omnichannel-ve-multichannel-pazarlama-nedir

Omnichannel ve Multichannel Pazarlama Nedir?

Omnichannel terimi basitçe "tüm mevcut kanallar" anlamına gelir. Yani, belirli pazarlama hedefine ulaşmak için mevcut tüm yolları kullanır. Omnichannel pazarlama, hedef kitle ile iletişim kurulabilen tüm kanalları aktif ve eş zamanlı olarak kullanarak uygulanan bir stratejidir. Yani sadece dijital değil, geleneksel kanallar da bu pazarlama yönteminin bir parçasıdır.

Multichannel pazarlamada fiziksel mağazanın yanı sıra e-ticaret siteleri, mobil uygulama, sosyal medya, e-posta gibi kanalları içeren bir model vardır. Kısacası işletme, müşterinin ulaşabildiği her yerde hizmet vermekte, bu da müşteri deneyimini kusursuz bir noktaya taşımaktadır. Ancak bu kanalların tümünde hizmet vermek tek başına omnichannel pazarlama olarak adlandırılamaz.

 

Omnichannel ve multichannel pazarlama arasındaki fark

Omnichannel ve multichannel, birbiriyle karıştırılan iki yöntemdir. Aralarındaki fark aslında basittir. Her iki stratejide de müşterilere birçok farklı kanaldan hizmet verilmektedir. Multichannel yöntemde her kanal birbirinden bağımsız olarak yönetilirken, omnichannel yöntemde tüm kanallar entegre edilmiştir. Bu sayede müşteri, aldığı bir hizmetle ilgili işlemlerin her birini farklı bir kanaldan gerçekleştirebilmekte, tüm kanallar o müşteriyi bilebilmekte ve hizmetin hangi aşamada olduğu görülebilmektedir.

Multichannel pazarlama, e-ticaret erişimini genişletmek isteyen işletmeler için avantajlıdır, ancak omnichannel pazarlama, şirketlerin buna ince ayar yapmasına olanak tanır. Omnichannel pazarlama, uygulamak için çalışanlarınızın daha fazla çalışmasını ve odaklanmasını gerektirir. Birçok uzman, faydaların ekstra çalışmaya ve zamana değdiğini iddia ediyor. İşletmenize omnichannel strateji uygulayarak müşterilerinizi elinizde tutabilir ve işinizi büyütmeye devam edebilirsiniz.

 

Omnichannel Yaklaşım Kullanmanın Yararları

Bugün çoğu marka, omnichannel yaklaşımın en iyi sonuçları verebileceği konusunda hemfikirdir. Omnichannel yaklaşımı uygulamak çok basit olmasa da, düzgün bir şekilde yapıldığında birçok fayda sağlar. Günümüz tüketicileri, çeşitli markaların mesaj bombardımanına maruz kalmaya alışkın ve sonuç olarak, hangi markaları tercih edecekleri konusunda giderek daha seçici hale geldiler. Omnichannel müşteri etkileşimleri oluşturmak, marka farklılaştırıcı işlevi görebilir ve aşağıdaki faydaları sağlayabilir:

 

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi - Omnichannel, kanal yerine cihazlar arasında bireysel deneyime odaklandığından, müşteri deneyimi daha iyidir. Şirketler, platform yerine müşteriye odaklanarak daha fazla satış ve daha iyi elde tutma oranları sağlayabilir.

 

Tutarlı marka stratejisi ve kimliği - Kanallar arasında kusursuz bir strateji oluşturmak, kolayca tanımlanabilen bir marka imajı ve tonu oluşturmak anlamına gelir. Kuruluşlar bu imajı temel hedef kitle ihtiyaçları ve değerlerine dayandırmalıdır. Genel deneyime odaklanarak ve her bir kanalı hedeflemek için marka yönergeleriniz dahilinde çalışarak, artan sadakat ve daha hedefli mesajlaşmaya dönüşecek daha kapsamlı bir marka stratejisine sahip olacaksınız.

 

Artan gelir - Omnichannel bir yaklaşım, müşterileri birden fazla temas noktası ve kanal üzerinden bir markayla etkileşime geçmeye teşvik eder. Araştırmalar, birden fazla temas noktasıyla etkileşime giren müşterilerin yüzde 30 daha değerli olma eğiliminde olduğunu gösterdiğinden, alıcı yolculuğunun her aşamasında bu artan, çeşitli etkileşimler geliri artırmaya yardımcı olabilir. Sürekli müşteriler, tüketici tabanınızın daha küçük bir parçası olmalarına rağmen, ortalama olarak gelirin yüzde 40'ına katkıda bulunur.

 

Daha iyi ilişkilendirme verileri – Doğru omnichannel stratejisi, bir kullanıcının yalnızca markanızla ilgili deneyimini değil, aynı zamanda veri analizinizi de kapsamalıdır. Markalar, kanallar arasındaki etkileşimleri izleyerek, müşteri yolculuğunun neye benzediğini, tüketicilerin ne zaman ve nerede etkileşim kurmayı tercih ettiğini ve hangi kampanyaların en fazla değer yarattığını daha iyi anlıyor.