e-ticaret-magazanizin-googleda-ilk-siralarda-olmasi-icin-ipuclari

E-Ticaret Mağazanızın Google'da İlk Sıralarda Olması İçin İpuçları

Günümüzde birçok e-ticaret sitesinin hedefi, ürünlerini Google'da ilk sayfa listelerinde yer alarak satmaktır. Ürün Amazon'da en çok satan olsa bile. Ürünlerinizi müşterilere ulaştırmak ve karınızı artırmak istiyorsanız, Google arama motoru sonuç sayfalarının (SERP) düzenini bilmeniz gerekecek. İşte ürünlerinizin arama motorunda ilk sıralarda olması için bazı temel stratejiler.

 

  1. Ürün başlığınızı optimize edin

Başlıklar, alıcıların kolayca göz atabilmesi ve ürünün tıklamaya değer olup olmadığını belirleyebilmesi için en uygun ürün özelliklerini vurgulamalıdır.

Özellikle konu ürün başlıklarını optimize etmeye gelince, herkese uyan tek bir beden bulunmuyor. Her sektör ve her müşteri farklıdır ve arama yapanların amacını anlamak için hedef kitlenizi iyi analiz etmeniz gerekir.

 

  1. Açıklama

Ürün başlığınızı optimize ettikten sonra ürün açıklamasına odaklanmalısınız. Uygun anahtar kelime dahil edilmiş açıklama daha önemlidir. Bu açıklama, ürün başlığınıza ekleyemeyeceğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralamanıza yardımcı olabilir.

 

  1. Anahtar kelime listesi

Her bir anahtar kelimenin sektörünüzle ilgili ilk sayfada yer aldığını varsaymak doğru değildir. Hedefiniz, en çok istediğiniz anahtar kelimeler için yüksek organik sıralamalar sağlamak olmalıdır. Kullanıcının ürünlerinizi nasıl arayacağını düşünün, bu anahtar kelimelerin bir listesini yapın ve arama hacmini ve trafiğini kontrol edin.

 

  1. İçeriğin kalitesi

İlgi çeken ve ziyaretçileri onu paylaşmaya ve ona geri bağlantı vermeye zorlayan yüksek kaliteli ve SEO dostu içerik yazmanın çok önemli olduğunu unutmamalısınız.

İçeriğin kalitesi, viral içerik olmanın en iyi yoludur ve ayrıca Google, sıralama algoritmasında içerik viralliğini büyük ölçüde ödüllendirir.

 

  1. Stok temini

Arama sonuçlarında öne çıkabilmek için ürünlerinizin stokta olup olmadığını her zaman kontrol etmeniz önemlidir.

 

  1. Fiyatlandırma

Ürün sayfalarınızı listelemeye gittiğinizde önce rakibin fiyat listesine bakmanız gerekiyor. Rakiplerinizin ürün fiyatlarına her zaman denk veya daha iyi olmaya çalışın.

 

  1. Görüntüler

Müşterilerin ürünleri daha yakından görebilmeleri için her ürün görselinde yakınlaştırma işlevini kullanırsınız. Bu yakınlaştırma işlevini etkinleştirmek için yüksek pikselli büyük resimler kullanmanızı öneririz. Yüksek kaliteli görseller, uzun süredir daha yüksek satış seviyeleriyle bağlantılıdır; bu, görsellerin hız üzerinde büyük bir etkisi olduğu ve dolayısıyla arama sonuçları sıralamasını iyileştirdiği anlamına gelir.

 

  1.  Ürün detayları

Ürün detaylarında maddelere ayrılmamış uzun metinler kullanıyor olabilirsiniz. Ürün açıklamanızı yazarken daha dezavantajlı oldukları için hiç paragraf kullanılmadan yazılan uzun metinler kullanmaktan kaçının.

Müşteriler, kafa karıştırıcı oldukları için beğenmeyebilirler. Bu, onları kullanmanın satışlarınızı veya dönüşüm oranlarınızı düşüreceği ve dolayısıyla arama sonuçlarındaki organik sıralamayı düşüreceği anlamına gelir.

 

  1. Ürün İncelemeleri

Ürün incelemeleri, satışlarınızı artırmanın ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanın anahtarıdır. Müşteriler, çok sayıda olumlu incelemeye sahip ürünlere güvenebilirler. Müşterinize gönderdiğiniz pakete küçük bir not eklemenizi veya ürünler için bir inceleme yazmalarını talep eden bir takip e-postası göndermenizi öneririz.