İşletmeler İçin En Faydalı Google Ürünleri

İşletmeler İçin En Faydalı Google Ürünleri

1. Google Analytics

Google Analytics, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve pazarlama amaçları için istatistikler ve temel analitik araçlar sağlayan bir web analizi hizmetidir. Hizmet, Google Marketing Platform’un bir parçasıdır ve Google hesabı olan herkes tarafından ücretsiz olarak kullanılabilir.

Google Analytics, web sitesi performansını izlemek ve ziyaretçi bilgileri toplamak için kullanılır. Web sitesi sahiplerinin en iyi kullanıcı trafiği kaynaklarını belirlemelerine, pazarlama etkinliklerinin ve kampanyalarının başarısını ölçmelerine, hedef tamamlamalarını (satın almalar, alışveriş sepetlerine ürün ekleme gibi) izlemelerine, kullanıcı etkileşimindeki kalıpları ve eğilimleri keşfetmelerine ve demografik bilgiler gibi diğer ziyaretçi bilgilerini elde etmelerine yardımcı olabilir. Küçük ve orta ölçekli perakende web siteleri, pazarlama kampanyalarını iyileştirmek, web sitesi trafiğini artırmak ve ziyaretçileri daha iyi elde tutmak için kullanılabilecek çeşitli müşteri davranışı analizlerini elde etmek ve analiz etmek için genellikle Google Analytics’i kullanır.

 

2. Keyword Planner

Keyword Planner, arama kampanyalarınız için anahtar kelimeleri araştırmanıza yardımcı olur.

Bu ücretsiz aracı, işletmenizle ilgili yeni anahtar kelimeler keşfetmek ve aldıkları aramaların tahminlerini ve bunları hedeflemenin maliyetini görmek için kullanabilirsiniz.

Key Planner, derinlemesine anahtar kelime araştırmasına odaklanan arama kampanyaları oluşturmanın başka bir yolunu da sağlar.

 

Faydalar

  • Yeni anahtar kelimeler keşfedebilirsiniz: Ürünleriniz, hizmetleriniz veya web sitenizle ilgili anahtar kelimeler için öneriler alabilirsiniz.
  • Aylık aramaları görebilirsiniz: Bir anahtar kelimenin her ay aldığı arama sayısına ilişkin tahminleri görebilirsiniz.
  • Maliyeti belirleyebilirsiniz: Reklamınızın bir anahtar kelime aramalarında gösterilmesi için ortalama maliyeti görebilirsiniz.
  • Anahtar kelimeleri düzenleyebilirsiniz: Anahtar kelimelerinizin markanızla ilgili farklı kategorilere nasıl uyduğunu görebilirsiniz.
  • Yeni kampanyalar oluşturabilirsiniz: Derinlemesine anahtar kelime araştırmasına odaklanan yeni kampanyalar oluşturmak için anahtar kelime planınızı kullanabilirsiniz.

 

3. Google Trends

Google Trends, en popüler aranan anahtar kelimeleri araştıran ve sıralayan dinamik bir web sitesidir. Genellikle, Google’ın arama motoru verileri birkaç parametre kullanarak filtreler. Google, ilk bakışta, Google arama kutusuna yazdığınız anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini inceleyerek sonuçları gösterir.

En önemlisi, Google Trends tüm popüler arama sorgularını otomatik olarak günceller. Bu bilgiler gerçek zamanlı olabilir ve farklı bölgelere dayalı olabilir. Bir düğmeye tıklayarak ABD’de hatta Avustralya’da dünyada neyin trend olduğunu bilmenize izin verir ve verileri kategorilere göre sıralar.

 

4. Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools, web sitesi sahiplerinin sitelerinin Google ile nasıl etkileşime girdiğini izlemek için kullanabilecekleri güçlü bir platformdur.

GWT, tarama hataları, mobil optimizasyon sorunları ve güvenlik endişeleri gibi teknik sorunları bildirerek web sitenizin durumu hakkında ayrıntılı bir fikir verir. Ayrıca, web sitenizin organik performansını iyileştirmek için ihtiyaç duyduğunuz verileri sağlayan, SEO için paha biçilmez olan bir dizi izlenebilir ölçümle doludur.

Ayrıca tamamen ücretsizdir ve PPC testi için Google Analytics ve Google Ads ile entegredir.

 

5. Google Alerts

Google Alerts, abonelere arama terimleri çerçevesinde arama etkinliğini özetleyen e-postalar gönderen ücretsiz bir bildirim hizmetidir.

Bir arama terimi içeren son haber makaleleri veya diğer web içeriği Google Alerts’e dahildir. Kullanıcılar günlük, haftalık veya aylık olarak gelecek bildirimleri ayarlayabilir.

 

6. Google Drive

Google Drive gibi bir bulut depolama hizmeti kullanmanın, daha kolay dosya paylaşımı ve dosyalarınızı yedeklemek gibi birçok avantajı vardır. Ancak DropBox ve Apple’ın iCloud hizmeti gibi rakiplerle karşılaştırıldığında, Google Drive’ın popülaritesi, yararlı ortak çalışma araçlarına ve Google’ın ürün ve hizmet paketiyle yerleşik entegrasyonlara dayanmaktadır.

 

7. PageSpeed Insights

PageSpeed Insights (PSI), bir sayfanın hem mobil hem de masaüstü cihazlarda performansını ölçer ve ardından o sayfayı iyileştirmek için öneriler sunar.

PageSpeed Insights, 2018’in sonundan bu yana Lighthouse tarafından desteklenmektedir. Bu, PSI raporlarınızdaki sonuçların Lighthouse API’sini temel aldığı anlamına geliyor.