renklerin-satislar-uzerindeki-etkisi

Renklerin Satışlar Üzerindeki Etkisi

Rengin pazarlama üzerindeki etkisi inkâr edilemez. Anlık satın almayı etkilemekten güven oluşturmaya kadar, perakende alanınız, markanız ve ambalajınız için seçtiğiniz renkler müşterilerinizden farklı tepkiler alabilir, işlem yapmak ve marka farkındalığı yaratmak için de en uygun ortamları yaratabilir.

İnsanlar, insanlarla veya ürünlerle ilk etkileşimlerinden itibaren 90 saniye içinde kararlarını verirler. Değerlendirmelerinin yaklaşık %62-90'ı yalnızca renklere dayanmaktadır. Bu nedenle, renklerin dikkatli kullanımı, yalnızca ürünleri rakiplerinden farklılaştırmaya değil, aynı zamanda ruh hallerini ve duyguları olumlu veya olumsuz olarak etkilemeye ve dolayısıyla belirli ürünlere yönelik tutumu etkilemeye de katkıda bulunabilir.

 

Renkler Davranışlarımızı Nasıl Etkiler?

Renklerin davranışlarımızı etkilediği fikri, pazarlamada veya başka herhangi bir profesyonel alanda yeni bir kavram değildir. İnsanlar renklere hem psikolojik hem de derinden kişisel olan bir yerden tepki verirler. Örneğin mavi, evrensel olarak en çok kabul edilen renktir ve genellikle insanların olumlu tepki vermesine neden olur. 

Bununla birlikte, evrensel olarak kabul edilen bir renk bile, kişisel düzeyde olumsuz çağrışımlar barındırabilir ve bize geçmişteki bir deneyimden gelen hoş olmayan bir anıyı hatırlatabilir. Bu nedenle hangi kullanıyorsanız kullanın bunu ölçülü bir şekilde yapmanız fayda sağlayacaktır. Renk, çevremizdeki dünyayı deneyimleme ve etkileşim kurma biçimimizde önemli bir rol oynar ve tüketme biçimimiz üzerinde daha da büyük bir etkiye sahiptir.

 

Pazarlamada Renklerin Psikolojisi

Logolarda, ambalajlarda, tabelalarda ve reklamlarda renk seçimleri yoluyla markalar, tüketicileri anlık satın almaya veya rakiplerine göre ürün veya hizmetlerini seçmeye etkileyebilir. Renkler, çoğu zaman birinin bir ürünü satın almasının tek nedeni olabilir.

  • Kırmızı

Kırmızı renk, genelde iştahın açılmasına teşvik eder. Bu nedenle, aralarında Coca-Cola, KFC ve McDonald's'ın da bulunduğu birçok fast food zinciri ve markası, logoları ve pazarlama materyalleri de dahil olmak üzere markalarına bol miktarda kırmızı ekleyerek başarıya ulaştı. Kırmızı renk, vücudu fiziksel olarak uyarır, kan basıncını ve kalp atış hızını yükseltir. Hareket, heyecan ve tutku ile ilişkilidir. İnsanların harekete geçmesini sağlar ve örneğin bir web sitesindeki harekete geçirici mesaj düğmeleri için önemlidir.

Ayrıca kırmızı rengin harekete geçirme etkisi olduğu için özellikle indirim haberlerinde kırmızı ön plana çıkarılarak satışların arttırılması sağlanabilir.

  • Mavi

Mavi rengin etkileri üretkenlik, güven, huzur ve istikrardır. Aciliyeti ve kaygıyı tetikleyen kırmızının aksine, mavi kaygıyı bastırır. Özellikle sigorta, ilaç ve finans gibi konularla ilgilenen e-ticaret sitelerinde arka plan ve dönüşüm öğeleri için harika bir renk olarak öne çıkıyor. Koyu mavi zekâ, ağırlık ve gelenek duygusunu yansıtır; açık mavi ise özgürlük ve güvenlik ile ilişkilidir. Mavinin tüm tonları, konsantrasyon, ciddiyet ve beyin fonksiyonlarını teşvik etmek için eğitici oyuncaklara ve sporlara da uygundur.

Mavi, sigorta gibi müşteriler için korkutucu olabilecek konularla ilgilenen web siteleri için bir dönüştürme öğesi olarak kullanmak için kullanışlı bir renktir. Özünde güven ve güvenlikle ilişkili olduğu için korkuları hafifletebilir ve insanların siteyi kullanma konusunda daha emin olmalarını sağlayabilir. 

  • Yeşil

Yeşil, müşterilere hoş bir sıcaklık ve davet duygusu verir. Aynı zamanda iyi niyet, sağlık ve çevresel sorumluluk duygularını uyandırır. Yeşil ayrıca paranın rengi olarak bilinir ve zenginlik düşüncelerini ön plana çıkarır. Örneğin Starbucks, logosunda ve kahvelerinde kullandığı yeşil renk ile kafelerinde rahatlama duygusunu teşvik etmeyi umduğunu ve müşterileri stresli bir gün boyunca kahve molası vermeye davet ettiğini gösteriyor. Ayrıca tembellik ve yavaşlık duyguları da eşlik edebilir; bu nedenle, bunu markanızda kullanırken ölçülü olmanız önerilir.

