e-ticaret-icin-ab-testi-baslangic-kilavuzu

E-ticaret için A/B Testi: Başlangıç Kılavuzu

A/B testi, pazarlamacıların belirli bir değişkenin performansını hedef kitleleriyle test etmek için kullandıkları bir araçtır. İkili karşılaştırmalarda kullanacağınız farklı içerik ve tasarım örnekleriyle başarının ölçüldüğü testtir. Kitlenizden gerçek zamanlı geri bildirim almanın harika bir yoludur. Etkili A/B testi, uzun vadede size zaman ve para kazandırabilir. Yalnızca işletmenizin temel unsurlarını etkili bir şekilde test ederek, müşterilerinizle daha fazla etkileşim elde edebilir ve bunun için daha az zaman harcamış olursunuz. A/B testinden elde edebileceğiniz en büyük avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Veriye dayalı karar vermeyi sağlar
  • Azaltılmış müşteri edinme maliyetleri
  • Canlı müşteri geri bildirimlerinden yararlanarak iyileştirilmiş kullanıcı deneyimi
  • Artan satın alma sıklığı oranı
  • Pahalı ve zaman alıcı olan projeleri yeniden tasarlamayı önleyebilir

Bir A/B testi nasıl etkili bir şekilde çalıştırılır?

  1. Araştırma

Herhangi bir iyi deneyin ilk adımı araştırmadır. Markanızın mevcut performansını incelemek, hangi unsurları test etmeniz gerektiğini belirlemenin anahtarıdır. Google Analytics gibi araçlarla web sitenizin performansını, Facebook veya Instagram Analytics ile sosyal medya performansınızı, çeşitli yazılımlarla e-posta pazarlama sonuçlarınızı kontrol edebilirsiniz. Tüm bu araştırma sonrasında yapmanız gereken şey, önceden belirlemiş olduğunuz hedeflerinizle araştırmalarınızın sonuçları uyuşuyor mu ona dikkat etmektir.

  1. Hipotez/Hedef

Artık tüketici verileriniz elinizde olduğuna göre, bunları anlamlandırmanın zamanı geldi. Öncelikle hangi açığı kapatmaya çalışmak istediğinizi belirlemek harika bir başlangıç ​​olacaktır. Örneğin, belirli bir sayfada hemen çıkma oranınızın neden bu kadar yüksek olduğunu analiz edebilir ve ardından onu nasıl iyileştireceğinize dair bir hipotez belirleyebilirsiniz. Hipotez parametrelerini ayarlarken A/B testiniz için yalnızca bir değişken seçmeye dikkat edin. Testi ne kadar süreyle yapacağınızı, kampanyayı hangi kitleye göstereceğinizi ve her bir kitle grubunda kimlerin bulunacağını belirleyin.

  1. Değişken “B” tasarımı oluşturma

Müşteri verilerinizi analiz ettiğinize, bir boşluk belirlediğinize ve performansınızı nasıl iyileştireceğinize dair bir hipotez geliştirdiğinize göre, değişkeninizi veya “B” tasarımınızı tasarlamanın zamanı geldi. Bu, orijinal tasarımınızla karşılaştırmak için hedef kitlenizin yarısına göstereceğiniz ikincil tasarımdır. Bu, sitenizde bulunan bir butonun rengi, belirli ürünlerin açıklamaları ya da logonuz üzerinde küçük değişiklikler olabilir. Orijinal tasarımlarınız üzerinde küçük değişiklikler yaparak nasıl bir performans gösterdiğini öğrenmeye hazırlanın.

  1. A/B testini çalıştırın

Neyi test edeceğinizi ve değişim yapmak istediğiniz alanları tasarladıktan sonra, A/B testinizi gerçekten çalıştırmanın zamanı gelmiş demektir. Testinizin zamanlaması ve süresi burada çok önemlidir. Testinizin çok kısa olması durumunda anlamlı veriler elde etmeniz zorlaşabilir.

  1. Sonuçların analizi

İlk olarak, testinizin sonuçlarını 2. maddede oluşturduğunuz hedeflere ve hipotezlere göre analiz edin. Böylece hangi seçeneğin en iyi performansı gösterdiğini görebilir ve onu kalıcı olarak uygulayabilirsiniz. Başarılı bir A/B testinin anahtarı, bu süreci yinelemeye, ölçmeye ve tekrarlamaya devam etmektir. Bu sürece tekrar tekrar devam ederek web sitenizi, sosyal medyanızı ve e-posta pazarlama stratejilerinizi sürekli olarak optimize edebilirsiniz.