Affiliate Marketing Nedir?

Affiliate Marketing Nedir?

Türkçe karşılığı “Satış Ortaklığı” olan Affiliate Marketing, bir bağlı kuruluşun başka bir kişinin veya şirketin ürünlerini pazarlamak için komisyon kazandığı süreçtir. Bağlı kuruluş, yalnızca beğendiği bir ürünü arar, ardından o ürünü tanıtır ve yaptıkları her satıştan bir miktar kâr elde eder. Satışlar, bir web sitesinden diğerine bağlı kuruluş bağlantıları aracılığıyla takip edilir.

 

Affiliate marketing için üç farklı taraf olmalıdır:

  1. Satıcı ve ürün yaratıcıları.
  2. Bağlı kuruluş veya reklamveren.
  3. Tüketici.

 

Affiliate marketingin başarılı olmasını sağlamak için bu üç tarafı ayrı ayrı inceleyelim.

 

1. Satıcı ve ürün yaratıcıları

Satıcı, ister tek başına bir girişimci isterse büyük bir işletme olsun, piyasaya sürülecek bir ürünü olan bir satıcı, tüccar, ürün yaratıcısı veya perakendecidir. Ürün, ev eşyaları gibi fiziksel bir nesne veya makyaj eğitimleri gibi bir hizmet olabilir.

Marka olarak da bilinen, satıcının pazarlamaya aktif olarak dahil olması gerekmez, ancak aynı zamanda reklamcı olabilir ve affiliate marketingle ilişkili gelir paylaşımından kâr edebilir.

Örneğin, satıcı, stoksuz satış işine başlayan ve ürünlerini tanıtmak için bağlı kuruluş web sitelerine ödeme yaparak yeni bir hedef kitleye ulaşmak isteyen bir e-ticaret tüccarı olabilir. Veya satıcı, pazarlama yazılımlarını satmaya yardımcı olmak için bağlı kuruluşlardan yararlanan bir SaaS şirketi olabilir.

 

2. Bağlı kuruluş veya reklamveren

Reklamveren olarak da bilinen bağlı kuruluş, satıcının ürününü potansiyel tüketicilere çekici bir şekilde pazarlayan bir kişi veya şirket olabilir. Başka bir deyişle, bağlı kuruluş, tüketicileri, onlar için değerli veya faydalı olduğuna ikna etmek ve ürünü satın almaya ikna etmek için ürünü tanıtmaktadır. Tüketici ürünü satın alırsa, bağlı kuruluş elde edilen gelirin bir kısmını alır.

Bağlı kuruluşların genellikle pazarladıkları çok özel bir kitlesi vardır ve genellikle bu kitlenin çıkarlarına bağlı kalırlar. Bu, bağlı kuruluşun promosyona göre hareket etmesi en muhtemel tüketicileri çekmesine yardımcı olan tanımlanmış bir kişisel marka yaratır.

 

3. Tüketici

Tüketici bilsin ya da bilmesin, onlar affiliate marketingin itici güçleridir. Bağlı kurumlar bu ürünleri sosyal medyada, bloglarda ve web sitelerinde onlarla paylaşır.

Tüketiciler ürünü satın aldığında, satıcı ve bağlı kuruluş karı paylaşır. Bazen bağlı kuruluş, yaptıkları satışlar için komisyon aldıklarını açıklayarak tüketiciye karşı açık olmayı seçer. Diğer zamanlarda tüketici, satın almalarının arkasındaki affiliate marketing altyapısından tamamen habersiz olabilir.