dijital-urun-nedir-dijital-urun-fikirleri-ve-avantajlari

Dijital Ürün Nedir? Dijital Ürün Fikirleri ve Avantajları

İşletmelerin satmakta olduğu ürünler bugüne kadar genelde fiziksel ürünler olarak karşımıza çıktı. Teknolojinin hayatımıza getirmiş olduğu yeniliklerden biri de dijital ürünlerdir. Dijital ürünler için yalnızca bir internet bağlantısı ve internete bağlanabildiğiniz bir cihaz yeterli oluyor. Zaman ve mekân kavramını yıkan dijital ürünler, online olarak satışı yapılan ürünlerdir.

Başka bir ifadeyle dijital bir ürün, yalnızca dijital biçimde var olan bir üründür. Bazı insanlar bunu, çevrimiçi sattığınız fiziksel formu olmayan bir ürün olarak da tanımlayabilir. Ancak bu basit tanımlar, bu nitelikteki bir ürünün ne olduğu konusunda tam bir fikir vermez. Maddi olmayan bir ürünü bu açıdan görebilmeniz için mutlaka satmanız gerekmez. Örneğin, ödeme yapmanız gerekmeyen faydalı bilgiler edindiğiniz bir web sitesi dijital bir üründür. Ürün değerle ilgilidir. Bu nedenle dijital versiyon, dijital biçimde var olan ve değer sağlayan her şeydir.

Dijital ürün çalışmaları, bir ürün veya hizmet için dijital temas noktaları oluşturmayı gerektirir. Dijital temas noktası ise kullanıcının ürünle etkileşime girdiği bir arayüzdür. Bunlar, en popüler olanı web ve mobil olmak üzere farklı şekillerde olabilir. Ancak bu her zaman formların farklı ürünler oluşturduğu anlamına gelmez. Hem web hem de mobil uygulamaları olan Facebook örneğini ele alırsak; iki seçenekte aynı ürüne erişim sağlar. Mobil uygulama yalnızca daha az işlevselliğe sahip olabilir. Ayrıca, sosyal bir ağ olan Facebook’un farklı mobil işletim sistemleri için de uygulamaları vardır.

 

Dijital ürün fikirleri ve avantajları

Dijital ürün satışı yapanlar için de birçok avantajı vardır. Fiziksel bir mağaza olmadığı için kira, depo, diğer fatura giderleri gibi ödemelerin olmaması dijital ürün satışının tercih edilmesinde büyük önem taşıyor.

  • Dijital şablonlar/sanat ürünleri
  • Çizelgeler (ders, spor, aktivite vb.)
  • Online eğitimler/kurslar
  • Podcastler
  • Elektronik Okuma (e-dergi, e-kitap vb.)
  • NFT görselleri
  • Müzik
  • Yazılım

Bunlar, dijital olarak satabileceğiniz ürünler hakkında yüzeysel fikirlerdi. Dijital ürün satışının avantajları ise şu şekildedir;

  • Müşterilerin ürünlerinize ya da hizmetlerinize ulaşması için aradaki coğrafi engeli kaldırır. Her yerden ulaşılabilir olursunuz.
  • Giderleriniz fiziki bir mağaza ve ürüne göre daha düşük olacaktır. Depolama, paketleme, nakliye, kira, elektrik, doğalgaz, personel vb. gibi giderlerinizi ortadan kaldırır.
  • Fiziksel mağazaların aksine raflarınız hiçbir şekilde boş kalmaz. Sitenizin ziyaretçileri asla “stokta yok” kelimesini görmek zorunda kalmaz.  Sınırsız stoğunuz ve bitmeyen raf ömrünüz vardır. 
  • Dijital ürünlerin bir diğer büyük avantajı ise ürün türlerinin bir sınırının olmamasıdır.
  • Dijital ürünlerinizi yönetmek, fiziksel stokla uğraşmaktan çok daha kolaydır. İşleri düzenli tutmak için gerçekten yalnızca dijital bir depolamanız ve bir web sitenizin olması yeterlidir. Dijital ürün mağazanız her zaman yayında ve ürünlerinizi 7/24 müşterilerinize sunuyor olacaktır.
  • Kimse mağazanızı bulmak ve mağazanıza gitmek zorunda değil. Kimse teslimat için günler veya haftalar beklemek zorunda değil. Müşterileriniz sadece ödeme yapar ve dijital dosyalarını alır ardından ürün veya hizmetlerinizden hemen faydalanmaya başlayabilir.
  • Son olarak dijital ürünlerin kişiselleştirilmesi daha kolay olduğu için satış konusunda size ekstra bir avantaj sağlayacaktır.