logo-renklerinin-arkasindaki-anlamlar

Logo Renklerinin Arkasındaki Anlamlar

Bir markanın logosu, şirketin ve değerlerinin görsel temsili olduğu için en önemli tasarım öğesidir. Logo oluştururken alınacak en büyük kararlardan biri renktir. Önemsiz bir öğe gibi görünebilir, ancak logoların ana rengi, insanların onu nasıl algıladıkları üzerinde ciddi bir etkiye sahiptir.

Renk seçimleri ayrıca şirketinizin değerleri ve kişiliğiyle görsel bir bağlantı kurarak logonuza derinlik kazandırır. Doğru kombinasyon, şirketinizin tüketicilere yansıttığı duyguyu görsel olarak iletebilir.

Aynı zamanda, bir tüketici olarak, nerede alışveriş yapacağınız ve hangi markalara güveneceğiniz konusundaki kararlarınız, farkında olsanız da olmasanız da, logolardan büyük ölçüde etkileniyor.

Şimdi bu renklerin her birinin duyguları ve psikolojiyi nasıl etkilediğini görelim:

 

Kırmızı

 

Kırmızı renk dikkat çekicidir ve güçlü duygular uyandırıyor. Evrensel olarak romantizmin temsilcisi olarak görülüyor. Aynı zamanda iştahın artmasına ve aciliyet hissine neden olur.

Kırmızı logo, markanızın güçlü ve yüksek enerjili olduğunu gösterir. Şirketiniz bir restoran ise, kırmızı akıllıca bir seçim olacaktır. Yiyecek satın alımlarını teşvik etmeye çalışan bir işletme için ideal olan iştahı artırdığı kanıtlanmıştır. Kalp atış hızını artırma yeteneği, ani satın alımlar gibi aciliyet yaratmaya çalışan markalar için de iyidir.

 

Turuncu

 

Turuncu, heyecan ve coşku ile ilişkilidir. Bu rengin beyin aktivitesini etkinleştirdiği söyleniyor, ancak göz alıcı yapısı nedeniyle agresif olarak da görülebiliyor. Bu birleşim, tüketicilere harekete geçme konusunda ilham vermeyi harika kılıyor.

Turuncu bir logo, şirketinizin güler yüzlü ve neşeli olduğu mesajını verir. Bu, çok ciddi olmayan ancak yine de kendine güvenen markalar için iyi bir seçimdir.

 

Sarı

 

Sarı, mutluluk ve iyimserlikle ilişkilidir. Aynı zamanda iletişimi teşvik eden neşeli ve sıcak olarak görülüyor. Olumsuz tarafı, sarı bazen yol işaretleri ve trafik ışıklarında olduğu gibi dikkatli olmakla ilişkilendirilir. Ayrıca göz yorgunluğuna neden olabilir ve parlak renk tonunun bebekleri ağlattığı bilinmektedir.

Sarı bir logo, şirketinizin olumlu ve arkadaş canlısı olduğunu gösterir. Vitrini alışveriş yapanların dikkatini çekmek ve mutluluk duygusu iletmek için kullanılabilir. Fakat gözleri yormayan bir tonunu seçtiğinizden emin olun.

 

Yeşil

 

Yeşil, büyümeyi temsil eder ve rahatlama ve iyileşme hissi uyandırır. İnsanlara doğayı ve sağlığı hatırlatır. Aynı zamanda para ve zenginlikle de ilişkilidir.

Her şeyden önce, yeşil bir logo, şirketinizin çevre dostu olduğu mesajını iletir. Bu, organik ve vejeteryan markaların yanı sıra etik uygulamalar için çabalayan şirketler arasında neden bu kadar popüler olduğunu açıklıyor. Tüketicilere parayı hatırlattığı için finans şirketleri için de iyi bir seçim olabilir.

 

Mavi

 

Mavi, hem huzur hem de güvenlik duygularını uyandıran gökyüzü ve okyanusla ilişkilendirilir. Mavi odalarda çalışırken insanların en üretken olduğu da kanıtlanmıştır. Mavinin iştahı azalttığı da biliniyor ve kırmızı veya sarı gibi renkler kadar dikkat çekici olmasa da mavi aynı zamanda hem erkeklerin hem de kadınların en sevdiği renktir. Bu, evrensel olarak çok sevildiği anlamına gelir.

Mavi logo, markanızın profesyonel ve mantıklı olduğunu gösterir. Şirketinizde bir güven duygusu yaratabilir. Bir restoran veya yiyecek satan işletmeler için ideal bir renk olmayabilir.

 

Siyah

 

Siyah ciddi, gösterişsiz bir renk olarak görülüyor ve sofistike bir his uyandırabiliyor. Sade görünse de zarafet ve ihtişam duygusu nedeniyle lüks ürünler için sıklıkla kullanılmaktadır. Siyah, tüketicilere markanızın gizemli ve özel olduğunu da gösterebilir.

Şirketinizin siyah bir logosu varsa, muhtemelen dikkat çekmek için onu kullanmıyorsunuzdur. Şirketiniz köklü, güçlü bir itibar veya zarafet duygusu ile görülmek istiyor ve logonuz bu arzunun bir parçası. Bir mesaj göndermek için göz alıcı renklerin gerekli olmadığını düşünüyorsunuz.