rakiplerinizi-sosyal-medyada-takip-etmek-size-ne-kazandirir

Rakiplerinizi Sosyal Medyada Takip Etmek Size Ne Kazandırır?

Dünya dijitalleşirken, ürününüz ne kadar seçici veya benzersiz olursa olsun, sosyal medyada rakipleriniz mutlaka olacaktır. Ancak rekabet her zaman kötü bir şey değildir. Rakiplerinizin olması çok önemlidir, çünkü herhangi bir rekabetiniz yoksa ürününüzü yeniden gözden geçirmeniz gerekebilir.

Rakiplerinizi neden sosyal medyada takip etmeniz gerektiğine dair ayrıntıları genel bir bakış açısıyla inceliyoruz.

 

Doğru adımları atmanızı sağlar

Sosyal medya aracılığıyla rakiplerinizi takip edebilir ve onların kendileri için neyin işe yaradığını belirlemelerini gözlemleyebilirsiniz. Başarılı uygulamalarından birkaçını seçip markanıza uygulayabilirsiniz. Örneğin, vahşi yaşam fotoğrafçılığı üzerine bir Instagram sayfanız olduğunu varsayalım. Çok çalıştınız ve güçlü bir temel geliştirdiniz, ancak aynı niş içindeki rakiplerinizin Instagram'da daha fazla organik büyüme ve etkileşime sahip olduğunu fark ettiniz. Belki de sizin yapmadığınız bir şeyi yapıyorlardır. Hesabınızı doğrulanmış hesap sahipleriyle karşılaştırın.

Rakiplerinizi analiz ederken, aşağıdaki faktörleri dikkate alın.

 

  • İçerik kalitesi

En iyi kamerayı ve ekipmanı kullanıyor musunuz? Düzenleme becerileriniz doğru mu? Reklam öğeleri, rakiplerinizden daha keskin ve net olmalıdır. En iyisi olmak için içeriğinizin de en iyi kalitede olması gerekir.

 

  • Markalaşma

Sosyal medya markalaşması düşündüğünüzden daha önemlidir; markanızı ve amacını tanımlar. Rakibinizin markasını analiz ederken aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun.

Net bir markaları var mı?

Logoları ve profil resimleri, onların yaptıklarının net bir temsilini sağlıyor mu?

Gönderi tutarlılığınız onlarınkine benzer mi?

 

  • Etkileşim ve ilişkiler

Markanızı sosyal medyada aşağı çekebilecek bir diğer önemli faktör, takipçilerinizle nasıl etkileşimde bulunduğunuzdur. Rakiplerinizi analiz ederken karşılaştırmanız gereken birkaç faktör var.

Tüm yorum ve eleştirilere yanıt veriyorlar mı?

Cevabınız evet ise, bunu dostane, yapıcı veya yıkıcı bir şekilde mi yapıyorlar?

Takipçilerin geri bildirimlerini kabul ediyorlar ve onların zihniyetine göre mi yoksa kendi istedikleri şekilde mi içerik oluşturuyorlar?

 

  • Tanıtım ve reklamlar

Kitle etkileşimini sağlamak için markanızı veya içeriğinizi tanıtma şeklinizde eksik olabilir. Ne yaptıklarını anlamak için pazarlama stratejinizi rakiplerinizle karşılaştırın.

Ne yaptıklarını öğrendikten sonra, sizde eksiklik olduğunu fark ederseniz, gerekli değişiklikleri not edin ve uygulamaya başlayın.

 

Yanlış adımlara karşı önlem almanızı sağlar

Rakiplerinizin neyi doğru yaptığını analiz etmenin yanı sıra, geçmişte yaptıkları hataları da göz önünde bulundurmak önemlidir. Rakiplerinizi analiz ederek ele alabileceğiniz birkaç olası durumu aşağıda paylaşıyoruz. Rakiplerinizi analiz etmek için birçok ücretsiz ve ücretli araç bulabilirsiniz.

 

  • Diğer platformlarda büyüme eksikliği

Sayfanız Instagram'da oldukça başarılı ancak Facebook'ta zorlanıyor olabilir. Tüm taktikleri ve stratejileri deniyor ancak Facebook'ta takipçilerinizin ilgisini çekmeyi başaramıyor olabilirsiniz. Bu gibi durumlarda, aynı sorunlarla karşı karşıya olan rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını araştırabilir ve hatalarından ders alabilirsiniz.

 

  • Büyüme eksikliği

Altı ay önce bir moda vlogger'ı olarak yeni bir sayfa açtınız ama 1.500 takipçide mi kaldınız? Rakiplerinizi araştırdığınızda bir yıldan uzun süredir yayında olan ve 3.000 takipçisi olan benzer bir sayfa buluyor olabilirsiniz. Sayfanızın büyümesini yakından takip ettiğinizde, hesabınızda takipçilerin beğenmediği çok sayıda mobil video içeriği yayınladığınızı fark edersiniz.

Öte yandan, aynı türden diğer sayfalar sürekli olarak yüksek kaliteli içerikler yüklüyor ve şimdi çeyrek milyon takipçiyle ayakta duruyor. Bu nedenle, belki çok sayıda mobil video içeriği yayınlıyordunuz veya resimlerinizin kalitesi düşüktü. Ancak şimdi, takipçi katılımını sağlamak için ne yapmanız gerektiğini ve nelerden kaçınmanız gerektiğini biliyorsunuz.

 

  • Etkileşim eksikliği

Bunu yine bir vlog örneği üzerinden anlatabiliriz. Yakın zamanda bir YouTube seyahat vlog'u açtınız. Ülkenizdeki önde gelen seyahat vlog kanallarından birine göz attığınızı ve manzaralı yerleri, otelleri, restoranları ve tarihi yerleri içeren vlog'ların daha çok izlendiğini, yerel etkinlikler, ulaşım ve soru-cevap içeren videoların daha az izlendiğini öğrendiğinizi varsayalım. Rakiplerinize bakarak, hangi tür içeriklerin daha fazla etkileşim aldığı ve hangi alanlarda rakiplerinizden uzak durmanız gerektiği hakkında fikir edinebilirsiniz.