Aynı şekilde huzuru ve sakinliği yakalamayı hedefleyen her ürün ve sitede kullanılabileceği gibi bağdaştırması kolay olan bazı ürünlerde ve genellikle de sağlık ürünlerinin, vegan ürünlerin, doğal içerikli ürünlerin satışında yeşil renk ağırlıklı olarak kullanılabilir.

  • Mor

Mor, geleneksel olarak kraliyetle ilişkilendirildiği için pazarlama malzemelerinize zarafet ve prestij katan bir renktir. Problem çözmeyi ve yaratıcılığı teşvik eder. Ayrıca sıklıkla güzellik ve yaşlanma karşıtı ürünleri teşvik ettiği görülmektedir. Mor, zenginlik ve lüksü temsil ettiği için mücevher ve moda ürünlerinde çok işe yarayacaktır. Aynı zamanda bir statü hissi vermek isteyen finans kuruluşları ve eğitim işletmeleri için de iyi bir seçimdir.

Yine de e-ticarette mor, akıllıca kullanılmalıdır. Markalama ve dönüştürme öğeleri için iyi olabilir ancak krem, kahverengi ve beyaz gibi nötr renklerin yanında kullanılmalıdır.

  • Sarı

Sarı, kendine güven, neşe ve eğlence ile ilişkilidir ve müşterilerinizin dikkatini çekmek ve onlara yeteneklerinize güvendiğinizi göstermek istediğinizde işe yarayabilir. Ancak sarı en tehlikeli renk tonuna sahiptir ve dikkatli kullanılmadığında müşterileri korkutup kaçırabilir.

Bir e-ticaret mağazası için sarı, sitenizin farklı bölümlerinin öne çıkmasını sağlamak için iyi bir vurgu rengidir; örneğin, önemli bilgiler içeren küçük metin parçaları için iyidir, ancak dönüştürme öğeleri için daha az kullanışlıdır.

  • Turuncu

Turuncu, hırs ve enerji duygularını uyandırır ve alışveriş yapanların dikkatini çekme konusunda güçlüdür. Son teknoloji bir markayla uğraşıyorlarmış gibi hissetmelerini sağlar. Aynı zamanda özgünlüğü, tutkuyu ve yeni bir başlangıcı sembolize eder.

Kırmızı ve sarı gibi diğer sıcak renklerle iyi çalışır ve özellikle bebekle ilgili tüm mağazalarda faydalı olabilir. Turuncu, diğer renk şemalarından sıyrıldığı ve müşteriler bu konuda olumlu hissettiği için temiz, basit görünümlü bir e-ticaret mağazasında dönüştürme öğeleri için de iyi çalışır.

  • Pembe

Pembe, aşk, iyi kalplilik ve romantizm duygularıyla yakından ilişkilidir. Erkeklere hitap edebilmesine rağmen, genellikle kadınlıkla ilişkilendirilir ve yatıştırıcı etkisiyle kırmızı, turuncu ve siyah gibi daha agresif renkleri dengelemek için iyi çalışır. 

Pembe, e-ticaret mağazanız için çok yönlü bir renk olabilir, ancak onu nasıl kullanacağınıza karar verirken hedef kitlenizi düşünmelisiniz. Örneğin, Victoria’s Secret kadın odaklı bir iç giyim ve güzellik ürünleri markasıdır; web sitelerinde markalarına uygun olarak çok fazla pembe kullanılmıştır. Bu nedenle hem kadınlara hem erkeklere hitap eden bir markanız varsa pembeyi orantılı kullanmak fayda sağlayacaktır.

  • Siyah ve Beyaz

Siyah çok yönlü bir renktir. Daha doğrusu siyah, renk yokluğudur. Bu, sitenizin renk şemalarında birçok şekilde kullanılabileceği anlamına gelir. Hakimiyet, güç ve kuvvet ile ilişkilidir. E-Ticaret'te kullanıldığında potansiyel alıcılara bir güven mesajı gönderir. . Çevrimiçi mağazanızı tasarlarken, siyah ve beyaz en iyi şekilde diğer, daha fazla dönüştürücü renklerin öne çıkmasını sağlayan arka plan öğeleri olarak kullanılır.

Çoğunlukla erkek tüketicilere yönelik satış yapan, moda ve aksesuar sektöründe iyi çalışan lüks markalarda yaygın olarak kullanılır. Teknoloji, elektronik cihazlar, bilgisayar malzemeleri veya başka herhangi bir teknoloji ürünü satışıyla ilgileniyorsanız, siyah ve beyazın yanı sıra metalik renkler de işinize yarayacaktır. Bu renkler bir araya getirildiğinde ileri teknoloji ürünlerle ve gelecekle ilişkilendirilir.