E-Ticarette Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Sayfası Nasıl Oluşturulur?

E-Ticarette Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Sayfası Nasıl Oluşturulur?

İnternette bulunan bilgilerin hızlı doğası nedeniyle, okuyucuların dikkat süreleri gün geçtikçe kısalıyor. Bu nedenle, ürünleriniz veya hizmetlerinizi tam olarak anlatmak için biraz açıklama gerekiyorsa, bir E-ticaret SSS sayfası hazırlamak faydalı olacaktır. Aksi takdirde, ihtiyaç duyduklarını bulamayan ve onları rakiplerinizin web sitelerinde arama yapmaya yönlendiren bir satıcı olarak mutsuz ziyaretçileriniz olur.

Bir SSS sayfasının gerekli olup olmadığına karar vermenin en harika yolu ise son müşteri yazışmalarınıza bakmaktır. Gelen kutunuz sık sık açıklama isteyen kişilerle doluysa ve web sitenizde sık sık gönderilen destek bildirimleri alıyorsanız SSS sayfasına ihtiyaç duyuyorsunuz demektir.

SSS Sayfasının 5 Niteliği

Web sitenizde bir SSS sayfası oluşturmaya karar verirseniz, müşterileriniz için net sorular ve cevaplar vermek en doğrusu olacaktır. Müşterilerinizin sizinle iletişime geçmesi ne kadar iyi olsa da her zaman çevrim içi olamayabilirsiniz. Dolayısıyla bir SSS sayfasında müşteriler sorularına anında cevap bulabilir.

1. Müşterinin Bakış Açısından Sorular Yazın

Soruları müşterinin bakış açısına göre yazın ve işletmenizin bakış açısından yanıtlayın. Bu sahte diyaloglar, sorularınızı ve cevaplarınızı çerçevelemek için daha sohbete dayalı, ilişkilendirilebilir ve eğlenceli bir yöntem oluşturur.

2. Pozitif Kelimeler Kullanın

Sorularınızı ve cevaplarınızı yazarken her zaman kendinden emin, yapıcı ve teşvik edici kelimeler kullanmaya dikkat edin. Müşterinin ürünleriniz ve hizmetlerinizle karşılaşabileceği olası sorunlar hakkında olsa bile karşılaşacağı nezaketi hissetmesini sağlamalısınız. Amaç, müşterilerin işletmenizle en iyi nasıl etkileşime gireceklerini anlamalarına yardımcı olmaktır.

3. Kısa ve Basit Tutun

E-ticaret SSS sayfanızın kendinden emin cevaplar içermesini istiyorsanız, yanıtlarınızda fazla endişeli olmamaya dikkat edin. Müşterilerin dikkat süreleri zaten yeterince kısa ve onlara uzun, şişirilmiş yanıtlar vererek geri çevirmek istemezsiniz. Daha çok konuda kalarak ve cümleleri uzatmadan kısa açıklamalar yaparak soruları net ve özlü bir şekilde yanıtlamaya odaklanın.

4. İletişim Bilgisi Paylaşın

SSS sayfanızda bir müşterinin sorusuna yanıt vermemesi durumunda, sayfanın sonuna mutlaka işletmenizin iletişim bilgilerini ekleyin. Bu, müşterilere yalnızca iletişim kurma ve sorularını yanıtlama imkanı vermekle kalmaz, aynı zamanda işinizin iletişimsel yönünü gösterir. Ziyaretçilere size ulaşmak için bir e-posta adresi ve telefon numarası vermek gibi birden fazla seçenek sunmak daha iyi bir fikir olabilir.

5. Bir Harekete Geçirici Mesaj Ekleyin

Müşterilerinize yardımcı olmak için bir CTA butonu eklemek, faaliyetlerini teşvik etmek için büyük bir fırsat sunar. Bunu en iyi şekilde yapmak için, kendinizi ziyaret eden bir müşterinin yerine koyun. Tüm sorularını yanıtladıktan sonra, işletmenizle etkileşim kurmaları için bir sonraki adım ne olurdu? Onları doğrudan bir sonraki adıma getiren bir harekete geçirici mesaj eklemek onları devam etmeye teşvik edecektir.