Pazaryeri (Marketplace) Nedir? Avantajları Nelerdir?

Pazaryeri (Marketplace) Nedir? Avantajları Nelerdir?

Marketplace Nedir?

Marketplace yani pazaryeri, alıcıları satıcılarla buluşturan, ürün veya hizmetlerini satmak isteyen şirketler veya bireyler arasında aracı olarak hizmet veren bir web sitesi veya uygulamadır. Tipik olarak, pazaryerleri, herhangi bir ürün veya hizmet satmayan ancak pazarı işleten üçüncü bir tarafa aittir.

 

Marketplace Avantajları

Artık bir pazaryerinin ne olduğunu öğrendiğinize göre, yerel işletmelere sunduğu avantajlara bir göz atalım.

 

1. Satışlarda artış

Pazaryerleri, yerel işletmelerin normal bir mağazadan çok daha büyük bir kitleye ulaşmasına yardımcı olur. İşletmeniz, coğrafi konumları bir engel olmaksızın potansiyel alıcılara tanıtılabilir. Bir pazaryeri, konumları nedeniyle envanterlerini taşıyamayan işletmeler için en uygun olanıdır. Bir pazaryerine kaydolduğunuzda veya kendinizinkini oluşturduğunuzda, ülkenin ve dünyanın dört bir yanından alıcılar ürünlerinize ve bunları satın alma seçeneğine erişir. Yerel işletmeler için bir pazaryeri kurarken, tek yapmanız gereken ürününüzü en iyi şekilde sunmak ve müşterilere ürününüzü tercih etmeleri için geçerli bir neden sunmaktır.

 

2. Yüksek kâr marjı

Pazaryeri sayesinde daha fazla erişimle, daha fazla müşteri ürünlerinizi satın alacak ve bu da daha yüksek kar marjları elde etmenize yardımcı olacaktır. İşletmelerin çevrimiçi satış yaptıklarında daha karlı olmalarına yardımcı olan yalnızca artan erişim ve satışlar değildir. Bir pazaryeri kurmanın düşük maliyeti de daha iyi kar marjları elde etmenize yardımcı olmada rol oynar. Örneğin, bir dükkan işletiyorsanız, ucuza gelmeyen aylık bir kira ödemeniz gerekir. Ancak bir çevrimiçi mağaza işletiyorsanız, bu tür maliyetler için endişelenmenize gerek yoktur.

 

3. Gelişmiş otomasyon

Bir işi ne kadar verimli yürüttüğünüz, nihai karınızda önemli bir rol oynar. Kötü yönetilen bir işletme, ister çevrimiçi ister çevrimdışı olsun, uzun vadede karlı olmayacaktır. Yakın geçmişte teknolojinin ne kadar gelişmiş olduğu düşünüldüğünde, çevrimiçi bir iş yürütme modu, çevrimdışı olandan daha elverişlidir. Bir pazaryeri kurduğunuzda, ürünlerinizi nasıl sunmak istediğinizi, fiyatlarını, kabul ettiğiniz siparişleri, teslimat lojistiğini, veri analitiğini ve çok daha fazlasını tam olarak kontrol edebilirsiniz. Bir pazaryeriyle birlikte gelen gelişmiş otomasyon fırsatlarıyla, işinizin günlük işleyişinden çok asıl ürüne odaklanabilirsiniz.

 

4. Düşük kurulum maliyeti

Sıfırdan bir iş kuruyorsanız, hesaba katmanız gereken en büyük şeylerden biri, bir iş kurmanın maliyetidir. Çevrimdışı bir iş modunu seçerseniz, bir mağaza kiralamayı, mağazayı işletmek için bir ekip kiralamayı ve diğer birçok masrafı düşünmeniz gerekir. Fakat bir çevrimiçi mağaza kurarsanız, bu maliyetlerden kurtulmuş olursunuz. Web sitesi, pazarlama ve promosyonlar için küçük bir ücret ödeyeceksiniz, ancak kesin miktar tamamen size kalmış. Ürünlerinizi sergilemek açısından bile, mağazanızı güzel ve davetkar hale getirmek için çok fazla zaman ve para harcamanıza gerek yok. Çevrimiçi mağazanız için yapmanız gereken tek şey, ürünlerinizin güzel resimlerini web sitesine yüklemek.

