KOBİ Belgesi

KOBİ Belgesi

KOSGEB’in ayrıcalıklarla dolu dünyasında yerini almak isteyen girişimciler, KOBİ belgesi alma işlemlerine ilişkin tüm detayları bilmelidir. Bu içerikte adım adım KOSGEB KOBİ belgesi almak için neler yapmanız gerektiğini, koşulları ve hazırlamanız gereken evrakları inceleyebilirsiniz.

KOBİ Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

KOBİ’ler için düzenlenen KOBİ belgesi aynı zamanda ‘KOBİ Beyannamesi’ olarak da anılır. KOSGEB, KOBİ vergisinden faydalanmak isteyenlerden KOBİ belgesini talep eder. Küçük ve orta ölçekli işletmeler belge sayesinde KOBİ kategorisinde yer aldığını bildirebilir. Peki, KOBİ belgesine sahip olmanın avantajları nelerdir? En önemlilerinden biri elbette hibe destekleridir. Devlet sıfırdan bir iş kuran girişimcilere hibe desteği sunar. Ayrıca üçüncü şahıslarla yani diğer firmalarla kurulan ortaklıklarda hibe tutarı oldukça yüksek rakamlara ulaşabilir. Bunun yanında çeşitli teşvikler ve finansmanlar da mevcuttur.

KOBİ belgesi almak için Ticaret Odalarına ya da KOSGEB’e başvurmak gerekir. KOBİ vasfı belgesi e-devlet üzerinden alınabilir. Benzer şekilde mevcut KOBİ belgesi için KOBİ belgesi sorgulama işlemi de e-devlet üzerinden yapılabilir. İlk başvuru için gerekli bölümden belge talebinde bulunmanız ve ilgili boşlukları kimlik bilgilerinizle uyumlu olacak şekilde doldurmanız yeterlidir. Belge talebiniz doğrulandığında ve bu belgeyi aldığınızda işletmenizin resmi olarak KOBİ sınıfında yer aldığını kanıtlamış olursunuz. KOBİ belgesini almak için izlemeniz gereken adımlar şu şekilde sıralanır:

  • E-devlet’e giriş yapın.
  • KOSGEB bölümüne girin.
  • Burada bulunan arama çubuğuna ‘İşletme sınıfı ve KOBİ vasfını belirten belge talebi’ yazın.
  • Bu şekilde arama yaptığınızda karşınıza çıkan formu kimlik bilgileriniz ile doldurun.
  • Başvuru yapmadan önce işletmenizin KOBİ koşullarını sağladığından emin olun.

KOBİ Belgesi Almanın Avantajları Neler?

KOBİ belgesine sahip olmanın birçok avantajı bulunur. Bunlardan en önemlisi vergi avantajlarıdır. KDV istisnası sayesinde önemli bir mali yükten kurtulmak mümkün hale gelir. Üretim aşamasında yeni araçların satın alınması ve sıfırdan bir üretim bandının kurulması noktasında uygulanan KDV istisnası, KOBİ’lere büyük bir ayrıcalık sağlar. Ayrıca Ar-Ge ve inovasyon destekleri de KOBİ’lerin gelişimine büyük bir katkı sağlar. KOBİ teşvik belgesi sayesinde alınan teşvikler ve finansmanlar da KOBİ belgesinin sağladığı ayrıcalıklardan bazılarıdır.

KOBİ Belgesi Almanın Şartları Neler?

KOSGEB’in denetlediği bu belgeyi alabilmek için bazı kriterlere uymanız gerekir. Söz konusu kriterler dönemsel olarak güncellenebilir. Güncellemelerden haberdar olmak için KOSGEB tarafından yayınlanan duyuruları takip etmenizde fayda vardır. Güncel verilere göre KOBİ beyannamesi alabilmek için sağlamanız gereken koşullar şunlardır:

  • Türkiye’de faaliyet gösteren bir işletme için başvuru yapabilirsiniz.
  • Bu işletme küçük, mikro ve orta ölçekli işletmeler sınıfına dahil olmalıdır.
  • İşletmenizde çalışan kişi sayısı 250’nin altında kalmalıdır.
  • İşletme sektörünüz NACE kodunda bulunan sektörlerden birisi olmalıdır.
  • Net mali bilanço 25.000.000 TL’nin üstüne çıkmamalıdır.
  • Sektöre özgü belirlenen sınırlar aşılmamalıdır.

Bahsi geçen kriterlere uyum sağladığınızı düşünüyorsanız KOBİ belgesi almak için başvuru yaparken aşağıdaki belgeleri de hazırlamanız gerekir. Bu belgeler şu şekilde sıralanabilir:

  • KOSGEB kayıt belgesi: Söz konusu işletmenin KOSGEB üyesi olduğunu kanıtlamak için gereklidir.
  • Oda faaliyet belgesi: İşletmenin resmi olarak faaliyete başlama bildirimi yaptığını gösterir.
  • İmza beyannamesi: Kurum yetkilisinin belirlenmesi için önemlidir.
  • Ticaret ya da esnaf sicil gazetesi: İşletmenin resmi varlığının bir göstergesi olarak talep edilir.
  • Vergi levhası: İşletmenin vergi numarasının oluşturulduğunu ve vergi kaydının olduğunu gösterdiği için istenir.
  • KOBİ bilgi belgesi: İşletmenin KOBİ sınıfı ile ilgili durumunu belirten belgedir.

Belgelerle birlikte başvuru yaptığınızda KOBİ uyumluluk kontrolünün ardından işletmenizin uygun olması halinde KOBİ belgesini almaya hak kazanabilirsiniz. Belgenin geçerlilik süresi 1 yıldır. Süre sonunda tekrar koşulları sağladığınız taktirde yenileme işlemini yaparak KOBİ belgesine sahip olma hakkınızı sürdürebilirsiniz.

KOSGEB başvurunuz reddedildiyse bu durumda reddedilme sebebine uygun olarak işlem yapmanız gerekir. Yukarıdaki gerekliliklere aykırı bir durum varsa sorunu çözüp tekrar başvuruda bulunabilirsiniz.

Sipay Ödeme Altyapısı ile KOBİ’lere Özel Güvenli Ödeme Çözümleri

KOBİ’ler işletmelerinin dijital dönüşümlerini tamamlamak için Sipay’in sunduğu ödeme alma yöntemlerinden yararlanabilir. Müşterilerinize kapıda ödeme, havale/EFT, kredi/banka kartı, mobil ve manuel POS ile ödeme alma çözümlerinin yanı sıra Sipay ile linkle ödeme alma ve dijital cüzdan seçenekleri de sunabilirsiniz. Hızlı ve güvenilir ödeme alma çözümleri sunan Sipay ile kullanıcı deneyimini geliştirebilir, rekabet avantajı elde edebilirsiniz.