Sepeti Terk Etmeyi Önlemek İçin Uygulayabileceğiniz 5 İpucu

Sepeti Terk Etmeyi Önlemek İçin Uygulayabileceğiniz 5 İpucu

Alışveriş sepetinden vazgeçme, bir müşteri çevrimiçi alışveriş sepetine bir ürün eklediğinde ve satın almadan ayrıldığında meydana gelir. Bu, çeşitli nedenlerle olur. Bazı kişiler, içerik pazarlama çabalarınız veya sosyal medya reklamlarınız aracılığıyla sitenize rastlamış olabilir ve hala şirketiniz hakkında bilgi ediniyor olabilir. Diğerleri, satın almaya karar vermeden önce mağazayı karşılaştırmak ve yorumları okumak isteyebilir. Bununla birlikte, bazı müşteriler bir işlemi tamamlamak için gerçek bir girişimde bulunur ancak ekstra maliyetler veya pes etmelerine neden olan kafa karıştırıcı bir ödeme yöntemi gibi engellerle karşılaşır.

 

Müşterilerin Sepetlerini Terk Etmelerinin En Önemli 5 Nedeni ve Çözümü

  1. Son dakika çıkan ek maliyetler

Ödeme sırasında eklenen nakliye ve vergiler gibi masraflar, müşterilerin birçoğunun siteden ayrılmasına neden olur. 

  • Çözüm: Maliyetler konusunda şeffaflık sağlayın. Müşterilerinizin ödeme sırasında satın alacaklarına ürün fiyatına ek olarak kargo ve vergilerin eklediğini görüp hayal kırıklığı yaşamamaları için bu masrafları önceden bildirmenizde fayda var. Örneğin, ürün sayfasına ekleyeceğiniz kargo ve vergi ücreti ile müşterilerinizin satın alma durumunda toplam ödeyeceği miktarı belirtebilirsiniz.

 

  1. Satın alma aşamasında üyelik oluşturulması

Müşteriler, bir markanın ürünlerine göz atmaya ve doğru beden veya renkteki ürünleri seçmeye zaman ayırdıktan sonra, siparişlerini mümkün olan en kısa sürede tamamlamak isterler. Bir şeyi satın almak için üyelik oluşturmak zorunda kalan çoğu müşteri bu aşamayı tamamlamaktan kaçınabilir.

  • Çözüm: Misafir olarak devam etmelerini sağlayın. Dikkat çekici bir şekilde sitenize ekleyeceğiniz misafir ödeme seçeneği, müşterilerin satın alma işlemini tamamlamaya odaklanmasını sağlayacaktır.

 

  1. Ödeme sürecinin uzunluğu ve karmaşıklığı

Alışveriş yolculuğunun ödeme aşamasına gelen müşteriler, zahmetsiz bir satın alma işlemi yapmak isterler. Alışveriş yapanların birden çok alanı ve karmaşık formları doldurmasını istemek, ödeme akışını kesintiye uğratır.

  • Çözüm: Ödeme işlemini kolaylaştırarak hepsini tek bir sayfaya toplayın. Örneğin, fatura ve teslimat adreslerinin aynı olup olmadığını sormak için onay kutusu kullanın. Ayrıca veri girişini azaltmak için açılır menüler kullanmanız da sizi fayda sağlayacaktır.

 

  1. Teslimat süresinin uzunluğu

Müşterinin satın alacağı ürün için uzunca bir bekleme süresi gösteriliyorsa, satın alma heyecanı hızla kaybolabilir.

  • Çözüm: Çeşitli teslimat seçenekleri sunun. Müşterilerinizin bir ürününüzü satın aldıktan sonra ne kadar süre içinde ürüne kavuşmayı istediğini ona bırakın. Standart teslimat seçeneğinize ek olarak bir miktar daha ödeme yaparak daha kısa süreli teslimat ya da aynı gün teslimat seçenekleri eklemeniz satın almaya teşvik edebilir.

 

  1. Ödeme sırasında güvensizlik

Müşteriler markanızdan ilk defa alışveriş yapıyor olabilirler ve size karşı bir güven sorunu yaşıyor olabilirler. Bu nedenler ödeme aşamasında kart bilgilerini vermekten çekinebilir ve satın almadan vazgeçebilirler.

  • Çözüm: Size güvenebileceklerini kanıtlamanız önemlidir. Müşterilerinize güven vermek için güvenlik sembolleri kullanabilirsiniz. Özellikle ödeme sayfasında müşterilerin görebileceği şekilde ekleyeceğiniz güvenlik sembolleri ve rozetleri müşterileri etkileyebilir.