Ses Teknolojileri ve FinTech: 3 Kritik Kullanım Alanı
Finansal teknolojiler bir yandan kullanıcılara yenilikçi deneyimler sunarken diğer yandan da mevcut iletişim kanallarını baştan tasarlamaya devam ediyor. Öyle ki, görüntüleme teknolojilerinde yaşanan büyük gelişmeler, fintech dünyasını “ses” üzerine yeniden düşünmekten alıkoymuyor.
Son dönemde sanal asistanlar ve otomatik yanıt sistemleri ile tekrar gündeme gelen yeni nesil ses teknolojileri, finans dünyasında yarını şekillendiren önemli unsurlardan biri olacak. Bu yazımızda, ses teknolojilerinin fintech için üç ana kullanım alanını sıraladık.
Sesli asistanlar
İletişimin en doğal yollarından biri olan insan sesini taklit etmek oldukça güç. Buna karşın, ses teknolojileri hızla evrimleşmeye devam ediyor. Bu sayede şirketler, müşterilerine telefon üzerinden çok daha kişisel bir deneyim sunabiliyor. Yapay zeka destekli sesli asistan teknolojileri, yazıyı doğal bir dille konuşmaya çevirerek tüketiciyi karşılayabiliyor.
Pek çok farklı dilde konuşabilen bu akıllı asistanlar, kullanıcıya sunduğu deneyim sayesinde çok daha olumlu bir izlenim bırakıyor. Fintech şirketleri de müşteri iletişiminde etkinliği artırmak için gerçek müşteri temsilcilerinin yanı sıra sanal sesli asistanları da kullanmaya yöneliyor.
Ses destekli biyometrik güvenlik
Fintech için kritik önem taşıyan kullanıcı güvenliğini sağlamada biyometrik sistemler öne çıkıyor. Parmak izi ile başlayan teknoloji yolculuğunda bugün iris ve retina tarama hızla yaygınlaşıyor. Bunun bir adım sonrasında ise ses yer alıyor. Ses destekli biyometrik güvenlikte, bir kimsenin özgün konuşması kaydediliyor ve doğrulama için bu ses şablonu kullanılıyor. Böylelikle unutulan parola ve PIN’ler tarihe karışıyor. Bugün telekom operatörlerinde yaygın olarak kullanılan sesli biyometrik güvenliğin, yakın gelecekte finansal teknolojilerin de vazgeçilmezi olması bekleniyor.
Finansal katılımda sesli iletişimin önemi
Dünyada 2,2 milyar insan çeşitli ölçüde görme sorunları yaşıyor. Kimileri görsel iletişimde sıkıntı çekerken kimi tümüyle görme engeline sahip. Bu insanların finansal ekosisteme daha etkin katılımını sağlamak, fintech şirketlerinin en önemli görevleri arasında yer alıyor. Sesli iletişimin daha etkin biçimde kullanılması, başta ödemeler, finansal emirler ve müşteri hizmetleri için güvenle tercih edilebilir olması, finansal katılımı artırmada kilit rol oynayacaktır. Bu sayede ekran karşısında işlem yapmakta güçlük çeken her birey, en yeni finansal teknolojileri rahatlıkla kullanabilecek.