülteni oluştururken iyi içerik birinci önceliktir.  İyi içerik pazarlaması, bir şeyi satmak için değil okuyucularınızı ilginç konularla meşgul etmek içindir. Bu içerik tarzını tanımlamanın en iyi yolu sektörünüze yakın ancak sizinle veya işinizle ilgili olmayan bir şey olabilir. Ayrıca, her şeyi kısa ve ilgi çekici tutmayı unutmayın. İçeriğiniz ne kadar kısa ve alakalı olursa, okuyucularınızın silme düğmesine basmaması o kadar olasıdır.

Son olarak, haber bülteniniz bir milyon kişiye gidiyor olsa bile, her alıcı onunla doğrudan konuşuyormuş gibi hissetmelidir. Bu nedenle kişiselleştirme önemlidir. E-postalarınız her bireye ilk adıyla hitap etmelidir, böylece doğrudan kendileriyle konuşuluyormuş gibi hissederler.

 

  1. İzleyici Bilgisi

E-postalarınızı bireysel gruplara veya hedef kitle kişiliklerine göre uyarlamak için hedef kitlenizi bölümlere ayırın. E-posta segmentleriniz ne kadar ince ayarlanmışsa, iletişiminiz o kadar etkili olur. Bu da daha yüksek tıklama oranları ve daha fazla müşteri dönüşümü anlamına gelir.

Bir e-posta oluşturmadan önce, kiminle konuştuğunuzu düşünün. Onun geçmişi nedir? Hangi konularla ilgileniyor? Neden e-posta listenize abone oldu? Ardından mesajınızı hedef kitlenizin kişiliğini, tarzını ve ilgi alanlarını yansıtacak şekilde özelleştirin.

 

  1. Güçlü Konu Satırı

E-posta konu satırları ilk izlenim gibidir. Konu satırı, hedef kitlenize haber bülteninizi açtıklarında ne beklemeleri gerektiğini söylemelidir. Fakat içerikle hiçbir ilgisi olmayan ilgi çekici konu satırlarıyla haber bülteninizi açmaları için insanları kandırmayın. Okurlarınızın güvenini ve güvenilirliğinizi kaybedersiniz.

Aklınızda birkaç konu satırı var ve hangisini kullanacağınıza karar veremiyor musunuz? Hedef kitlenizin küçük bir yüzdesi üzerinde bir A/B testi kullanarak konu satırlarınızı test ettiğinizden emin olun. Hangisi en iyi performansı gösteriyorsa, en iyi açılma oranını sağlamak için e-posta listenizin geri kalanı için kazananı kullanın.

 

  1. Görsel Olarak Çekici Şablonlar

Bülteniniz, renklerden konu malzemesine kadar sizi ve markanızı temsil etmelidir. Tutarlılık gerektirir ve bu da abonelerinizin içeriğinizi kolayca bulabilmesi için logonuz, iletişim bilgileriniz ve diğer tüm öğelerinizin her zaman aynı yerde olması gerektiği anlamına gelir. Biçimlendirmenin tüm cihaz türleri için geçerli olması ve çok okunan, etkileşimli bir haber bülteni oluşturmak için tasarım öğelerinize bolca yer açmanız da önemlidir.

 

  1. İletişim ve Sosyal Bilgiler

Kitlenize yazmış olduğunu blogları okuyabileceklerini ve sosyal medya aracılığıyla sizinle etkileşime girebileceklerini bildirin. E-postalarınızın hem üstüne hem de altına ağlarınız için sosyal medya simgeleri ekleyin. Ayrıca, haber bülteninizin hedeflerinden biri sitenize trafik çekmek olduğundan web sitenize bağlantılar eklediğinizden emin olun.

 

  1. Harekete Geçirici Mesaj

Her e-posta mesajını doğrudan bir harekete geçirici mesajla sonlandırın. Okurlarınızın atmasını istediğiniz bir sonraki adımı onlara dolaylı yoldan iletin. Net bir mesaja ek olarak, hemen harekete geçmelerini kolaylaştırmak için de bir bağlantı veya düğme ekleyebilirsiniz.