Pazarlama Hunisi (Marketing Funnel) Nedir?
Harika ürünler ve olağanüstü bir hizmet sunuyor olabilirsiniz ancak yeteri kadar satış yapamıyorsanız pazarlama hunisini tanımanızda fayda var. Bu güçlü pazarlama aracını yapılandırmak için zaman ayırırsanız satışları önemli ölçüde artıracaktır. İşletmeniz ister yalnızca internet tabanlı olsun, isterse gerçek bir mağaza olsun düzgün oluşturulmuş bir huni ile düzenli olarak yeni potansiyel müşteriler çekebilir, onları alıcılara dönüştürebilir ve işletmenizin gelirini artırabilirsiniz.
Pazarlama hunisini alıcının yolculuğu olarak düşünebilirsiniz. Müşterilerinizin sizi bulmaktan ödeme yapan bir müşteri olmaya kadar izlediği yoldur. Yani aslında huni kavramı basitleştirmek için kullanılan görsel bir metafordur.
Bir pazarlama hunisinde dört farklı aşama vardır. Ne tür bir işte çalışıyor olursanız olun, potansiyel müşterilerinizin tümü ödeme yapan müşteri olmak için çok benzer bir yol izler. Dört aşama, özel olarak tasarlanmış ve hedef kitlenize yönelik pazarlama çalışmalarıdır.
Pazarlama Hunisinin Aşamaları
Dört aşama vardır; farkındalık, potansiyel müşteriler, beklentiler ve satışlardan oluşur.
- Birinci Aşama: Farkındalık
Kendinizi gösterdiğiniz yer burasıdır. Farkındalık yaratmak, insanların sizden ve işletmenizin sunduklarından haberdar olması için adınızı duyurmaktır. İnsanların belirli bir sorunu olduğunda ve bu sorunu çözme yeteneğine sahip olduğunuzda, kendinizi tanınabilir ve akılda kalıcı kılma fırsatınız olur. Bu, işlevsel bir pazarlama hunisi yaratmanın ilk önemli adımıdır.
Farkındalık Nasıl Oluşturulur?
- Anlaşılır web sitesi tasarlayarak
- Düzenli blog yayınlayarak
- SEO tekniklerini kullanarak
- Youtube içerikleri üreterek
- Sosyal medyada aktif olarak
- Influencer ortaklıkları kurarak
- Alışılmışın dışında düşünerek
- İkinci Aşama: Potansiyel Müşteriler
Bu aşama, kurduğunuz farkındalığın liderliğe dönüştüğü aşamadır. Buradaki amaç, içeriğinizin ve varlığınızın insanların ilgisini çekmesini sağlamaktır. Böylece belirli bir sorunu çözmek ya da bir ürün satın almak istediklerinde artık akıllarına gelen ilk kişi veya işletme siz olursunuz. Bu aşamada daha spesifik arama terimlerini yansıtan içeriğe sahip olmak iyi bir fikirdir.
Yapmanız gereken onların daha fazla dikkatini çekmek, değerlerinizi iletmek ve sizi takip etmelerini sağlamaktır. Bu onlardan bir haber bültenine, bloga veya kanala abone olmalarını istemek gibi bir tür harekete geçirici mesajı içerebilir. Harekete geçirici mesajın türü büyük ölçüde nişinize ve farkındalık kazanmak için ne tür bir platform kullandığınıza bağlıdır.
- Üçüncü Aşama: Beklentiler
Üzerinde düşünme aşaması olarak da adlandırılan bu aşama, potansiyel müşterilerinizin seçeneklerini ciddi bir şekilde değerlendirmeye başladığı aşamadır. Müşteri adaylarınız, aradıkları şeyleri buldu ve seçme konusuna geldiler. Yani araştırma yaptılar ve ne almaları gerektiğine karar verdiler ancak rakipleriniz yerine sizi seçmelerini sağlayan nedir? Potansiyel müşterilerinizi doğru seçim olduğunuza ikna etmeniz gerekiyor. Buradan yola çıkarak yapabileceğiniz bazı seçenekler:
- Kaliteli içerik üretmeye devam etmek
- Gelen görüş ve değerlendirmeleri yayınlamak
- E-posta ile müşterilerinize hatırlatma yapmak
- Dördüncü Aşama: Satış
İşinizin ne kadar değerli olduğunu kanıtlamak için elinizden gelen her şeyi yaptınız. Şimdi ise kişilerin satın alma düğmesine basmak ve ödeme yapan müşterilere dönüşmek için ekstra dürtüye ihtiyaç duydukları zamandır. Nişinize bağlı olarak bunu yapmanın çeşitli yolları vardır.
- Ücretsiz deneme teklifleri sunmak
- İlk alıcılar için indirim imkânı sunmak
- Çok satılan ürünlerinizin stoğunun tükendiğini kararsız müşterilere bildirmek