E-ticarete Başlarken En Sık Yapılan Hatalar

E-ticarete Başlarken En Sık Yapılan Hatalar

E-ticaret dünyasına yeni başlayanlar bazı zorluklarla karşı karşıya kalabilir. Öncelikle başarılı bir çevrimiçi mağaza nasıl oluşturulur sorusuna yanıt aranmalıdır. Bu süreç bunaltıcı ve stresli olabilir, fakat adım adım plan hazırlamak ve önceliklere odaklanmak gerekir. Sizler için e-ticaret sektörüne yeni başlayanlar tarafından yapılan en yaygın 10 hatanın bir listesini hazırladık. Mağazanızda nelerin eksik olduğunu ve nelerin iyileştirileceğini kontrol ederken bunu yazımız size referans olacaktır. Haydi başlayalım!

 

1. Kendi başınıza bir çevrimiçi mağaza oluşturmaya çalışmak

Birçok tüccar e-ticaret kurma platformlarından birini kullanmak yerine e-ticaret sitelerini tamamen kendileri oluşturmaya çalışıyor. Bu bir yandan onlara tam bir özgürlük verir, ancak diğer yandan bu senaryoda yapılacak çok daha fazla iş vardır. Bir e-ticaret işine başlarken, zamandan ve paradan tasarruf etmek için e-ticaret oluşturma platformlarından birini kullanmanızı öneririz. İş için doğru platformu seçmek de çok önemlidir. Piyasada farklı özelliklere ve çeşitli sınırlamalara sahip birçok e-ticaret web sitesi oluşturucu bulunmaktadır. Bu nedenle işinize en uygun platformu bulmak için iyi bir araştırma yapmanızı öneririz.

 

2. Son derece geniş ürün yelpazesi sunmak

Yalnızca birkaç çeşit, fakat yüksek kaliteli ürünlerle başlamak en iyi fikirdir. Başlangıçta daha az miktarda ürün içeren bir mağazayı yönetmek çok daha kolaydır. Bu şekilde mağaza sahibi tüm süreci öğrenebilir ve piyasadaki talebi kontrol edebilir. İş iyi giderse, daha sonra ürün yelpazesini her zaman genişletme imkanına sahiptir.

 

3. Kötü ürün açıklamaları

Kapsamlı, ancak kısa bir ürün açıklaması ve ürünle eşleşen kaliteli bir fotoğraf şarttır. Bahsettiğimiz çevrimiçi bir işletme olduğu için müşterilerin tam olarak ne satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Ürünü satın almadan önce görme ve dokunma fırsatları yoktur, bu nedenle iyi bir açıklama, müşterilerin güveninin temelidir.

 

4. Mobil kullanıcıları görmezden gelmek

Cep telefonları günümüzde insanların yaşamlarının ayrılmaz bir parçasıdır. Dolayısıyla, mobil uyumlu olmayan bir çevrimiçi mağaza önemli sayıda müşteri kaybeder.

 

5. Müşteri hizmetlerini unutmak

Burada bir online mağazadan bahsediyor olmamıza rağmen, bu yine de müşterilerle iletişim kurmayı gerektiriyor. Müşteri iletişimi, çok daha fazla çaba gerektirir, ancak asla ihmal edilmemelidir. Bunun için, bir “İletişim” sayfası oluşturmanız ve müşterilerin diledikleri zaman iletişim kurabiliyor olması gerekir.

 

6. Test aşamasını atlamak

Web sitenizi canlıya geçmeden önce e-ticaret mağazasını test etmenizi şiddetle tavsiye ederiz. Bunu kendi başınıza test etmek mümkündür, ancak diğer insanlardan da bunu yapmasını istemenizi öneririz. Sadece web sitesini gözden geçirin, tüm sayfaların doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin, satın alma sürecini gözden geçirin ve sayfaların anlaşılır olup olmadığını test edin. Test aşaması, satıcıların müşterilerin tercihlerini anlamalarına ve alışveriş deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur.

 

7. Satın alma sürecini aşırı karmaşık hale getirmek

Hiç kimse bir ürünü satın almadan önce on sayfayı tıklamak istemez. Durum böyle olunca birçok müşteri yarı yolda pes eder. Alışveriş sepetini terk etme sayısını azaltmak için ödeme sürecinin basit ve etkili olması gerekir. Müşterileri farklı sitelere yönlendirme zorunluluğunu sınırlamak için bir sayfaya mümkün olduğunca fazla bilgi yerleştirmenizi öneririz.

 

8. “Hakkımızda” sayfasının olmaması

“Hakkımızda” sayfası müşteriyle güvene dayalı bir ilişki kurmak için en güçlü araçlardan biridir. İşletmelere hikayelerini anlatma ve alışveriş yapanlara bir çevrimiçi mağaza olmasına rağmen arkasında başarılı olmak için çok çalışan gerçek insanlar olduğunu hatırlatma fırsatı verir.

 

9. Sosyal kanıt eksikliği

Sosyal kanıt, müşterilerin güvenini kazanmanın başka bir yoludur. İnsanların, diğer insanların ürün hakkındaki yorumlarını gördüklerinde bir şey satın almaya daha istekli oldukları yadsınamaz bir gerçektir. Yorumlar bölümü, bir çevrimiçi mağazanın en önemli bölümlerinden biridir.