E-ticaret Ürün Açıklamaları Nasıl Yazılır?

E-ticaret Ürün Açıklamaları Nasıl Yazılır?

Ürün açıklamaları, alışveriş yapanların dokunamayacakları bir ürünü “hissetmelerine” yardımcı olur. Çevrimiçi alışverişin büyük bir dezavantajı var: bir ürünü şahsen görememek. Bu nedenle, müşteriler ürününüze dokunamadığında, ürün açıklamalarınız ve açılış sayfalarınız kritik öneme sahiptir. Sözleriniz onların gözleri, kulakları, burnu ve elleri haline gelir.

E-ticaret işinde, ürün açıklamaları, ürününüzün ne olduğunu, ne işe yaradığını ve birinin neden satın alması gerektiğini belirleme şansınızdır.

Ekli görsellerle tamamlanmış sağlam bir açıklama olmazsa müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Aslında, satın alma hatalarının %20’si potansiyel olarak eksik veya net olmayan ürün bilgilerinin bir sonucudur.

İşte gerçekten harika ürün açıklamaları yazmanın ipuçları!

 

1. Ürün özelliklerini ve faydalarını vurgulayın

Ürün özellikleri önemli olsa da, alıcının ürününüzü satın almasından ne elde edeceği de bir o kadar önemlidir.

Şuna benzer soruları yanıtlayın: Bu ürün alıcıların ne yapmasına yardımcı olacak? Bununla ne elde edebilecekler? Hatta ürününüzün hayatlarını nasıl değiştireceğini söylemeye kadar gidebilirsiniz.

 

2. Bir hikaye anlatın

İnsanlar hikayeleri sever. Hikayeler ilişkilendirilebilir ve bağlam sağlar. Potansiyel alıcıları yakalar ve onlarla etkileşime girerek ürününüzü bir üründen daha fazlası gibi gösterirler.

Sadece görebileceklerini anlatmak yerine, izleyiciyi bir yolculuğa çıkarın. Ürünün geçmişinden, kullanılan bileşenlerin geçmişinden bahsedin. Ya da kendilerini olay örgüsünün merkezine koymaya teşvik ederek hayal güçlerini ateşleyebilirsiniz.

 

3. Konuştuğunuz gibi yazın

Uzun, sıkıcı cümleler herkesi çabucak uzaklaştırır. Alıcılarınızı süslü (ve gereksiz) bir dil kullanmaya zorlamayın. Bunun yerine, ideal alıcı kişiliğinizi tanımlayın ve sadece onlar için yazıyormuş gibi yapın.

Açıklamanızı yüksek sesle okumanız bu konuda yardımcı olabilir. Kulağa hoş gelmiyorsa, muhtemelen öyledir. Bu durumda, sorunsuz bir şekilde akana kadar yeniden yazın.

 

4. Güçlü kelimeleri kullanın

Güçlü kelimeler, alıcılardaki duyguyu hedefler ve satışları yönlendiren de budur. Ürününüzün açıklaması onları mutlu, heyecanlı, nostaljik veya başka herhangi bir olumlu duygu hissettiriyorsa, satın alma olasılıkları daha yüksektir.

 

5. Önemli noktaları özelleştirin

Potansiyel müşteriler, metin yığınlarıyla karşı karşıya kalmak istemezler. Bir ürünün kendileri için doğru olup olmadığını birkaç saniye içinde bilmek isterler.

Araştırmalar, ziyaretçilerin bir e-ticaret web sayfasının yalnızca küçük bir kısmını okuduğunu gösteriyor. Zamanın geri kalanında, mevcut bilgileri mümkün olduğunca hızlı bir şekilde tararlar.

Önemli noktaları seçmek için madde işaretleri, satır sonları ve kalın veya italik metin kullanarak hedef kitleniz için işleri kolaylaştırın.

 

6. İlgili anahtar kelimeleri dahil edin

Alışveriş yapanların büyük bir kısmı ürünleri aramaya çevrimiçi olarak başlar, bu da genellikle aradıklarını bir dizi anahtar kelime kullanarak arama motorlarına yazdıkları anlamına gelir. Açıklamanız bu anahtar kelimeleri içermiyorsa ürününüz görünmez.

Satın almaya hazır müşterilerin arama yoluyla sizi bulma şansını artırmak için açıklamalarınıza alakalı anahtar kelimeler ekleyin. Bu, ürünlerinizi arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkaracak ve daha fazla müşteri çekecektir.

 

7. Yüksek kaliteli görüntüler çok önemlidir

Ürün açıklamanızın güçlü ve açıklayıcı olması gerekir, ancak bir resim bin kelimeye bedeldir. Unutmayın, çevrimiçi alışveriş yapanlar satın almadan önce bir ürünü göremez veya dokunamaz. Bu yüzden görseller çok önemlidir. Müşterilerin yarısından çoğu ürün görsellerinin açıklamadan daha önemli olduğunu düşünüyor. Harika fotoğraflar çekin, ürününüzü her açıdan gösterin ve mümkünse video ekleyin.

 

8. Bırakın müşteriler konuşsun

Müşterilerin oldukça önemli bir kısmı bir şey satın almadan önce yorumları okuyor. Ve ne kadar çok yorum alırsanız sizin için o kadar iyi. Araştırmalar, ürününüz hakkında 50 veya daha fazla incelemeye sahip olmanın dönüşümlerde bir artışa yol açabileceğini gösteriyor.

Geçmişteki mutlu müşteriler en büyük savunucularınızdır. Sosyal kanıt eklemek ve güven oluşturmak için tavsiyelerini kullanın ve açıklamalarınıza olumlu yorumları ekleyin.