basarili-bir-pazarlama-kampanyasi-olusturmak-icin-bilmeniz-gerekenler

Başarılı Bir Pazarlama Kampanyası Oluşturmak İçin Bilmeniz Gerekenler

İyi bir içerik stratejisi, yalnızca potansiyel müşteriler oluşturmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda onları beslemenize de yardımcı olur. Potansiyel müşteri yetiştirme stratejileri geliştirmek, pazarlama kampanyalarınızın müşteri adaylarını müşterilere dönüştürmeye yardımcı olacak ve müşteri edinme başına maliyeti azaltacaktır. İşte kampanya stratejinizi nasıl geliştirebileceğinize dair ipuçları.

 

1. Hedeflerinizi belirleyin

Her şeyden önce, pazarlama kampanyanız için hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Sonraki tüm adımlar hedeflerinize dayanmaktadır. Bu nedenle, bu aşamaya gerekli zaman ve çabayı koymak çok önemlidir. Amacınız ayda en az 10 yeni müşteri kazanmak veya haftada 10 ürün satmak veya bu yıl bireysel gelirinizi yüzde 30 artırmak olabilir. Hedefler, satış, müşteri memnuniyeti veya kâra dayalı olabilir.

 

2. Bütçe Belirleyin

Artık kampanyanızın hedeflerini belirlediğinize göre, bir bütçe belirlemeye hazırsınız. Bir ürün veya hizmetin reklamını yapıyorsanız, pazarlama yatırımınızın geri dönüşünü tahmin edebilmeniz için hedef kitlenizin satın alma gücünü bilmek yardımcı olacaktır. Bu, kar etmeye devam ederken kampanyaya ne kadar harcayabileceğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır.

Hem mesajınızı hedef kitlenize etkili bir şekilde iletmek için yeterince büyük hem de kar marjlarınızı korumak için yeterince küçük olan gerçekçi bir bütçe belirlemek önemlidir. Ayrıca, planlanan kampanyanın maliyetini karşılayabileceğinizden emin olmalısınız.

 

3. Hedef Kitleyi Belirleyin

Bir kampanyanın hedef kitlesi iki soruya bağlı olacaktır: Ürününüzü veya hizmetinizi halihazırda kim kullanıyor ve erişiminizi genişletmek istiyor musunuz? Amacınız marka sadakatini artırmak ve devamlı müşterileri teşvik etmekse, mevcut müşterinizin kim olduğunu derinlemesine anlamak isteyeceksiniz. İşletmenizin erişimini genişletmek ve yeni bir kitleyi hedeflemek istiyorsanız, işletmenizi şu anda en çok ne tür kişilerin kullandığını bilmek yine de önemlidir.

Müşterinizin ortalama gelirini, ilgi ve ihtiyaçlarının neler olduğunu bilmelisiniz. Mevcut müşterilerinizin işletmenizi neden tercih ettiğini belirleyebilirseniz, işletmenizin onlar için hangi ihtiyaçları karşıladığını ve işletmenizin güçlü yönlerinin neler olduğunu anlayabilirsiniz. Bu, benzer ihtiyacı olan yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olacaktır.

 

4. Pazarlama Kampanyası İçeriğini Oluşturun

Hedefleriniz netleştikten ve yaklaşımınız ana hatlarıyla belirlendikten sonra, tüm dağıtım kanalları için içerik oluşturmanız gerekir. Kanala bağlı olarak içeriğiniz ürün videoları, ürün sayfaları, resimler veya yazılı içerik içerebilir.

Kampanyanızın ana mesajının tüm dağıtım kanallarında tanınması önemlidir. Ayrıca, bir harekete geçirici mesaj (CTA - call to action) yani, müşterinizin daha sonra ne yapmasını istediğinizi düşünmeniz gerekir.  Ana sayfanıza veya ürünü satın alma sayfanıza yönlendirmek, pazarlama kampanyalarının tipik CTA'larıdır.

 

5. Sonuçları Ölçün

Kampanya bitene kadar beklemek yerine, kampanya boyunca medyalarınızın sonuçlarını izlemeye çalışın. Böylece, kaç kişinin çevrimiçi reklamı tıkladığını görebilirsiniz. Kampanyanızın bir yönü başarılı olurken diğeri başarılı değilse, sonuçları iyileştirmek için değişiklikler yapabilirsiniz.

Kampanyanın sonunda, birinci adımda belirtilen hedeflere ulaşıp ulaşmadığınızı belirlemek için sonuçları inceleyin. Cevabınız evet ise, bu başarıyı nasıl değerlendirebilir ve daha fazla başarıya dönüştürebilirsiniz? Değilse, hedeflerinize ulaşmanıza ne engel oldu ve bir dahaki sefere nasıl daha iyisini yapabilirsiniz? İşinizi ve gelecekteki pazarlamanızı geliştirmenize yardımcı olabilecek beklenmedik sonuçlar oldu mu?

 

6. Gerekirse, Rakiplerinizle Karşılaştırın

Kampanyanız umduğunuz veya beklediğiniz kadar başarılı olmadıysa, rakiplerinizin pazarlama stratejilerine bakmaya başlayın. Rakipleriniz, hedef kitlenizi paylaşan ve benzer ürün ve hizmetler sunan firmalardır.

Ardından, işletmelerini sizinkinden farklı kılan şeyin ne olduğunu bulun ve reklamlarında kendilerini nasıl konumlandırdıklarını gözlemleyin. Bu, kendinizi farklılaştırmanıza yardımcı olacaktır.