E-Ticaret Sitemi Mobil Alışveriş için Nasıl Optimize Ederim?

E-Ticaret Sitemi Mobil Alışveriş için Nasıl Optimize Ederim?

Alışveriş yapanlar, özellikle de Y kuşağı ve Z kuşağı, fiziki mağazaları ziyaret etmekten çok, çevrimiçi alışverişlerin kolaylık ve harika indirimlerinden yanadır. E-ticaret perakendecilerini web sitesi tasarımlarıyla stratejik olmaya iten de büyük çoğunlukla bu gruplardır. Fakat yapılan anketlere göre, katılımcıların %80’i mobil cihazlarından alışveriş yapıyor.

Harika bir e-ticaret sitesine sahip olmak her zaman yeterli değil, sitenizin mobil alışveriş için de optimize edilmiş olması gerekiyor. Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site, SEO sıralamanıza yardımcı olabilir ve daha fazla satış elde edebilir. E-ticaret sitenizin mobil alışveriş yapanlar için hazır olduğundan emin olmak için aşağıdaki ipuçlarından yararlanabilirsiniz.

 

Sayfanızın hızlı yüklendiğinden emin olun

Mobil deneyim, bir masaüstü bilgisayarda veya dizüstü bilgisayarda gezinen bir kullanıcı deneyiminden farklıdır. Veri hızları ve internet bağlantıları daha yavaş olma eğilimindedir ve kullanıcılar sabırsız olabilir. Alışveriş yapanların yaklaşık %40’ı, yüklenmesi üç saniyeden uzun süren bir siteyi terk ediyor. Bu yüzden, sayfanızın hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olun. Google’ın mobil uyumlu test aracında sayfanızın yüklenme hızını test edebilirsiniz.

 

Dikkat çekici CTA butonu ekleyin

Bir mobil cihazda, e-ticaret siteniz birçok dikkat dağıtıcı şeyle rekabet ediyor. Diğer uygulamalar, mesajlar, oyunlar ve telefon görüşmeleri, bir kullanıcının dikkatini bir satın alma işlemini tamamlamaktan başka yöne çevirebilir. Bir alışverişçinin dikkat süresinin zaten kısa olduğunu unutmayın. Sayfaya öne çıkan dikkate çekici harekete geçirici mesajlar (CTA’lar) ekleyin. Butonda tamamlayıcı renkler kullanmalı ve zorlanmadan dokunulacak kadar büyük olmalıdır.

CTA metnini kısa ve öz tutmaya çalışın. Örneğin, “Şimdi Satın Al” veya “Sepete Ekle” açık ve anlaşılırdır. Ayrıca bir aciliyet duygusu yaratmak, dönüşüm oranlarını yüksek oranda artırıyor. Daha da iyisi: “sepete ekle” adımını atlayarak satın alma yolunu kısaltabilirsiniz. Mobil sitenize tek tıkla satın alma özelliği ekleyin ve müşterilerin ürün sayfasından ödeme yapmasına izin verin.

 

Kullanıcı deneyiminizi optimize edin

Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir e-ticaret sitesindeki kullanıcı deneyimi, normal web sitenizdeki deneyimle aynı olmamalıdır. Mobil sayfanız daha hafif, daha hızlı ve daha sezgisel olmalıdır. Bir kullanıcının ürünlerinize göz atmasını kolaylaştıran, ekleyebileceğiniz farklı tasarım öğeleri vardır. Örneğin, kullanıcı deneyiminizi geliştirmek ve müşterilerin aradıklarını bulmalarını kolaylaştırmak için bir üst gezinme menüsü kullanın. Menü seçeneğine ek olarak bir arama kutusu sunun, çünkü bazı kullanıcılar tam olarak ne istediklerini bilir ve zaman kaybetmek istemezler.

 

Ödeme sürecini kolaylaştırın

Markalar, ödeme işlemi sırasında ek adımlardan geçmelerini isteyerek müşterilerinin %23’ünü kaybeder. Bir müşteriden bir hesap açmasını veya ek kişisel bilgiler girmesini talep etmek, müşterinin uzaklaşmasına yol açar ve kişinin satın alma işlemini tamamlamasını engelleyebilir. Her türlü ödeme yöntemini kabul etme özelliği de oldukça önemlidir. Müşterilerin işlemi tamamlaması için bütün ödeme yöntemlerini sunduğunuzdan emin olun.

 

E-ticaret sitenizi sosyal medya ile entegre edin

Pinterest ve Instagram, sosyal satışta önde gelen iki sosyal medya sitesidir. Mobil uygulama kullanıcılarından daha fazla satış elde etmek için e-ticaret sitenizi bu kanallarla entegre edin. Örneğin, Pinterest’in Zengin Pinleri ve Satın Alınabilir Pinleri, müşterilere ürünlerinizin fiyatını ve stok durumunu gösterir. Alışveriş yapanlar, ödeme yapmak için ayrı bir web sayfasını ziyaret etmek yerine satın alma işlemlerini hemen tamamlayabilir.

Instagram’da markanız ile mağaza oluşturup satış yapabilirsiniz. Ürünleri etiketleyerek kataloğunuzdaki ürünleri öne çıkarabilirsiniz. Böylece kullanıcılar ürünlerinize dokunarak kolayca bilgi alabilir ve satın almak için doğrudan web sitenizdeki ürün sayfasına gidebileceği bir ürün kataloğuna yönlendirir. Mobil satışları artırmak için bu kanallar aracılığıyla belirli promosyonlar ve indirimler sunarak Instagram ve Pinterest aracılığıyla sitenizi kaç ziyaretçinin ziyaret ettiğini takip edebilirsiniz.