evergreen-icerik-olumsuz-icerik-nedir

Evergreen İçerik (Ölümsüz İçerik) Nedir?

SEO, içerik pazarlaması veya herhangi bir web pazarlaması ile ilgileniyorsanız, muhtemelen "ölümsüz içerik" ifadesini duymuşsunuzdur ve sitenizin buna sahip olması gerektiği söylenmiştir. Evergreen içerik, okuyucular için sürekli olarak alakalı ve taze kalan SEO içeriğidir. Evergreen içerikler her mevsim yapraklarını dökmeyen ağaçlara benzetilir. Ağaçlar gibi, ölümsüz içerik de sürdürülebilir ve kalıcı olarak kabul edilir.

 

Evergreen İçerik Ne Değildir?

  • Haber makaleleri
  • Değişmesi ve güncelliğini yitirmesi muhtemel istatistikler veya sayısal raporlar
  • Belirli bir tatil veya mevsim hakkında parçalar
  • Güncel bir trende veya popüler kültür modasına odaklanan makaleler
  • En son giyim ve moda trendleri

Evergreen içeriğinin bir son kullanma tarihi yoktur ve ideal olarak değerini uzun vadede korur. Örneğin, bu yılki moda trendleri hakkında yazılan hiçbir şey, her zaman geçerli olan bir içerik değildir. Çünkü bundan bir sene sonra geçersiz hale gelecek ve bu konuyla ilgili birçok anahtar kelime bir daha asla aranmayacak.

 

Evergreen İçerik İpuçları

Evergreen içerik oluştururken göz önünde bulundurabileceğiniz bazı yaygın biçimler aşağıdaki gibidir:

  • Önemli ipuçları
  • “Nasıl Yapılır” eğitimleri
  • Ansiklopedi benzeri yazılar
  • Ürün incelemeleri
  • Videolar

Elbette, işinizle alakalı değişmeyen konuları ele almanız önemlidir. Ofis malzemeleri satıyorsanız, değişmeyen konular arasında "masanızı nasıl düzenli tutabilirsiniz" veya "farklı kalem türleri ve bunların ne zaman kullanılacağı" gibi içerikler yer alabilir. Peyzaj işiniz varsa ve potansiyel müşteriler oluşturmak istiyorsanız, ikliminizde en iyi hangi bitki türlerinin yetiştiğine dair bir yazı, ölümsüz bir içerik olarak sitenizde yerinizi alacaktır.

İyi ve kalıcı fikirler üretmenin sorunu, çoğu zaman en iyi konuların zaten ele alınmış, hatta belki de fazlasıyla işlenmiş gibi hissetmesidir. Bu durumda içeriğinizi öne çıkarmak için bir konuya benzersiz bir bakış açısı ekleyebilir veya daha derine inerek ek ayrıntılar verebilirsiniz. Hacmi olan ancak rekabeti çok yüksek olmayan anahtar kelimeler bulmak işinizi kolaylaştıracaktır.

 

Evergreen İçerik Nasıl Oluşturulur?

  1. Kitlenizin ne bilmek istediğini öğrenin

Evergreen içerik, anahtar kelimeler etrafında döner. Hangi konuların işletmeniz veya markanızla alakalı olduğunu ve hedef kitlenize nasıl yardımcı olabileceklerini düşünün. Hedef kitlenizin ortak sorunlarının neler olduğunu öğrenin. Bunu, röportajlar yaparak veya doğrudan sosyal medyanızdan sorarak yapabilirsiniz.

  1. Anahtar kelimeyle bağlantılı içerik oluşturun

Birisi makalenizi okuduğunda veya sosyal medyada sizi bulduğunda, sorununu çözmek için tam olarak ihtiyaç duyduklarını bulmalılar. Bu, markanıza güven duymalarına yardımcı olacak ve onları tekrar ziyaret etmeye teşvik edecektir.

  1. Yayınladıktan sonra yenilemek için içeriğinizi tekrar ziyaret edin

İçeriğinizi yayınladıktan sonra bırakmayın. İçeriğinizi güncellemek, web sitenize yeni bir izleyici dalgası çekebilir. Sosyal medyada yeniden paylaşmak, linkleri güncellemek ve yeni araştırmalar eklemek gibi basit birkaç adım olabileceği gibi aynı konuda yeni açılar bulmak kadar detaylı da olabilir. Önemli olan, onu taze ve izleyicileriniz için alakalı tutmaktır.