interaktif-pazarlama-nedir

İnteraktif Pazarlama Nedir?

İnteraktif pazarlama günümüz iletişiminin büyük bir parçasıdır. Etkileşim ve iş birliğine odaklanan iki yönlü bir pazarlama yaklaşımı olan interaktif pazarlama, müşterilerinizle tek yönlü bir pazarlama akışıyla konuşmak yerine, etkileşimli bir yaklaşım bunu bir grup etkinliği haline getirir. İnteraktif pazarlama, bireysel müşteri ve potansiyel müşterilerin eylemlerine odaklanan bire bir pazarlama uygulamasıdır. Müşterilerin davranışları ve tercihleri ​​tarafından tetiklenen pazarlama girişimlerini içerir. Bu nedenle, geleneksel kampanya tabanlı pazarlama çabalarından farklıdır. Müşteri odaklı bir strateji olan interaktif pazarlama, müşteri eylemlerine tepki vermeyi ve onların beklenti ve taleplerini karşılamaya çalışmayı içerir.

 

Etkileşimli Pazarlamanın Faydaları

İnteraktif pazarlama, birçok girişim türünü içerir. Satıcılar, görsel hikaye anlatımı, kişiselleştirilmiş içerik, katmanlı bilgi ve iki yönlü etkileşim gibi dinamik içerikler aracılığıyla müşterilerle etkileşime girebilir. Ne tür bir etkileşimli pazarlama girişimi uygularsanız uygulayın, amacınız içeriği müşteriler için ilgi çekici ve alakalı hale getirmek olmalıdır.

 

  • Artan Tüketici Katılımı

İnteraktif pazarlamanın en önemli faydalarından biri, satıcılara müşterilerden doğrudan geri bildirim alma fırsatı sunmasıdır. Örneğin; bir fırın müşterilerinin tasarımı, stili ve dekorasyonu seçtiği aynı zamanda fırının web sitesinden çevrimiçi sipariş verebildiği kişiye özel kekler sunar. Fırın sahibinin, müşteriler arasında hangi stil, renk ve tasarım kombinasyonunun daha çok sattığını kontrol etmesine yardımcı olur.

 

  • Daha Fazla Marka Bilinirliği

Satıcılar müşterilerle etkileşim kurduğunda, müşterilerin geri bildirimleri üzerinde çalıştıkları ve ürünü daha iyi hale getirdikleri anlamına gelir. Ayrıca birçok yeni müşteri çekecek ve etkileşim yoluyla müşteriler de markanız hakkında bilgi edineceklerdir. Daha fazla marka bilinirliği, şirket için daha fazla potansiyel müşteri anlamına gelir.

 

  • Tüketici Sadakatini Artırın

Satıcılar, müşterilerin yorumlarına yanıt verdiğinde, müşteriler arasındaki sadakati artıracaktır. Bu, markanızın ürünlerini bekleyecekleri ve mağazanıza gelince alışveriş yapacakları anlamına gelir.

 

  • Potansiyel Müşteri Oluşturma

İnteraktif pazarlamada bir müşteri adayı oluşturmak çok daha kolaydır. Herhangi bir eğlenceli, komik veya retorik soru sorarak başlayabilirsiniz. Soru ne kadar ilginç olursa, insanların ona cevap verme olasılığı o kadar artar. Onları rahatsız etmeden bilgi alabilirsiniz. Teknik, kısa ve basit sorular sorulmalıdır. Böylece müşteriler cevap vermeye istekli olur.

 

  • Tüketici Geri Bildirimi

Tüketicilerin geri bildirimleri çok önemlidir. İşinizi ve pazarlama stratejinizi onsuz geliştiremezsiniz. Tüketici geri bildirimlerini önemsemeden işinizi büyütmeye çalışırsanız muhtemelen müşterilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini anlamamış olursunuz ve bu da yanlış ürünü veya yanlış reklamı üreteceğiniz anlamına gelir. İnteraktif pazarlama yoluyla doğru geri bildirimi aldığınızda, doğru pazarlama stratejisini yaratmış olursunuz.