basarili-bir-logo-tasarimi-nasil-yapilir

Başarılı Bir Logo Tasarımı Nasıl Yapılır?

Markanız için iyi bir logo, genellikle müşterilerin ilgisini çekecek ve etkileşimde bulunmaya yardımcı olacak benzersiz bir tasarım olmalıdır. Bunun için de biraz yaratıcılık gerekir. Etkisi olan bir logo seçtiğinizde, zaten yolun yarısına gelmişsinizdir ve işletmeniz, üzerine koyduğunuz tüm düşüncelerden fayda sağlayacaktır. Başarılı bir logo yaratmanıza yardımcı olabilecek birkaç ipucunu sizlere için paylaşıyoruz.

 

1. Basit ve sade olmalı

Bu, uyması zor bir karar olabilir. Muhtemelen gelecekteki işiniz hakkında çok fazla düşünce ve ayrıntı sahibisiniz ve logonuzun tasarımı için milyonlarca fikre sahip olmanız da çok doğal. Fakat bu fikir, genellikle odakları yitiren ve hedeflenen kitleyle bağ kurulamayan karmaşık tasarımlarla sonuçlanır. Çok yönlü ve akılda kalıcı bir logo olmasını istiyorsunuz, ancak bu, karmaşık veya dağınık olması gerektiği anlamına gelmiyor. Bazen en basit tasarımlar, onu görenleri oldukça etkiler. Bir logo oluşturucu kullanmak bile mükemmel tasarımı bulmanıza yardımcı olabilir.

 

2. Trendlerden uzak durulmalı

Etrafa bakmak ve o dönemin trendleriyle ilgili bir logo yaratmanın iyi bir fikir olduğunu düşünebilirsiniz. Elbette, bu trendin toplumla alakalı olduğu logonuz yaklaşık 1 yıl boyunca çok fazla dikkat çekecektir. Ancak çoğu kişinin yaptığı gibi bu trend kaybolduğunda ne olacak? Logonuzun modası geçecek ve unutulacak ve tasarımınızı yenilemeye zorlayacak. Bir anlığına geçip giden bir şey değil, zamana direnecek bir şey yaratın.

 

3. Bir profesyonele danışılmalı

Çoğu içerik oluşturucu, şirketlerinin oluşum aşamasında işleri başkalarına devretmek konusunda zorlanır. Fakat her işletme sahibi, göz alıcı bir logo oluşturma görevini üstlenmek için gerekli yeteneklere sahip olmayabilir. Bu yüzden, tavsiye vermesi ve yönlendirmesi için bir profesyoneli işe almak, başarılı bir logo oluşturmanıza yardımcı olabilir.

 

4. Hedef kitlesi göz önünde bulundurulmalı

Markanız göz bebeğiniz ve logonuz şaheserinizin bir parçası olsa da, markanıza yatırım yapmaya ikna etmeye çalıştığınız kişinin siz olmadığınızı hatırlamak size iyi gelecektir. Kararlarınızı etkilemesi gereken hedef kitleniz ve gelecekteki müşterilerinizdir.

Ürününüzü oluştururken yaptığınız gibi hedef kitlenizi de inceleyin. En çok ne tür bir logo ile ilişki kuracaklar ve özdeşleşecekler? Olası tasarımlarla anketler yapın ve geri bildirimleri göz önünde bulundurarak hedef kitlenizin akılda kalıcı bulacağı bir logo oluşturun.

 

5. Anında ilişkilendirilebilir olmalı

Bir kişi logonuzu gördüğünde, tasarımı hemen markanız veya şirketinizle ilişkilendirmelidir. McDonalds'ın Altın Kemerleri gibi en iyi logolar, ilişkilendirildiği üründe hiçbir hatanın olmadığı logolardır. Bu, yine logonuzu basit tutmanızla ilişkilendirilir. Tasarımınızı çok fazla ayrıntıyla bulanıklaştırırsanız, insanların markanızı hatırlatan şeye odaklanmasını zorlaştırırsınız.

 

6. Çok yönlü olmalı

Logonuz çeşitli formlarda, renklerde ve boşluklarda basılsa da yine de iyi görünebilmelidir. Birçoğunun logolarını oluştururken hesaba katmadığı bir konu olsa da oldukça önemlidir. Logonuzu, görüntülendiği kaynağa uyacak şekilde sürekli olarak ayarlamanız gerekecek ve bu nedenle, nerede olursa olsun iyi görünecek şekilde çok yönlü bir logo oluşturmak akıllıca olacaktır.