CLUBHOUSE
Son zamanlarda sosyal medyada çok fazla zaman geçiriyorsanız, yolunuz mutlaka Clubhouse ile kesişmiştir. Öncelikle kısaca Clubhouse’tan bahsedelim.
Clubhouse, yalnızca sesli iletişim kurulabilen bir sosyal medya uygulamasıdır. Bir canlı yayının, podcast ile snapchat ile buluşması gibi düşünebilirsiniz, sohbetler biter bitmez sonsuza dek kayboluyor. Kullanıcılar, çeşitli konuların konuşulduğu sohbet odalarına katılabiliyor veya kendileri oda oluşturabiliyor.
Ancak, Clubhouse şu an için herkese açık bir platform değil. Yalnızca davetle kullanılabilen ve App Store mağazasından indirilebilen bir uygulama.
Sesli Sosyal Medya Uygulamalarının Yükselişi
Clubhouse gibi sesli sosyal medya uygulamaları, kullanıcılara görsel sosyal medyanın getirdiği engelleri kaldırırken arkadaşlarınızla takılıyormuşsunuz hissini veren dijital bir deneyim sunuyor. Tercih edilme sebeplerini şu 2 sebeple ilişkilendirebiliriz:
Daha az baskı var. Video olmaması, makyaj yapmanıza, bir kıyafet seçmenize veya burnunuzdaki sivilce için endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir. Tek yapmanız gereken konuşmak.
Etkileşimli olması. Podcast popülerliği son üç yılda bir hayli artmış olsa da, bunlar genellikle gerçek zamanlı yanıt verme fırsatı olmadan önceden kaydedilmiştir. Sesli sosyal medya uygulamaları canlıdır ve herhangi bir düzenleme gerektirmez.
Clubhouse’u iş hayatınız için nasıl kullanabilirsiniz?
Clubhouse’un en büyük özelliği, dünyanın önde gelen iş liderleri ve girişimcilerinden bazılarıyla bağlantı kurma fırsatıdır. Girdiğiniz odalarda milyonlarca takipçisi olan insanlar ile aynı konumda kendinizi sohbet ederken bulabilirsiniz.
Herhangi bir sosyal medya uygulamasında olduğu gibi, Clubhouse iş hedeflerinizde başarıyı garanti etmez, ancak akıllıca kullanırsanız değerli bir araç olabilir. Bir davet almayı başarırsanız, sizi ilginç insanlarla buluşturabilecek ve işletmeniz için yeni potansiyel müşteriler oluşturabilecek bir platform.
Sektörünüzle alakalı sohbetlere katılarak, sektör liderlerinin bu odalarda ücretsiz verdikleri tavsiyeleri dinleyebilirsiniz. İşinizi güçlendirmenize yardımcı olabilecek çeşitli konular hakkında bilgi edinebilirsiniz.
İster tek seferlik, ister tekrar eden etkinlikler olsun, uzmanlık alanlarınız etrafında kendi sohbet odalarınızı oluşturabilir ve bir takipçi topluluğu oluşturmaya başlayabilirsiniz. Genelde yoğun bir sosyal medya kullanıcısı olmasanız bile, insanlarla bağlantı kurmak ve yararlı buldukları bilgileri paylaşmak eğlenceli ve tatmin edici olacaktır. Bu sohbetler sonucunda, işletmenizin yeni müşteriler kazanma olasılığı yüksek.