Açılış Sayfası (Landing Page) Nedir?

Açılış Sayfası (Landing Page) Nedir?

Açılış sayfası, potansiyel bir müşterinin reklamı tıkladıktan sonra geldiği özel bir sayfadır. Yani reklam onların dikkatini çekerse, yolculuklarının bir sonraki aşaması açılış sayfasıdır. Bir açılış sayfasının amacı, ziyaretçilerinizi tam olarak yapmak istediğiniz şeyi yapmaya ikna etmek ve onlara bunu nasıl yapacaklarını göstermektir.

Google Alışveriş Reklamları için e-ticaret açılış sayfalarına odaklanmak istediğimizden, akılda tutulması gereken en önemli tavsiye, bir açılış sayfasının reklam içeriğiyle eşleşmesi gerektiğidir. Aksi takdirde, bir müşteri hayal kırıklığına uğramış ve aldatılmış hissederek sayfadan ayrılacaktır.

 

Bir Açılış Sayfası Nelerden Oluşmalıdır?

Google tarafından dayatılan temel unsurlar arasında başlık, açıklama, resim, fiyat, para birimi, bulunabilirlik ve satın alma düğmesi bulunur. Açıklamanın kısa olması gerekir, ancak aynı zamanda ürünü doğru bir şekilde karakterize etmelidir. Görseller söz konusu olduğunda, mağaza sahipleri yüksek kaliteli fotoğraflara ve ürünleri farklı açılardan sergilemeye özen göstermelidir. Son olarak, müşterilerin dikkatini çekmek için bir satın alma düğmesinin sayfanın geri kalanından ayırt edilebilir olması gerekir.

Google’ın gereksinimlerinin yanı sıra, müşterilerin güvenini her zaman artıran bir tür sosyal kanıt eklemenizi öneririz. Bir e-ticaret mağazası söz konusu olduğunda, en iyi seçenek müşterilerin yorumlarını eklemektir. Müşterilerin çoğu yalnızca yorumları okumakla kalmaz, aynı zamanda onlara güvenir ve incelemeler olumluysa bir şeyler satın almaya daha istekli olur.

 

Bir Açılış Sayfası Nasıl Optimize Edilir?

  • Bir açılış sayfasının URL’sinin, biri masaüstü kullanıcıları için, diğeri mobil kullanıcılar için olmak üzere iki sürümünü hazırlayın. Daha sonra her biri, kullandıkları cihaza bağlı olarak uygun müşterilere gösterilecektir.
  • Açılış sayfanızı mümkün olduğunca basitleştirin. Bu şekilde, müşterilerin dikkatini bu web sitesini ziyaret etmenin asıl amacı olan satın alma işleminden uzaklaştırmaktan kaçınacaksınız. Çok fazla metin eklemeyin, içeriği anlamlı hale getirin, basit mesajlara ve ilgili görsellere odaklanın.
  • Mümkün olduğunca az yönlendirme bağlantısı kullanın. Bir kullanıcıyı reklamdan doğrudan açılış sayfasına götürmek en etkili senaryodur.
  • Tüm açılış sayfalarına dönüşüm takibi ekleyin. Bu, müşterilerinizin eylemlerinin neler olduğunu görerek onları her düzeyde optimize etmenize yardımcı olacaktır. Nereden geldiklerini, neye tıkladıklarını veya web sitesinden hangi aşamada ayrıldıklarını öğrenerek açılış sayfasının kalitesini iyileştirebilir ve dönüşüm oranını artırabilirsiniz.
  • Çoğu durumda, bir açılış sayfasından site yönlendirmesinin kaldırılması da önerilir. Bu, satın al düğmesinden başka bir şeye tıklama isteğini ortadan kaldırır. Ancak, burada seçim tercihlerinize bağlıdır. Müşterilere mağazanızı keşfetme olanağını da sunmak iyi bir fikir olabilir.