b2b-firmalari-icin-linkedin-pazarlama-stratejileri

B2B Firmaları için LinkedIn Pazarlama Stratejileri

LinkedIn, en hızlı büyüyen sosyal medya ağlarından biri ve B2B pazarlama için güçlü bir platform olarak biliniyor. Her işletmenin aradığı ve dijital pazarlamanın kaçınılmaz bir parçası haline geldiği sağlam bir profesyonel ağ oluşturuyor.

Bu yazımızda, B2B LinkedIn pazarlamanızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak ipuçlarını paylaşıyoruz.

 

1. İlgi çekici bir şirket sayfası oluşturun

İnsanların şirketiniz ve kültürünüz hakkında daha fazla bilgi edinmek için ziyaret edebileceği harika bir işletme sayfasına sahip olmak, LinkedIn dahil tüm sosyal platformlarda çok önemlidir.

LinkedIn işletme sayfaları, bireysel şirketlere, organizasyonlara ve kurumlara ayrılmış Facebook işletme sayfaları gibidir. Bu sayfalar LinkedIn kullanıcıları tarafından bulunabilir ve şirket gönderileri, iş ilanları ve önemli duyurulardan haberdar olmak için bu sayfaları takip edebilirler.

LinkedIn'de işletmeniz için bir şirket sayfası oluşturmadıysanız, masada çok sayıda takipçi, potansiyel müşteri ve harika yetenek bırakıyor olabilirsiniz. LinkedIn profilinize giriş yapın ve hemen işletmeniz için bir şirket sayfası oluşturun.

 

2. Zengin medya içerikleri paylaşın

LinkedIn, hem profilinizde hem de şirket sayfanızda çeşitli içerikleri paylaşmanıza olanak tanır. Görüntüleri, videoları, belgeleri ve metin gönderilerini paylaşabilirsiniz.

Metin gönderilerine kayda değer bir ilgi duyuluyor. Bununla birlikte, videolar ve belgeler, B2B olası satış üretimi için tartışmasız en iyi içerik biçimleridir. Bunun nedeni, videoların ve belgelerin şirket uzmanlığınızı etkileşimli bir şekilde sergilemenize olanak tanıması olabilir. Bu da marka güvenilirliğini artırır ve potansiyel müşterilerinizin güvenini kazanmanıza yardımcı olur.

 

3. Çalışanlarınızı LinkedIn gönderilerine katılmaya teşvik edin

Gönderinizin LinkedIn'deki hedef kitlenize ulaşmasını sağlamak için öncelikle içeriğinizi daha geniş bir kitleye ulaştırması için LinkedIn algoritmasını geçmeniz gerekir.

Gönderiniz, paylaşımınız sonrasındaki 30-60 dakika içinde iyi bir etkileşim alırsa, LinkedIn bunu kaliteli içerik olarak etiketler ve gönderiye katılanların 1., 2. ve 3. derece bağlantılarına hızlı bir şekilde ulaştırır.

Öte yandan, gönderiyi paylaştığınız ilk 1 saat içinde etkileşim yetersizse, gönderinizin erişimi yalnızca 1. derece bağlantılarla sınırlandırılır.

LinkedIn, yakın zamanda çalışanların şirket sayfasındaki yeni gönderiler hakkında bilgilendirmesi için bir özellik sunmuştur. Bu, çalışanlarınızın sayfadaki en son gönderiler hakkında bilgilendirilmelerini ve zamanında etkileşimde bulunmalarını sağlamak için kullanışlı bir özelliktir.

 

4. Web sitenizin ziyaretçilerini LinkedIn'de yeniden hedefleyin

Web sitesi ziyaretçilerinin %98'inin e-postalarını paylaşmadan siteden ayrıldığını biliyor muydunuz? Evet, göz ardı etmemeniz gereken bir gerçek. Aslında, bunu kendiniz doğrulamak için web sitenizin analitiğine yakından bakmalısınız.

Buna katılıyorsanız, sitenizdeki geçmiş etkileşimlerine dayalı olarak ilgili iletişimle LinkedIn'de bu ziyaretçilere tekrar ulaşmak için LinkedIn web sitesi yeniden hedefleme reklamlarından yararlanmanız ve artırmanız gerekir.

Örneğin, bir ziyaretçi sitenizdeki belirli bir hizmet sayfasını veya ürün sayfasını ziyaret ettiyse ve ardından hizmet almadan ayrıldıysa, LinkedIn onları sitenize geri getirmek için ücretli kampanyalarla onları yeniden hedeflemenize olanak tanır.

Bu klasik stratejiyi uygulayarak, web sitesi trafiğinizin %50'sini dönüştürebileceksiniz.

LinkedIn web sitesi yeniden hedeflemeye başlamak için sitenizde LinkedIn Insight Tag kurmanız gerekir. LinkedIn Insight Tag, ziyaretçileri ve web sitenizdeki etkileşimlerini izleyen Facebook Pixel gibidir.

Daha sonra, LinkedIn Kampanya Yöneticisi'ndeki hedef kitle oluşturma sayfasına gitmeniz ve yeniden hedeflenecek bir hedef kitle oluşturmanız gerekir.