Etkileyici Bir “Hakkımızda” Yazısı Yazmanın 6 Kuralı

Etkileyici Bir “Hakkımızda” Yazısı Yazmanın 6 Kuralı

E-ticaret sitenizdeki en önemli ayrıntılardan biri de “Hakkımızda” bölümüdür. Sitenizin “Hakkımızda” sayfasını ziyaret eden kişiler büyük olasılıkla ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almayı hedefleyen potansiyel müşterilerdir. Size güvenip güvenemeyeceklerini belirledikleri bu sayfada markanız hakkında temel bilgileri, amacınızı ve neden farklı olduğunuzu görmeleri marka güveni açısından önemlidir. Müşterilerinize neden harika bir şirket olduğunuzu kanıtlamanın temelinin bu sayfadan geçtiğini söyleyebiliriz.

 

1.Hakkımızda sayfanızın tasarımı müşteriye firmanızla çalışma tecrübesinin de bu şekilde olacağını düşündürür.

Sayfada seçilen renkler, yazı fontu ve görsel kullanımı sayfayı ziyaret eden müşteriler için ilgi çekici ve net bir görünüm vermelidir. Ziyaretçi sayfada bir karmaşa ile karşılaşmamalıdır. Kullanılan renkler doğru seçilmeli ve konu başlıkları ilgi çekici olmalı ayrıca tasarım ziyaretçiyi dinlendirmelidir. Dikkat çekmek adına fazla karmaşık tasarım ve görseller eklenmesi durumunda ziyaretçi üzerinde olumsuz bir etki bırakabilirsiniz.

 

2.Hakkımızda yazınızda marka hikayenizden bahsederken müşteri ile duygusal bağ kurun.

Marka hikayenizi yazarken bazı sorulara cevap vermeniz gerekmektedir. Potansiyel müşterilerinizi aşırı ayrıntıya boğmaktan kaçınarak duygusal bir bağ oluşturabilecek olan bu başlık altında öncelikle kendinizle şu soruları cevaplamalısınız;

  • Markanızın hikayesi nasıl başladı?
  • Markanızı benzersiz kılan özellikler neler?
  • Müşteriler neden sizi seçmeli?

Bu sorulara cevap verirken klasik bir hakkımızda yazısı dışına çıkarak hikayeleştirme ile müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz.

 

3.Verdiğiniz hizmetler hakkında genel bir bilgi verin.

Markanızın neler yaptığını, hangi hizmetleri kapsadığını, olası bir iade durumunda nasıl bir politika izlediğiniz, ödeme yöntemleriniz gibi genel bir bilgi müşteriler için faydalı olacaktır. Buna ek olarak müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerinizi, sizi diğerlerinden ayıran özellikleri ile anlatmanız sizi rakiplerinizin önüne geçirecektir.

 

4.Ekibinizle ilgili bilgiler vermek çalışanlarınız ve müşterileriniz için güzel bir jest olacaktır.

Markanız hakkında bilgi verirken, ekibinizle ilgili de kısa bilgiler vermeniz çalışanlarınızın değer gördüğünü hissetmesini sağlayacaktır ve büyük bir motivasyon kaynağı olacaktır. Aynı zamanda müşteriler açısından da ekibine değer veren bir yönetici olduğunuz fark edilerek, eğer sizinle çalışırlarsa aynı değeri göreceklerinden emin olacaklardır.

 

5.Müşteri yorumlarınıza, ödüllerinize, referanslarınıza ve başarılarınıza yer verin.

Eğer aldığınız ödüller ve sertifikalar varsa bunları hakkımızda sayfasında paylaşmanız müşteri güvenini etkilemede yardımcı olacaktır. Ayrıca basında çıkan haberlerinize de yer vermek aynı şekilde müşteri gözünde değer kazanmanıza yardımcı olacaktır. Diğer yandan hakkımızda sayfasına ekleyeceğiniz müşteri yorumları, potansiyel müşteriler için en yararlı kısımlardan biri olacaktır. Günümüzde müşteri yorumlarının satın almaya büyük bir etkisi olduğu kanıtlanmıştır.

 

6.Sosyal medya hesaplarınızı ekleyin ve mutlaka güncel tutun.

Markanızı tanıttığınız, güncel bilgileri paylaştığınız ve potansiyel müşterilerle en çok etkileşimde bulunduğunuz Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya hesaplarınızı ziyaretçilerinizle paylaşmalısınız. Sizin hakkınızda ne kadar çok bilgiye sahip olurlarsa o kadar çok güven kazanır ve akılda kalırsınız.