e-ticaret-sitesine-trafik-cekmek-icin-neler-yapilmali

E-ticaret Sitesine Trafik Çekmek İçin Neler Yapılmalı?

En kaliteli ürünlere, en iyi ürünlere ve şimdiye kadar yaratılmış en sorunsuz alışveriş deneyimine sahip harika bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Ancak, insanların sitenizi ziyaret etmesini sağlamazsanız, satış yapamazsınız.

Elbette trafik miktarı her şey değildir, öncelikle kalite önemlidir. Ancak web sitenizi ne kadar çok kişi ziyaret ederse, satış yapma olasılığınız o kadar artar. Bu nedenle, çevrimiçi mağazanıza trafik çekmek için mümkün olduğunca çok tarafı kapsayan bir stratejiye sahip olmanız gerekir. Bu stratejileri sizler için paylaşıyoruz.

 

  1. İçerik pazarlaması ile hedef kitlenizi çekin

Blog yazıları, başarı öyküleri, videolar, bilgi grafikleri gibi oluşturabileceğiniz birçok içerik türü vardır. İçerik pazarlaması hem büyük hem de küçük işletmeler için harikadır. Çok büyük bir yatırım gerektirmez ve sektörünüze, hedef kitlenize ve markanıza en uygun kanalı ve içerik türünü kullanabilirsiniz.

Başarılı bir içerik pazarlama stratejisinin anahtarlarından biri zaman içinde tutarlılıktır. Yılda bir blog yazısının sizin için pek bir faydası olmaz, sonuçları görmek için sürekli olarak hedef kitlenizin ilgi alanlarıyla uyumlu alakalı içerik oluşturmanız ve yayınlamanız gerekir.

 

  1. SEO'nuz üzerinde çalışın

Çevrimiçi mağazanızın aramaların en iyi sonuçlarında görünmesini sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerekir ve bunu yapmanın yollarından biri de SEO'nuzu optimize etmektir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), bir web sitesinin arama motoru sonuçlarındaki konumunu iyileştirmeye ve daha fazla görünürlük kazanmaya yardımcı olan farklı teknikleri birleştirme sürecidir. SEO'nun temel taşı, anahtar kelimeler, hedef kitlenizin sizinki gibi ürünleri bulmak için kullandığı kelimeler veya kelime öbekleridir.

Hangi anahtar kelimelerin size uygun olduğunu ve hedef kitleniz tarafından en çok hangi anahtar kelimelerin kullanıldığını bulmak için zaman ayırmanız ve çok araştırma yapmanız gerekir, böylece SEO çabalarınızı bu belirli anahtar kelimelere odaklayabilirsiniz. Google Trends, Semrush gibi anahtar kelimeleri belirlemek için kullanabileceğiniz birçok çevrimiçi araç vardır.

İçerik pazarlamasında olduğu gibi SEO optimizasyonundan da sonuç alabilmenin çok zaman ve tutarlılık gerektiren bir iş olduğunu unutmayın. Sabırlı olmalı ve sürekli üzerinde çalışmalısınız.

 

  1. Ücretli reklam kampanyaları yürütün

Daha önce de belirttiğimiz gibi, insanların web sitenizi ziyaret etmeleri için web sitenizi görmeleri gerekir. Çevrimiçi mağazanızı hedef kitlenizin önüne çıkarmanız gerekir ve ücretli reklam kampanyaları tam da bunu yapmanın bir yoludur.

SEO ile arama motorları üzerinden organik olarak trafik kazanırken, reklamlarla sitenizi potansiyel müşterilerinize göstermek için farklı kanallara ödeme yaparsınız.

Sosyal medya reklamları için her platformun kendi sistemi vardır. Bunların kullanımı çok basittir ve kampanyaları kurmak çok kolaydır. Kitlenizi yaşa, dile, ülkeye göre segmentlere ayırabilir ve onlara daha yüksek tıklanma şansı olan özel hazırlanmış reklamlar sunabilirsiniz.

Sosyal medya reklamcılığının iyi yanı, mutlaka büyük bir bütçenizin olması gerekmemesidir. Gönderileri çok az para harcayarak çok büyük bir kitleye tanıtabilir ve harika sonuçlar elde edebilirsiniz. Bu, sosyal medya reklamlarını, markalarını daha küçük bütçelerle ortaya çıkarmak isteyen küçük işletmeler için harika bir seçenek haline getiriyor.

Diğer seçenek, Google reklamlarını kullanarak Google'da reklam vermektir. Bu ücretli reklam kampanyalarının dezavantajı, bütçeniz rakiplerinizinki kadar büyük değilse, iyi sonuçlar almanın oldukça zor olabileceğidir. Google reklam kampanyaları, hedeflemek istediğiniz her anahtar kelime için tekliflerle çalışır. Rakipleriniz, odaklandığınız anahtar kelime için daha yüksek bir teklif verirse, onların reklamı sizinkinin üzerinde gösterilir çünkü teklifi onlar kazanır ve sizin reklamınız gösterilmez.

 

  1. Sosyal Medya Pazarlaması

Bir e-ticaretiniz varsa ve hedef kitlenizle bağlantı kurmak istiyorsanız, bir sosyal medya varlığınız olmalıdır.

E-ticaret için sosyal medya pazarlama stratejinizi planlarken yapmanız gereken ilk şey, markanıza en uygun platformları belirlemektir. Sattığınız ürünlere ve hedef kitlenize bağlı olarak, belirli bir sosyal medya kanalını diğerlerinden daha fazla ve daha iyi kullanacaksınız.

Karar verdikten sonra, e-ticaret sitenize trafik çekecek içeriğinizi paylaşmaya başlamaya hazırsınız. Sosyal medyanın temel amacının markanız etrafında bir topluluk oluşturmak olduğunu unutmayın: sohbetlere katılın, yorumları yanıtlayın ve insanlarla gerçekten etkileşim kurun. Bu eylemler, web sitenize trafik çekme amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

 

  1. Yönlendirme programları

Yukarıda bahsettiğimiz taktiklerin tümü, e-ticaret web sitenize trafik çekmenin kanıtlanmış harika yollarıdır, ancak hiçbiri ağızdan ağıza pazarlama kadar güçlü olamaz. Bu nedenle, müşteri tavsiyelerini teşvik etmek, e-ticaret web sitenize trafik çekmenin hala en etkili yollarından biridir.

Kaliteli ürünlere sahip olmak ve harika bir müşteri deneyimi sağlamak, iyi yorumlar, incelemeler ve muhtemelen öneriler almanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri tavsiye programlarıyla müşterilerinize hakkınızda iyi konuşmak için daha fazla neden verin ve ürünlerinizi arkadaşlarına ve ailelerine önermek istemelerini sağlayın.

Mesele şu ki, insanlar tanıdıklarından gelen tavsiyelere güveniyorlar ve mevcut müşterilerinize arkadaşları tarafından yapılan satın alımlardan özel bir avantaj veya ödül sunarak bundan faydalanabilirsiniz.

Bu bir kazan-kazan-kazan durumu olacak: yeni müşteriler kazanacak ve mevcut müşterilerinizin sadakatini artıracaksınız ve onlar da beğendikleri ürünlerden indirim alacaklar.