 

5. Düşük risk

Daha az para yatırdığınız herhangi bir şeyin, daha fazla para yatırdığınızdan daha az riskli olduğunu söylemeye gerek yok. Bu, bir çevrimiçi pazaryeri işletmesi için de, bir çevrimdışı mağaza için de geçerlidir. İlkinin kurulum maliyeti düşük olduğundan, bununla ilişkili risk de daha düşüktür. Satıcılarınızla aranız iyi olduğu ve ürününüze olan talep kademeli olarak arttığı sürece, işinizi sorunsuz bir şekilde yürütebileceksiniz. Çevrimiçi bir pazarla ilişkili tek risk, trafik hızlı bir şekilde artıyorsa müşterilerinizin talebini karşılamaktır.

 

6. Daha iyi envanter yönetimi

Pazaryeri ile, fiziksel bir mağazaya kendiniz yatırım yapma konusunda endişelenmenize gerek yok. Gerektiğinde ürünleri size tedarik edecek ve envanterinizi korumak için büyük miktarda para ödemekten kaçınacak güvenilir satıcılarla ortaklık yapabilirsiniz. Bunun çalışma şekli basittir. Her sipariş aldığınızda, müsaitlik durumu ve tahmini teslimat süresi gibi farklı faktörlere göre kabul edebilir veya reddedebilirsiniz. Siparişi kabul ederseniz, satıcılarınızla iletişime geçecek ve ürünü size (lojistiği kendiniz yönetiyorsanız) veya lojistik ortağınıza göndermelerini sağlayacaksınız.

 

7. Gelişmiş pazarlama

Pazarlama, herhangi bir çevrimiçi işletme için son derece önemlidir. Bunun nedeni, geleneksel mağazaların görünürlüğü daha düşük olsa da, mağazanın önünden geçen veya tanıdıklarından haberdar olan müşteriler kazanmalarıdır. Pazaryerinde durum böyle değil. Ne kadar popüler hale geldikleri göz önüne alındığında, çevrimiçi mağazanızın diğerlerinin arasında öne çıkması için özel bir pazarlama çabası gerekir. Neyse ki, dijitale geçişle birlikte işletmenizi çevrimiçi olarak tanıtmak için tonlarca fırsat var. İlgili web sitelerindeki tıklanabilir afişler ve reklamlardan sağlam SEO uygulamalarına kadar, potansiyel müşterileri ürünlerinizden haberdar etmenin sayısız yolu vardır. Sosyal medya pazarlaması, görüntülü pazarlama, e-posta pazarlaması ve daha fazlasını içeren çevrimiçi mağazanızı pazarlamanın başka yolları da vardır. Tek yapmanız gereken, müşterilere çevrimiçi mağazanız hakkında bilgi veren ve web sitenizi veya uygulamanızı ziyaret etmelerini sağlayan bir yöntem bulmak.

 

8. Analitik

Hiçbir işletme, müşteri kalıplarını ve davranışlarını analiz etmeden ve bu verilere dayanarak işletmeleri hakkında önemli kararlar almadan çalışamaz. Örneğin, bir arama ağı reklamı kampanyası yürütüyorsanız, kampanyanın başarılı olup olmadığını bilmenin tek yolu verileri izlemek ve ardından analiz etmektir. Alacağınız tarih, tıklama sayısı, web sitesinde geçirilen süre, düğme tıklama sayısı ve en önemlisi web sitenize gelen trafiğin kaynağı gibi değişkenleri içerecektir. Bu verilerle donanmış olarak, hangi pazarlama biçiminin sizin için daha iyi çalıştığını, hangi ürünün daha fazla müşteri çektiğini ancak onları satın almak için yeterli olmadığını ve diğer müşteri davranışı eğilimlerini anlayabilirsiniz. Bu verileri doğru bir şekilde sıraladığınızda, işinizi nasıl daha iyi hale getirebileceğiniz konusunda net bir eylem planınız olacak. Bu tür bir analiz yalnızca bir çevrimiçi mağazanız olduğunda kullanılabilir.