sms-pazarlama-kucuk-isletmelerin-buyumesi-icin-neden-faydalidir

SMS Pazarlama Küçük İşletmelerin Büyümesi İçin Neden Faydalıdır?

Çevrimiçi işletmelerin yükselişi ve iletişim kanallarının doygunluğu ile küçük markaların öne çıkması zorlaşıyor. Büyük şirketler büyük bütçeleri ile en popüler pazarlama kanallarında kendilerini ön plana çıkarıyor ve küçük işletmeleri geri planda bırakıyor. Yine de bu, küçük bir işletme sahibi olarak geri kalmaya mahkûm olduğunuz anlamına gelmez. Aksine, biraz yaratıcılık ve kişisel dokunuşla, birkaç kişiselleştirilmiş taktikle insanların kalbini kolayca kazanabilirsiniz. SMS pazarlaması genellikle e-ticarette gözden kaçan bir araçtır. Ancak kişiselleştirilmiş bir şekilde müşterinin dikkatini çekmeniz için mükemmel bir çözüm olabilir. 

 

SMS her zaman alıcılarına ulaşacaktır

SMS söz konusu olduğunda spam klasörü diye bir şey yoktur. Tüm iletiler hedeflenen alıcılara ulaşacak, daha da önemlisi bunların %98'inden fazlası açılacak ve %90'ı gönderildikten sonra üç dakika içinde okunacak. Bu kadar yüksek açma oranlarına sahip olmak SMS'i de uygun maliyetli hale getirir, çünkü mesajlarınızın müşteriler tarafından okunacağından eminsinizdir. Bütün bunlar umut verici görünüyor değil mi?  Neden daha fazla şirket SMS'i önemli bir pazarlama kanalı olarak kullanmıyor? diye soruyor olabilirsiniz. Cevap aslında çok basit. Çoğu kişi bu pazarlama yönteminin geçmişten bir şey olduğunu düşünüyor. Fakat SMS pazarlaması diğer pazarlama türlerine göre müşterilerinize iletmek istediğiniz mesajların okunması neredeyse garantiliyor. SMS pazarlamasını küçük işletmeniz için özellikle kullanmanızda fayda olan zamanlar vardır. Bunlar:

  1. Ürün tanıtımları

Kısıtlı bir bütçeyle çalışıyorsanız ve belirli bir ürün grubu için satışlarınızın artmasını istiyorsanız, dikkatli bir hedef kitle araştırması anahtarınızdır. İnsanları geçmişteki satın alma işlemlerine göre hedefleyin; daha önce markanızla alışveriş yaptılarsa, bu alışverişleri ne sıklıkla yapıyorlar ve ne kadar harcıyorlar? Tüm sorular, mükemmel hedef kitlenizi tanımlamanıza yardımcı olabilecek filtreler oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizi oluşturduktan sonra, dikkatlerini çekmek için etkili bir metin kampanyası başlattığınızdan emin olun.

  1. Kampanya duyuruları

Büyük kampanyaların söz konusu olduğu dönemlerde birçok marka kampanyalarını sunacağından özellikle küçük işletmelerin kendini daha ön planda tutmaya ihtiyacı olur. SMS, doğrudan hızlı bir şekilde müşterilerinize ulaştığından güçlü bir duyuru aracı olacaktır. Bu nedenle, kampanyanızı başlatmadan birkaç gün önce tüm müşterilerinize duyurmalısınız. Sonrasında ise kampanyanızın başlangıcından yaklaşık 1 hafta sonrasında satın alma işlemi yapmamış müşterilerinize hatırlatıcı ve kampanyanızın bitiş tarihine dair bir SMS daha atmanızda fayda olacaktır.

  1. Satış kurtarma

E-ticaret sitenizden beğendiği ürünleri sepetine atmış fakat satın almadan siteden çıkış yapmış olan müşterilerinize çıkış yapmalarından bir süre sonra SMS göndererek sepetlerinde hala o beğendikleri ürünlerin beklediğini hatırlatabilirsiniz.

  1. Müşterileri yeniden aktifleştirme

Mevcut müşterileriniz sizin en gerçek müşteri kaynağınızdır. Ürünlerinizden memnunlarsa sizi arkadaşlarına, ailelerine, iş arkadaşlarına ve diğer tanıdıklarına önereceklerdir. Onları etkileşimde tutmak ve tekrar satış yapmalarına teşvik etmek için geri dönüş indirimi gibi ilgi çekici aynı zamanda esprili bir dille harekete geçirici SMS’ler atarak varlığınızı hatırlatır ve yeniden alışveriş yapmaya teşvik edersiniz.

  1. Satış sonrası memnuniyet

Satış sonrası müşterilerinize göndereceğiniz sipariş onayı, kargo güncellemeleri ya da son siparişini değerlendirmesiniz istediğiniz bir SMS ile müşterilerine değer verdiğiniz hissedilir. Ayrıca bazı müşteriler aşina olmadığı markalardan alışveriş yaparken endişe duyabilirler. Bu yüzden örneğin onları siparişi hakkında bilgilendirmek, doğru bir seçim yaptıklarından emin olmalarını sağlayacaktır.